Vastuuvapautus traktorilla hinaajalle?
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
Klapikauppias
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Re: Vastuuvapautus traktorilla hinaajalle?
Kyllähän noita on tullu nypittyä ojasta tämän tästä, kun sattuu asumaan sellaisessa paikassa, missä voi sattua ja tapahtua, väliin on kyseessä naapuri, välillä ihan tuntematon ja yks poliisi kahdesti samassa mutkassa, mutta eri suunnista
Keltään en ole maksua ollu vailla, toivon, että löytyis auttamisen halua myös joltain muulta, kun on itse avun tarpeessa ja olen kyllä tarvitessa apua saanutkin, eli vahinko kiertämään. Hyvää ja rauhaisaa joulua itse kullekkin 
Onhan noita tullu vedeltyä tuolta ojista muutamia ja aina olen lähteny jos vain on sellainen keli että traktori pyörähtää käyntiin. Pari kertaa oon itekkin ollut ojan pohjalla ja vedetty on ylös joten tiedän miltä se tuntuu ja miten kiitollinen sitä on avusta.
Onko niitä niinkin sydämmettömiä pilkunn...viilaajia tälläkin palstalla joka ei lähtis pyydettäessä vetämään ojasta?. Pö:tä tankissa, hyvää joulua vaan, koeta päästä sieltä ojasta omin avuin vaan. Voi pyhä jysäys sentään...
Onko niitä niinkin sydämmettömiä pilkunn...viilaajia tälläkin palstalla joka ei lähtis pyydettäessä vetämään ojasta?. Pö:tä tankissa, hyvää joulua vaan, koeta päästä sieltä ojasta omin avuin vaan. Voi pyhä jysäys sentään...
Eikai siinä mitään, ellei avustettava satu olemaan joku punikki, jolle ilo käräyttää viljelijä joka veti auton ylös ja otti rahaakin vastaan (väkisin tyrkytettynä)Vesa kirjoitti:Onhan noita tullu vedeltyä tuolta ojista muutamia ja aina olen lähteny jos vain on sellainen keli että traktori pyörähtää käyntiin. Pari kertaa oon itekkin ollut ojan pohjalla ja vedetty on ylös joten tiedän miltä se tuntuu ja miten kiitollinen sitä on avusta.
Onpa tullut joskus joku vedettyä,taloja sen verran tiheässä että auttaja löytyy hetkessä. Liikenteenjakajat toimii tehokkaina pommeina, niissä on rytissyt huolella, sen jälkeen kun ne laitettiin liikenteen "turvaksi"
-
viljanviljelijä
- Luokka: yli 200 hv
Tällaisen kohdalle sattuessa pitää auttaa vieläkin ystävällisemmin ja huolellisemmin. Lopuksi pitää kieltäytyä kaikista palkkioista ja antaa rivien välistä ymmärtää tuntevansa kyseinen henkilö mielipiteineen.Jari kirjoitti:Eikai siinä mitään, ellei avustettava satu olemaan joku punikki, jolle ilo käräyttää viljelijä joka veti auton ylös ja otti rahaakin vastaan (väkisin tyrkytettynä) Eräs kirjoittelee keskariin hyvinkin usein, kadehtii viljelijöitä järjettömästi, tekisi kaikkensa jos olisi mahdollista jotenkin laittaa kapulaa rattaisiin... Onhan noita tapauksia joissa käräytystä joko yritetty tai jopa onnistuttu, traktorilla ajamiseen liittyen tai pakulla liikkumiseen. Siinä on selitykset hukassa kun lappua kirjoitetaan, tullin/poliisien toimesta
Ai kun tuli hyvä mieli kun hinasin itseni ojasta (30 m kotoa) viikko sitten.... emäntä avusti joten pientä jännitystäkin oli ilmassa...rahaa en hommasta saannut mutta luontaisetu luonnossa kuului kuvioon
Kukaan ei kysellyt oliko polttoöljyä tankissa 
Just edellisen kerran tän luettuani lähdin lumihommiin ja kappas...Citymaasturi kulkysellään ojassa.Nyppäsin ylös.Aattelin vaan että täytyy autella...olikin alunperin Saksanmaalainen kaveri,puhua hyvä suomi...ja tyytyväinen oli kun pääsi töihin. 
Onko tosiaan niin että ojasta ylös vedettäessäkin pitää olla verollista polttoainetta?
Järki sanoisi että vasta kun lähetään hinaamaan korjaamolle, niin tarvitsee sen verollisen polttoaineen.
Järki sanoisi että vasta kun lähetään hinaamaan korjaamolle, niin tarvitsee sen verollisen polttoaineen.
Kuka hädässä oleva tai edes paikalla olevat poliisit edes on kiinnostunut moisesta jos kiitospalkalla auttelee jonkun ojasta? Eri asia on jos vetää autoja ojasta ammatikseen.Holger kirjoitti:Onko tosiaan niin että ojasta ylös vedettäessäkin pitää olla verollista polttoainetta?
Varmasti joku valveutunut kyselee asian tullista niinkuin minäkin tein kun kyselin oman polttopuun kuljetuksesta traktorilla asiakkaalle.
Mietin tuossa vaan, että jos kotona oot ja joku tulee ovelle kyselemään hinausapua. Ottaa MUSTEkynän ja 2 paperia kirjoittaa papereille jotain tyyliin "Hinaaja ei ole vastuussa hinattavalle tapahtuvasta aineellisesta vahingosta" tms. ja sitte molempien osapuolien nimmarit ja nimenselvennykset. (2 kappaletta, koska molemmille osapuolille!) Tietääkseni pitäis riittää noin niinku lakijutuissaki, tai sitten ei... Se että jos oot ohi ajamassa on sitten eri juttu, kun harvemmin rattorissa on paperia 
Itse ei ole tarvinnut vedellä kuin oman perheen ja naapurin autoja ojasta. Tänä vuonna sitten vihdoin ostin aurausviittoja ja laitoin, ei ole VIELÄ tarvinnut hinailla.
Itse ei ole tarvinnut vedellä kuin oman perheen ja naapurin autoja ojasta. Tänä vuonna sitten vihdoin ostin aurausviittoja ja laitoin, ei ole VIELÄ tarvinnut hinailla.
-
Maajussi66
- Luokka: yli 300 hv
Katso tämä sama ketju ylempänä, siellä Trafin tietoa - ei tarvise edes silloin kun hinaat pidemmälle, vaikka korjaamolleVesa kirjoitti:Holger kirjoitti:Onko tosiaan niin että ojasta ylös vedettäessäkin pitää olla verollista polttoainetta?
Juuei.
Ei tarvitse dieseliä hinaukseen jos traktori on rekisteröity maatalouden tulonlähteeseen. Ei kannata levittää väärää tietoa palstalla.
Ei tarvitse dieseliä hinaukseen jos traktori on rekisteröity maatalouden tulonlähteeseen. Ei kannata levittää väärää tietoa palstalla.