Kemira osti osan Hankkija-Maataloudesta

Kaikkea mikä liittyy yleisesti maatalouteen. Uutisista, kehityksestä, tulevasta, maatalouskaupoista, lehdistä ja järjestöistä. ym..

Valvoja: Farmari-ryhmä

Avatar
O.J.
Luokka: >500hv
Viestit: 1684
Liittynyt: 01 Syys 2005, 21:42
Paikkakunta: Koillis-Savo

Kemira osti osan Hankkija-Maataloudesta

Lukematon viesti Kirjoittaja O.J. »

taloussanomat.fi kirjoitti:Lannoiteyhtiö Kemira GrowHow on ostanut SOK:lta siivun Hankkija-Maatalouden osakekannasta. Kaupan jälkeen SOK omistaa 81 prosenttia ja Kemira GrowHow 19 prosenttia yhtiön osakekannasta.

Lisäksi Kemira GrowHow ja Hankkija-Maatalous ovat sopineet yhteistyöstä, jonka tavoitteena on uuden Kasvuohjelma-konseptin kehittäminen ja tarjoaminen maatalousyrittäjille.

Hankkija-Maatalous on SOK:n tytäryhtiö, jolle kuuluu S-ryhmän maatalouskaupan ja Agrimarket-ketjun kehittäminen. Se harjoittaa maatalous- ja puutarha-alan kauppaa sekä rauta- ja konekauppaa.
Ei välttämättä hyvä asia, vaikka en usko aivan heti toteutuvan sen, ettei Kemiran lannoiteita/muuta tavaraa saa muista maatalouskaupoista. Vai meniskö lannoitekauppakin jollain aikataululla Kemiran nettikauppaan?
Avatar
Make
Luokka: >500hv
Viestit: 951
Liittynyt: 12 Touko 2005, 21:24

Lukematon viesti Kirjoittaja Make »

Huonompi homma. Agrimarketit oli suivaantuneita Kemiran torjunta-aineiden rinnakkaistuonnista. Vesi kielellä olen odotellut Basfin tai Norsk Hydron lannoitteita Agrimarketin valikoimiin.
rgsleo
Luokka: >500hv
Viestit: 676
Liittynyt: 17 Kesä 2006, 16:57
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Kemira osti osan Hankkija-Maataloudesta

Lukematon viesti Kirjoittaja rgsleo »

O.J. kirjoitti:
taloussanomat.fi kirjoitti:Lannoiteyhtiö Kemira GrowHow on ostanut SOK:lta siivun Hankkija-Maatalouden osakekannasta. Kaupan jälkeen SOK omistaa 81 prosenttia ja Kemira GrowHow 19 prosenttia yhtiön osakekannasta.

Lisäksi Kemira GrowHow ja Hankkija-Maatalous ovat sopineet yhteistyöstä, jonka tavoitteena on uuden Kasvuohjelma-konseptin kehittäminen ja tarjoaminen maatalousyrittäjille.

Hankkija-Maatalous on SOK:n tytäryhtiö, jolle kuuluu S-ryhmän maatalouskaupan ja Agrimarket-ketjun kehittäminen. Se harjoittaa maatalous- ja puutarha-alan kauppaa sekä rauta- ja konekauppaa.
Ei välttämättä hyvä asia, vaikka en usko aivan heti toteutuvan sen, ettei Kemiran lannoiteita/muuta tavaraa saa muista maatalouskaupoista. Vai meniskö lannoitekauppakin jollain aikataululla Kemiran nettikauppaan?
kuinkahan tämä asia hoidettiin,vaikkutti,kun norjalaiset nappasivat meidän "kruunustamme jalokiven"...?
Vastaa Viestiin