Käytetty ajosilppuri niittomurskaimen voimanlähteenä..
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
teräsmies24E
- Luokka: >500hv
Käytetty ajosilppuri niittomurskaimen voimanlähteenä..
Kun joutessani olen miettinyt, yleisellä tasolla rehunkorjuun tehostamista niin mieleeni juolahti käyttää loppuunajetut ajosilppurit niittomurskainten voimanlähteenä...
- mutajussi
- Luokka: yli 100 hv
- Viesti:
Re: Käytetty ajosilppuri niittomurskaimen voimanlähteenä..
Onhan tuota vissiin ajatellut joku muukin... Maissia ajaessa kuulemma loppuvat silppurikoneistot kauan ennen muuta koneen tekniikkaa... Eiköhän Keski-Euroopassa ole jo joku firmakin mikä modailee "loppuun" ajettuja ajosilppureita muuhun käyttöön....teräsmies24E kirjoitti:Kun joutessani olen miettinyt, yleisellä tasolla rehunkorjuun tehostamista niin mieleeni juolahti käyttää loppuunajetut ajosilppurit niittomurskainten voimanlähteenä...
-
teräsmies24E
-
teräsmies24E
Kaveri kyseli viimeksi eilen että laitetaanko(laitanko...) ajosilppuri.teräsmies24E kirjoitti:Itsellä on jonkinlainen ajosilppurikuume menossa.... apuva...
Ehtoton ei,aivan turhaa näin pienelle alalle eli varmaa voisi olla pikaisten tiedustelujen jälkeen vähän päälle 150ha per sato,kuitenkin alle 200ha. Tilat 500m:n säteellä toisistaan,3 tilaa käytännössä muodostaa tuon määrän. Nämä menisi että naukuu omalla silppurillakin mikäli porukalla halua teettää muilla,tällä hetkellä kolme konetta ko. alalla ja kaksi vetelee viimeisiään ja mulla vapaata kapasiteettia
Liian tiukille ei tosin kannata mitään ketjua laskea,ajosilppurille 40ha päivässä on sopivasti mikäli tilat pienehköjä ja homma tökkii muualla kuin ajosilppurin kohdalla. Ellei muuta ketjua saa ajosilppuria vastaavaksi,aika turha ostos mikäli löytyy riittävän tehokas veturin hinattavan eteen. Mun mielipide,saa olla vapaasti erimieltä
-
Harri
- Luokka: 50 hv., takaveto
Täysin samaa mieltä!!Jari kirjoitti:Kaveri kyseli viimeksi eilen että laitetaanko(laitanko...) ajosilppuri.teräsmies24E kirjoitti:Itsellä on jonkinlainen ajosilppurikuume menossa.... apuva...
Ehtoton ei,aivan turhaa näin pienelle alalle eli varmaa voisi olla pikaisten tiedustelujen jälkeen vähän päälle 150ha per sato,kuitenkin alle 200ha. Tilat 500m:n säteellä toisistaan,3 tilaa käytännössä muodostaa tuon määrän. Nämä menisi että naukuu omalla silppurillakin mikäli porukalla halua teettää muilla,tällä hetkellä kolme konetta ko. alalla ja kaksi vetelee viimeisiään ja mulla vapaata kapasiteettia![]()
Liian tiukille ei tosin kannata mitään ketjua laskea,ajosilppurille 40ha päivässä on sopivasti mikäli tilat pienehköjä ja homma tökkii muualla kuin ajosilppurin kohdalla. Ellei muuta ketjua saa ajosilppuria vastaavaksi,aika turha ostos mikäli löytyy riittävän tehokas veturin hinattavan eteen. Mun mielipide,saa olla vapaasti erimieltä
-
teräsmies24E
Eilen tuli allekirjoitettua urakoitsian sopimus. Alaa on nyt tuo vajaa parisataa kertaajona. Toki urakoitsialla on tarkoitus tuottaa leikkuupöytä myös mukaan, joten korjuu ala kasvaa ensikesänä noin 50-??? hehtaaria.Jari kirjoitti:Kaveri kyseli viimeksi eilen että laitetaanko(laitanko...) ajosilppuri.
Ehtoton ei,aivan turhaa näin pienelle alalle eli varmaa voisi olla pikaisten tiedustelujen jälkeen vähän päälle 150ha per sato,kuitenkin alle 200ha. Tilat 500m:n säteellä toisistaan,3 tilaa käytännössä muodostaa tuon määrän. Nämä menisi että naukuu omalla silppurillakin mikäli porukalla halua teettää muilla,tällä hetkellä kolme konetta ko. alalla ja kaksi vetelee viimeisiään ja mulla vapaata kapasiteettia![]()
kone on toki käytetty, mutta läpikäyty ja kunnostettu. Ettei ole pakkokaan päästä 50 hehtaarin päivässä ja
1000 hehtaariin kesässä