Valtra A95

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

tniekka
Luokka: Puutarhatraktori

Valtra A95

Lukematon viesti Kirjoittaja tniekka »

Kysymys hintatietoisille:

Mikä teidän mielestä on oikea hinta Valtra A95lle. ml 3400, vm 2004. Etukuormaaja Valtra 930. Ihan perusmalli ilman lisävarusteita.

Onko käyttökokemuksia? Jossain vanhassa topicissa taisi olla samasta kyselyä, mutta niukasti vastauksia...
hogi
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja hogi »

27keur sis alv
Valmettimies
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Valmettimies »

Ei kaukana toi 27000€ mutta uskaltaisin sanoo, että 25000€ vois riittää. Mutta tingi uhkatiukalle!
Traktoripoika
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

A75

Lukematon viesti Kirjoittaja Traktoripoika »

Meidän valtra A75 (vm.03 ml.255h) oli pari vuotta sitten 29 000 sis. alv.
Lisävarusteita oli lisä lämmitin (ei ilmastointia), 3hydr.lohkoa, millirenkaat. A95 vaihdeloota ei tada olla oikeen luja 95heppaseen 75 riittää kyllä
Rubinjo
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Rubinjo »

Mulla on A95 -04, 940 kuormaajalla. Lisävarusteina oli ostaessa -05: ilmapenkki, kattopuhallin, uudet renkaat (18.4-34) ja nappikytkin. Tunteja noin 400 ja hinta hiukan yli kolmekymppiä.
Huonoin puoli on et ainakaan lyhyellä kuskilla ei ajoasentoa saa hyväks oikeen millään, etenkään ilmapenkillä. Pieneen hyttiin on Grammerin penkki liian iso. Penkin oon vaihtanu nyt mekaaniseen, ajoasento parani hiukan. Muuten oon ollu tyytyväinen. Öljykello piti vaihtaa ja jotain muuta pientä.
Kuormainkoneena hyvä viljatilan tarpeisiin. Takapainona useinmiten vain molemmissa takavanteissa olevat yhdet 75 kg:n limput. Vaihteet loksahtelee päälle paremmin kun monessa autossa.
Vetotehoa kuorman kanssa aivan eri tavalla kun vertailukoneena olevassa Mezzossa. Aivan eri luonteiset koneet. Ysivitosessa voimaa ei hukkaannu mihinkään. Maantiellä menee tasasemmin kun Mezzo. Tunteja nyt 1100.
Kokonaisuutena mulla Mezzo kuitenkin mukavampi, johtuen lähinnä paremmasta ergonomiasta. Tosin varustelussakin on eroja.
Cultor

Lukematon viesti Kirjoittaja Cultor »

Rubinjo kirjoitti:Mulla on A95 -04, 940 kuormaajalla. Lisävarusteina oli ostaessa -05: ilmapenkki, kattopuhallin, uudet renkaat (18.4-34) ja nappikytkin. Tunteja noin 400 ja hinta hiukan yli kolmekymppiä.
Huonoin puoli on et ainakaan lyhyellä kuskilla ei ajoasentoa saa hyväks oikeen millään, etenkään ilmapenkillä. Pieneen hyttiin on Grammerin penkki liian iso. Penkin oon vaihtanu nyt mekaaniseen, ajoasento parani hiukan.
Ostin pari vuotta sitten Grammerin ilmapenkin -90 mallin 455:en. Asennuksen jälkeen tuntui aika huonolta ostokselta, istuin oli liian korkealla tai jysähteli pohjaan. Ensiapuna vajaan sentin paksuinen kovalevy keskilattialle kumimaton alle, joka auttoi jonkin verran.

Tänä keväänä nostolaitteen peukaloinnin takia jouduin nostamaan penkin paikaltaan ja tein pitkään suunnittelemani muutoksen kiinnitykseen. Istuimen jalusta on nyt etureunastaan 15 mm ja takareunastaan 12 mm alempana kuin ennen. Ensituntuma vaikuttaa oikein hyvältä, mutta tositöissä se vasta tapansa näyttää.

Kuskilla oli yhdensäntoistakesäisenä pituutta 171 cm ja painoa 67 kg, nykyisin puntari näyttää hiukan vähemmän. Pituutta ei liene mitattu kolmeenkymmeneen vuoteen, vaan merkittävää eroa ei taida olla ;-)
Murtola_Lasse
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Murtola_Lasse »

Valmet 705 laitoin 1980-luvulla Grammerin ilmapenkin alkuperäisen tilalle, niin alensin istuinpukkia jonkin verran, muutoin istuin olisi tullut liian korkealle.
Kaupoi

Lukematon viesti Kirjoittaja Kaupoi »

Cultor kirjoitti:Ostin pari vuotta sitten Grammerin ilmapenkin -90 mallin 455:en. Asennuksen jälkeen tuntui aika huonolta ostokselta, istuin oli liian korkealla tai jysähteli pohjaan.
Sama vika oli mulla 665:ssä. Rammeri oli liian korkia. Vaihoin nyt rammerin tilalle Seat-merkkisen penkin, joka on noin 5cm lyhyempi, kapeampi ja matalampi. Sopii tuohon ku nyrkki silmään, vain kääntölevy puuttuu... Rammerin pulttasin 3350 jonttiin, ja sama vika; penkki on liian korkea/pitkä.
Vastaa Viestiin