Sivu 1/1

Hankkijan tilinhoitomaksu

Lähetetty: 08 Huhti 2007, 11:23
Kirjoittaja ATH
Huomasin Agrimarketin laskussa olevan tilinhoitomaksun.

Kuitin loppusumma on n. 3000e, joten mistään "pienlaskutuslisästäkään" ei ole kysymys.

Tästä on ollut keskustelua jossain joskus. On jopa väitetty että maksu on perusteeton. Miten lie?

Lähetetty: 08 Huhti 2007, 12:31
Kirjoittaja O.J.
Samaa 2.5€:a perii myös paikallinen Rautia, elikkäs K-kauppa.

Lähetetty: 08 Huhti 2007, 14:32
Kirjoittaja Kaupoi
AM:n tilisopimuksen takana olevissa ehdoissa (kohta 4) lukee:

"Tilinhoitomaksu ja laskutuslisä

Tilinhoitomaksuna peritään kulloinkin Hankkija-Maatalous Oy:ssä voimassa oleva maksu, joka on tällä hetkellä 2,5€ laskusta. Hankkija-Maatalous Oy perii ja asiakas maksaa 5€:n suuruisen laskutuslisön, jos tililaskun määrä on 50€ tai pienempi."

Eli että AM:sta saa ostettua laskulle tavaraa, on tuo sopimus pitänyt tehdä ja ehdot hyväksyä. Sinnehän ne bonukset sitten meneekin...

Lähetetty: 08 Huhti 2007, 21:39
Kirjoittaja Make
Se 2,5€ on verollinen hinta. Rehulaskussa tilinhoitomaksunkin alv on 17% eli rehulaskussa tilinhoitomaksu verottomana on suurempi. :shock:

Lähetetty: 09 Huhti 2007, 13:58
Kirjoittaja Rubinjo
Ei näihin "lahjoitusmaksuihin" kannata suostua. Nää on täysin neuvottelukysymyksiä. En oo koskaan maksanu mihinkään maatalouskauppaan, enkä tule maksamaan. Ennemmin lopetan ko. puodissa käynnin.

Lähetetty: 09 Huhti 2007, 21:40
Kirjoittaja Juha
Tilinhoitomaksua ei tarvitse maksaa jos siitä ei ole sovittu, vaikka se siellä laskussa olisikin. Ite ei oo tullu niitä maksettua pitkään aikaan eikä nuista ole tullu mitään sanomista eikä jälkikirjeitä. Tuttu tilintarkastaaj sano joku vuos sitten et jos ei ole sovittu tuosta maksusta ni sitä ei tarvii maksaa, vähentää vaan sen summan pois loppusummasta.
Tosin ei ole kovin iso homma sanoo myyjälle et en maksa tilinhoitomaksua poista se sieltä rekisteristä.