Peltotuki,Wisu ym...

Keskustelua ATK laitteista ja ohjelmista. Lisäksi maatalouden kehittyvästä teknologiasta. Uusia idoita ja apuvälineitä.

Valvoja: Farmari-ryhmä

Toukojouko
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Peltotuki,Wisu ym...

Lukematon viesti Kirjoittaja Toukojouko »

Nyt on viimeinkin hankinta edessä.
Käyttäjä kokemukset kiinnostaisi.
Haussa "perus" ohjelma viljelymuistiinpanoille kasvinviljelytilalle.
Auts
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Auts »

No Wisulla on mielestäni aika helppoa tehdä. Eri kohdista löytyy eri toimintoja eri pellon tapahtumille, joihin on helppo valita tehty toimenpide ja lisätä päivä.
marklain
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja marklain »

Se on kans mihin on tottunut.

Itse olen pyöritellyt peltotukea ja olen siihen tyytyväinen.

Ilmeisesti hankita/päivitys kustannukset lienevät suhtkoht samansuuruisia per vuosi näillä ohjelmilla.
khd
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja khd »

Peltotukeen olen ollu erittäin tyytyväinen, oon käyttäny jo kymmenisen vuotta. Muutamia 'pukkeja' olen matkan varrella havainnu ja informoinu Softsaloon niin heti seuraavassa päivityksessä on korjaantunu. Etu on mielestäni et Softsalossa on pieni tiimi tekemässä, joten asiakkaiden toiveita tunnutaan kuuntelevan.. Muitakin olen kokeillut/joutunut käyttämään: Suonentieto karjatilalliselle ja Wisu byrokratiaa rakastavalle(on niin s*tanan kankea).
Carnivor

Lukematon viesti Kirjoittaja Carnivor »

Jos käytössä on kiinteä nettiyhteys niin Webwisu on myös kokeilemisen arvoinen.
https://www.bitcomp.fi/WebWisu/
Tai sen Farmit.net sisarversio
http://www.farmit.net/farmit/fi/03_kasv ... /index.jsp

Nettiversion etu on, että toimii myös Linux ja Mac käyttiksillä eikä tarvitse koskaan itse päivittää tai ottaa varmuuskopioita.
ATH

Lukematon viesti Kirjoittaja ATH »

Mainituksi "perusohjelmaksi" en ehkä Wisua suosittelisi sen laajuuden huomioon ottaen. Jokin hiukan kevyempi saattaisi olla sopivampi. On kuitenkin niin, että nälkä kasvaa syödessä ja ainakin Wisun ympärillä olevasta tuoteperheestä löytyy hyvinkin pitkälle vieviä ratkaisuja.

PS

PC-Wisu on toisinaan todella vaikeaselkoinen, eli sekava.

Tällä istumalla olen joutunut palauttamaan varmuuskopiolta Wisun tiedot jo toistakymmentä kertaa, kun olen yrittänyt sijoittaa kartalle näytteitä, jotka on aiemmin tallennettu ohjelmaan.

Wisu tekee toiset vastaavat näytteet kohdistettuun maanäyteluetteloon aiempien lisäksi, ja jos poistaa alkuperäiset vastaavilla tiedoilla olevat, ja jättää paikkatiedolla olevat, näyttävät ruudut "vie lohkolle" komennon jälkeen kaikki nollaa.

Alkaa taas olla aika kireä olo.

Edit 22.20
Vajaa pari tuntia ja pieni happihyppelykin siinä ohessa ja sinnikkyys palkittiin.

Edelliset näytteet kohdistettujen listalta pitää poistaa ennen näytteiden asettamista kartalle, eikä jälkikäteen, kuten alussa yritin.

Latasin jo softsalon demonkin kun Wisu tuntui vaikealta ja mietin ohjelman vaihtoakin, mutta se tuntui vielä sekavammalta ensikertalaisesta. Kyllä tämä Wisu taitaa olla ihan käypä ohjelma, vaikka välillä on todella tuskan takana omaksua uusia tapoja tehdä asioita sillä.

Kireys alkaa helpottaa onnistumisen tuottaman mielihyvän myötä. Siis hyvää yötä.
Vastaa Viestiin