Korkotaso-nousee jopa 10%
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
Veikko
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Korkotaso-nousee jopa 10%
Kertokaahaan viisaat ennustajat, kuinka paljon korot vielä nousee? Hurjimmat ennusteet nostaisivat koron liki 10%. Seitsemään prosenttiin taitaa nousta väkisinkin..
Jos nousevat tuonne, kuinka käy?
Jos nousevat tuonne, kuinka käy?
Korkotuki on 5% eli jos viitekorko + marginaali nousee yli 7% alkaa korko nousta. Valtionlainoissa seurataan kai maatalouden lainojen keskikorkoa.
1989 Vanhemmat ottivat lisämaanostoon LEL takaisinlainauksesta lainaa korko oli 13,5% + 0,5% pankin proviisio. Laina oli kuitenkin pankkilainaa halvempaa.
1989 Vanhemmat ottivat lisämaanostoon LEL takaisinlainauksesta lainaa korko oli 13,5% + 0,5% pankin proviisio. Laina oli kuitenkin pankkilainaa halvempaa.
On se vielä sitten pitkä matka maatilalainojen korkojen todelliseen nousuun. Itse hain kiinteällä 5.3% kovanrahan korolla maanostolainaa. Eipähän yllättele sitten.Make kirjoitti:Korkotuki on 5% eli jos viitekorko + marginaali nousee yli 7% alkaa korko nousta. Valtionlainoissa seurataan kai maatalouden lainojen keskikorkoa.
-SS-
-
Veikko
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Ainakin SPV:n korkotuki on maksimissaan 4% ja sitä saa könttäsumman, joko 25k€ tai 30k€. Lisäksi SPV:n maksimi korkotukilainan määrä on 150k€. Jos minä ostan tilan, onko sekin tuohon SPV:n korkotuki lainaan rinnastettava, jos en ole sukulainen?
Eihän tuo korkotuki kovin montaa vuotta minun laskuopin mukaan riitä, näillä koroillakaan.
Minkälaisia korkotukilainoja teillä on, eihän niissäkään määrättömästi korkotukea ole?
Eihän tuo korkotuki kovin montaa vuotta minun laskuopin mukaan riitä, näillä koroillakaan.
Minkälaisia korkotukilainoja teillä on, eihän niissäkään määrättömästi korkotukea ole?
-97 oli 70.000mk. Piti ensin jakaa viiden vuoden aikana, eli 14.000mk kerran vuodessa. Sitten laki muuttui ja sen sai halutessaan lunastaa kerralla. Tuntuihan se köyhästä hyvältä, kun toisena vuonna sai 56.000mk kerralla tilille. Nekin rahat taisin tuhlata käytettyyn 455:seen ValmettiinMake kirjoitti:Starttirahan suuruudesta en äkkiseltään löytänyt dokumentteja. Olisikohan ollut 50000 mk?
Huutelen väliin....
Bondit tippuu, korot nousee kun markkina pelkää että inflaatioheppa lähtee laukkaamaan tosissaan.
http://money.cnn.com/2007/09/19/markets ... 2007092011
Bondit tippuu, korot nousee kun markkina pelkää että inflaatioheppa lähtee laukkaamaan tosissaan.
http://money.cnn.com/2007/09/19/markets ... 2007092011