Veroton polttoaine

Kaikkea mikä liittyy yleisesti maatalouteen. Uutisista, kehityksestä, tulevasta, maatalouskaupoista, lehdistä ja järjestöistä. ym..

Valvoja: Farmari-ryhmä

Seppo
Luokka: Puutarhatraktori

Veroton polttoaine

Lukematon viesti Kirjoittaja Seppo »

Kertokaas viisaat ja tietäväiset!
Jos maataloutta ammatikseen harjoittava kuskaa vieraiden likakaivojen tyhjennyksiä...
-vie 'soosin' omalle maalleen ja levittää sen sinne (läpi vuoden)!
-ajaa moottoripolttoaineella(polttoöljy)
-ei maksa polttoaineveroa...
-tyhjennettävien kaivojen määrä yli100
-korvaukset tietenkin 'mörkönä'

Meniskös kaikki lakipykälien mukaan?

Tuli vaan mieleen kun itse maksan aina sen 5€/vrk jos on tarvis.
Muutenkin aika epäselvää sen maksun kanssa, koska on maksettava koska ei.(jos ei ole maa/metsätaloutta)

Kiitoksia asiallisista vastauksista etukäteen :D
kakes
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja kakes »

Mun mielestä sun kannattaa maksaa se polttoainevero tulevaisuudessakin. Se soossi on sen asiakkaan eli siis tavaran kuljetusta. Vaikka sitten omalle maalle sen levitätätkin. Asian muuttaa jos ostat sen soossin asiakkaalta, mikä tietysti kuulostaa aika hassulta. Silloin kuljetat siis omaa lietettäsi ja veroa ei tartte maksaa. Näin mun mielestä.

Itse myyn ja kuljetan klapeja asiakkaalle. Mutta kun ne ovat omia klapeja niin polttoöljyllä kulkee perille asti. Olen varmistanut asian tullilta ja lupa tuli polttoöljyn käytölle.
Seppo
Luokka: Puutarhatraktori

Itse en aja 'soosia'

Lukematon viesti Kirjoittaja Seppo »

kysyin vaan kun eräs herra ajelee.... :)
john deere
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

SOOSIN AJOSTA

Lukematon viesti Kirjoittaja john deere »

me ainakin maksetaan 5 euroo/vrk toisten ihmisten soosien ajosta omalle pellolle.Eikös se oo jos maatalous traktorilla ajetaa jotain muuta ajoo ko maatalous ajoo ni tarvii maksaa 5€/vrk :?:
Radon
Luokka: >500hv

Re: SOOSIN AJOSTA

Lukematon viesti Kirjoittaja Radon »

john deere kirjoitti:me ainakin maksetaan 5 euroo/vrk toisten ihmisten soosien ajosta omalle pellolle.Eikös se oo jos maatalous traktorilla ajetaa jotain muuta ajoo ko maatalous ajoo ni tarvii maksaa 5€/vrk :?:
Ei ole ihan noin yksiselitteinen juttu, täältä lisäinfoa: http://www.ake.fi/pdf/traktori_AKE_0704.pdf

Itse ajattelen tuon lietteenajon niin että tilanteessa jossa imet jonkun muun lietteen ja levität ne joko omistajan tai omalle pellollesi (omistaja myy lietteen sinulle) niin saa ajaa polttoaineella. Mutta jos ajat jonkun muun lietettä esimerkiksi likavedenpuhdistamolle tai jonkun muun pellolle niin pitää vero maksaa.
Jjussi
Luokka: Polkutraktori

Lukematon viesti Kirjoittaja Jjussi »

Jep, juuri näin eli kun viet omalle pellolle ei veroa tarvitse maksaa, mutta jos viet puhdistamolle niin pitää!
Vastaa Viestiin