Sivu 1/1

Linja-auton verotuskohtelu?

Lähetetty: 15 Marras 2007, 19:45
Kirjoittaja Reissumies
Huhu kertoo että verokohtelu ois vastaava kuin paketti- tai kuorma-autolla maataloudessa... Mitäs viisaat tietää aiheesta?

Lähetetty: 21 Marras 2007, 19:05
Kirjoittaja ATH
Hieman vaikea kuvitella perustelu linjapiilin liittämiseksi maatalouden tulonlähteeseen.

Ehkäpä marja-/puutarhatilalla joissa suuria määriä työntekijöitä pitää siirtää pitempiä matkoja toistuvasti työkohteiden ja majoituksen yms. välillä, mutta tämäkin on jo puutarhapuolen toimintaa, eikä varsinaista maataloutta.

Tiedä sitten tuostakaan. Ihan mutua. Vastasin vain siksi, etten tajua mihin maataloudessa voisin tarvita julkista kuljinta.

Lähetetty: 21 Marras 2007, 19:36
Kirjoittaja Reissumies
ATH kirjoitti:Hieman vaikea kuvitella perustelu linjapiilin liittämiseksi maatalouden tulonlähteeseen.

Ehkäpä marja-/puutarhatilalla joissa suuria määriä työntekijöitä pitää siirtää pitempiä matkoja toistuvasti työkohteiden ja majoituksen yms. välillä, mutta tämäkin on jo puutarhapuolen toimintaa, eikä varsinaista maataloutta.

Tiedä sitten tuostakaan. Ihan mutua. Vastasin vain siksi, etten tajua mihin maataloudessa voisin tarvita julkista kuljinta.
No mustakin se tuntui hieman oudolta... Tollasta pakettiauton kokoista bussiahan vois käyttää kuten pakettiautoa. Nakkais vaan penkit mäkeen ja käyttää kuormatilaa. Penkkejä ei kait tars katsastaa pois, joten niitä vois joskus käytellä ihmiskuljetuksiinkin. Linkkarikortti tarvitaan kuitenkin, jos ei yksin ajele. Käyttö kait ratkaisee verottajan tulkinnan, ja verbaaliset lahjat on syytä olla vetreä bussin vähentämiseksi?

Ite en oo harkinnu...

Lähetetty: 21 Marras 2007, 22:53
Kirjoittaja aurajokilaivuri
En tiedä varmaksi, mutta luulisin että penkkejä ei saa nakella pois, vaan ainakin yhdeksän pitää jäädä - muuten voi taas tulla autoveroseuraamuksia kun laitos ei ole enää linja-auto.