Linja-auton verotuskohtelu?

Keskustelua maataloustuki- / veroasioista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

Reissumies
Luokka: yli 200 hv
Viestit: 260
Liittynyt: 23 Kesä 2006, 11:14
Paikkakunta: Hattula

Linja-auton verotuskohtelu?

Lukematon viesti Kirjoittaja Reissumies »

Huhu kertoo että verokohtelu ois vastaava kuin paketti- tai kuorma-autolla maataloudessa... Mitäs viisaat tietää aiheesta?
Avatar
ATH
Luokka: >500hv
Viestit: 883
Liittynyt: 12 Tammi 2005, 22:54
Paikkakunta: Merikruunu

Lukematon viesti Kirjoittaja ATH »

Hieman vaikea kuvitella perustelu linjapiilin liittämiseksi maatalouden tulonlähteeseen.

Ehkäpä marja-/puutarhatilalla joissa suuria määriä työntekijöitä pitää siirtää pitempiä matkoja toistuvasti työkohteiden ja majoituksen yms. välillä, mutta tämäkin on jo puutarhapuolen toimintaa, eikä varsinaista maataloutta.

Tiedä sitten tuostakaan. Ihan mutua. Vastasin vain siksi, etten tajua mihin maataloudessa voisin tarvita julkista kuljinta.
Reissumies
Luokka: yli 200 hv
Viestit: 260
Liittynyt: 23 Kesä 2006, 11:14
Paikkakunta: Hattula

Lukematon viesti Kirjoittaja Reissumies »

ATH kirjoitti:Hieman vaikea kuvitella perustelu linjapiilin liittämiseksi maatalouden tulonlähteeseen.

Ehkäpä marja-/puutarhatilalla joissa suuria määriä työntekijöitä pitää siirtää pitempiä matkoja toistuvasti työkohteiden ja majoituksen yms. välillä, mutta tämäkin on jo puutarhapuolen toimintaa, eikä varsinaista maataloutta.

Tiedä sitten tuostakaan. Ihan mutua. Vastasin vain siksi, etten tajua mihin maataloudessa voisin tarvita julkista kuljinta.
No mustakin se tuntui hieman oudolta... Tollasta pakettiauton kokoista bussiahan vois käyttää kuten pakettiautoa. Nakkais vaan penkit mäkeen ja käyttää kuormatilaa. Penkkejä ei kait tars katsastaa pois, joten niitä vois joskus käytellä ihmiskuljetuksiinkin. Linkkarikortti tarvitaan kuitenkin, jos ei yksin ajele. Käyttö kait ratkaisee verottajan tulkinnan, ja verbaaliset lahjat on syytä olla vetreä bussin vähentämiseksi?

Ite en oo harkinnu...
Avatar
aurajokilaivuri
Luokka: >500hv
Viestit: 1133
Liittynyt: 04 Loka 2005, 14:16
Paikkakunta: Aurajokivarsi

Lukematon viesti Kirjoittaja aurajokilaivuri »

En tiedä varmaksi, mutta luulisin että penkkejä ei saa nakella pois, vaan ainakin yhdeksän pitää jäädä - muuten voi taas tulla autoveroseuraamuksia kun laitos ei ole enää linja-auto.
Vastaa Viestiin