Lukkoventtiili

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

ATH
Luokka: >500hv

Lukkoventtiili

Lukematon viesti Kirjoittaja ATH »

Olen tässä miettinyt lukkoventtiilin asentamista 1-toimiseen, hinattavan jyräkombin nostosylinterien käyttöletkuun.

Tuppaa traktorin venttiili päästämään pikkuhiljaa konetta alaspäin.

Toimiikohan minkäänlainen lukkoventtiili, poisluettuna manuaalinen, yleensäkään 1-toimisessa sylinterissä?

Tahi liekö muuta simppeliä ratkaisua tiedossa.
perfekt
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja perfekt »

Tarkoitatko niinkuin kuljetuksessa ?

Pallohana vaan väliin jos traktorin venttiiliä ei jaksa tiivistää-....

Tai vaikka sähkötoiminen ja kytkin hyttiin niin ei tavii kurkoitella
Wilpo
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Wilpo »

Meilläkin on vetovarsien kallistussylinterissä pallohana, jotta kynnössä ei pääse laskemaan kääntöaurojen säätöä. Kätevästi saa traktorin takalasin ravosta käännettyä hanan. Toinen pallohana käytössä äestyksessä ettei vahingossa mene säätämään syvyyttää hydraulisesti, kun automaattinen syvyyden säätö menee sillon sekaisin.
andypoge
Luokka: yli 200 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja andypoge »

Minulla vanhoissa alakautta kääntyvissä Kverneland-paluuauroissa on ongelma, että aurojen kääntö alkaa kuljetusasennossa valua alaspäin ja hydrauliikkavipua pitää pökkiä tasaisin väliajoin, jotta aurojen asento pysyisi kohdallaan. Toimisikohan jos laittaisi erillisen lukkoventtiilin paluuupuolen letkuun (sylinteri kuljetusasennossa)?
Radon

Lukematon viesti Kirjoittaja Radon »

andypoge kirjoitti:Minulla vanhoissa alakautta kääntyvissä Kverneland-paluuauroissa on ongelma, että aurojen kääntö alkaa kuljetusasennossa valua alaspäin ja hydrauliikkavipua pitää pökkiä tasaisin väliajoin, jotta aurojen asento pysyisi kohdallaan. Toimisikohan jos laittaisi erillisen lukkoventtiilin paluuupuolen letkuun (sylinteri kuljetusasennossa)?
Kannattaisi yrittää paikallistaa vika ensin eli mikä vuotaa? ja jollei korjaus siten onnistu niin sitten ajatella jotain lukkoventtiiiä tms.
andypoge
Luokka: yli 200 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja andypoge »

Se on selvitetty, että sylinteri ei vuoda. Sylinterin kyljessä olevan venttiliblokinkin olen purkanut, tarkastanut ja puhdistanut, muttei auttanut. Saattaapi olla että joku blokin tiivisteistä ei enää pidä, vaikka purettaessa ehjiltä näyttivätkin. Sitten siellä on sisällä erinäisiä jousia, joiden alkuperäisestä jäykkyydestä ei tietenkään voi olla varma.

Arvelen vaan, että kun letkuliittimen päähän laitettavan lukkoventtiilin saa alle 40 eurolla, maksaisi venttiiliblokin alkuperäinen tiivistesarja Kvernelandilta vähintään saman verran.
Jusi
Luokka: Hevosaura

Lukematon viesti Kirjoittaja Jusi »

Mulla oli kanssa ongelma Kvernelandin kääntöaurojen kanssa, tutkin lukkoventtiilin ja sylinterin, kunnes huomasin että mäntä oli irti männänvaren hitsauksesta. Ei heti huomannut oli niin siististi ratkennut hitsaus. Ei tahdo hitsaus siinä kestää on irronnut toisenkin kerran.
Vastaa Viestiin