Etulata

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

Jorma
Luokka: >500hv

Etulata

Lukematon viesti Kirjoittaja Jorma »

Kummasta tykkäätte enemmän äkeessä palkkilatasta vai ns. crossboard latasta? Ainakin omilla mailla palkkilata tuntuisi toimivan paremmin.
Wilpo
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Wilpo »

Meillä ainakin hydraulinen palkkilana toimii hyvin. Saa helposti kuljetettu maatakin mukana eloperäisimmissä maissa kun tuppaa jäämään aika helposti raveja äestykssäkin, kun yrittää äestää matalaan. Tosin ei ole kyllä kokemusta crossboard latasta.
MK
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja MK »

Mä oon kyllä tykänny tuosta Vädestadin käpäläladasta,toimii ainakin paremmin kevyillämailla kun Potilan palkkilata.Olis kyllä mielenkiintoista kokeilla kevyillä mailla Lemkenin pystypalkkia, se näyttääs toimivalta systeemiltä.
hogi

Lukematon viesti Kirjoittaja hogi »

Meillä on multivassa ensimmäinen lata palkkilata ja kahden piikkirivin jälkeen tulee välilata, joka on ns. crossboard-tyyppinen. Jos nyt saisin valita, niin myös eteen tuo crossboard, tuntuu murustavan todella hyvin.
aurauskeppi

Lukematon viesti Kirjoittaja aurauskeppi »

Minun kokemukset myös siihen suuntaan, että crossboardin tasauskyky on yhtä hyvä kuin palkkiladalla, muokkauskyky parempi.
Vastaa Viestiin