Tuli muuten mieleeni, mitä veini tietää maanviljelystä:) Olin naimisissa 20 vuotta maanviljelijän tyttären kanssa, ja aina välillä ajauduin apu hommiin, nostelin säkkiä, ja appiukko sanoi aina minulle "tälläistä se on veini maanviljely":) Välillä sitten ajauduin paalia nostelamaan pellolle, kun piti saada heinät pois pelloilta kastumasta, siksi mietinkin miten ne voivat täällä Virossa jättää ne heinät sellaisiin suuriin möykkyihin pellolle:) Kiviä on kanssa niin maan perustellisesti, eikö niitä kukaan nouki niitä täällä pelloilta, vai nouseeko ne aina uudelleen, eihän sellaista voi millään haravakoneella ajaa tai muulla vehkeellä, jossa on kuution kiveä, no aika möykkyjä kuitenkin!
Paalien nosteliminen krapulassa ei ole myöskään mitään mukavaa hommaa, meinaa kädet loppua, muistan erään kerran kun meinasi polvet notkahtaa, mitä korkeammaksi kuorma tuli, sen enemmän nukutti, ajattelinkin, että taidan heittää veivini siinä hommassa! No olen tosin itsekkin kerran nuorena poikana istuttanut perunoita, tein seipäällä maahan reiän ja pudotin sinne siemenperunan, ei oikein ollut mikään suksee

Eihän tässä jutussa nyt tietenkään mitään järkeä ollut, kerroin vaan, että olen pieni viljelijä itsekkin:) Oikeastaan olen keittiömestari, ja pitäähän minun nyt perunoista muuten jotakin tietääkkin, no sellaista, tulkaahan kylään!
veini