Nyt saa kehua ja haukkua!

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

alisa
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Nyt saa kehua ja haukkua!

Lukematon viesti Kirjoittaja alisa »

Tässä tulevaisuudessa tulee itselleni traktorinosto eteen ja ajattelin että täällä on sen verran kokeneempaa väkeä kun meikäläinen, että osaatte kertoa näistä traktoreista joitain vikojakin... kun myyjät vaan kehuvat :D
Valtra C-120 ja C-150,John Deere 6620 ja 6420, New Holland TM 120 ja TM130? Onko näistä vehkeistä peltotöihin vai pelkkään asvaltilla ajoon? Näin naisen näkökulmasta valmetti vetää puoleensa koska on mulle entuudestaan tuttu mutta hinnalta jontikka olis halvempi.. Jotenka apua kaivattais!
MK
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja MK »

Onko siinä muuta kuin hinta, huollon saatavuus ja kunnon koeajon perusteella sopivuus tilan töihin.Laatu tai sen puute on kai samalla tasolla kaikilla merkeillä.
Radon
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Radon »

Lisää nyt listaan vielä deutsi ja ferkukin, ja voi sitä katella case/cormikki suuntaankin. Käyt ajelemassa varteenotettavat vaihtoehdot läpitte sellasistakin merkeistä minkä miehiä tai naisia et luule olevas, sitten koeajoon pari parasta mitkä eniten mielytti/sopi käteen.

Sitten kilpailutat ne kunnolla niin lähtee turhat pois.
Carnivor

Lukematon viesti Kirjoittaja Carnivor »

Valtran vaihdelaatikko on muihin verrattuna hieman vanhanaikainen. Toivon mukaan Agcolta tulee pian, joku Dyna-6 tai Vario Valtraan. Mutta totuushan on että erot eri länsimerkkien välillä ovat pieniä. Huollon tasossa lienee enemmän eroja.
alisa

olen muitakin merkkejä toki katsellut, mutta ne eivät oikein sovi käteen :lol: . Tietysti, jos joku suosittelee jotakin muuta merkkiä, pistän sen muistiin. Mitään erikoisominaisuuksia en traktoriini vaadi, mutta sen pitää jaksaa vetää aidolla savipellolla ainakin 4siipisiä kääntöauroja, ellei isompia. Kuitenkaan se ei saa olla mikään jättiläinen kooltaan, jotta emakkopihaton tyhjentäminen käy näppärästi... etukuormaajaa kun tekisi mieli. Saako nykyään enää koekäyttöön traktoreita niin helposti, vai pitäisikö se ostopäätös tehdä konekaupan asvalttipihalla ajon jälkeen?!!
Junnu
Luokka: Puutarhatraktori

Lukematon viesti Kirjoittaja Junnu »

Meillä on c150 ja se vetää ihan kohtalaisesti ja kohtuu näppärä etukuormain raktori mutta pientä viikaa ollut. Vaihdelaatikko hieman vanhanaikainen.
Jari

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari »

Traktorin saa tosiostaja helpostikin koeajoon,ainoastaan agritek ei anna koneita kokeille vaikka sieltä löytyisi sullekin mielenkiintoinen malli,TSA.

JOS pitää taipua myöskin emakkolaan,silloin nelipyttyinen kone ja niistä tulee mieleen jontikan 6420 jollain mieluisalla vaihdelaatikolla. Saat kokeille autopowrin,taidat jäädä koukkuun :wink:
Pärjäät ilman takapainoa kuormaajankin kanssa ja pellolla kone jämäkkä aurojenkin kanssa kun ek. keulalla.
Valmettimies

Lukematon viesti Kirjoittaja Valmettimies »

Mä en enää luota palijo muihin kun Valtraan ja Valmettiin oon pettyny niin karvaasti Foordiin että en luota oikein muihinkaa, vaikka ei se oikein oo. Ja Valtra ja Valmetti on ollu kaikin puolin niin hyvä ja jälleenmyyntiarvo :!: :!: on taattu. Mun milestä perinteinen keppivaihde sen olla pitää. Sitä paitei mä petyin koe ajolla JD:n "kuminauhalaatikkoon" se kyllä saattaa olla vain väärästä käytöstä johtuvaa.
MB TRAC

Lukematon viesti Kirjoittaja MB TRAC »

Koekäyttöön "tosimielinen ostaja" saa Kouvolasta Valmettia,MF,DF.

JD myyjät vain pakenevat piiloon kun tulee puhe koeajoista, kun merkin urakkakokoluokan vaihteistot ei kestä .
NH myyjä ei poistu asfaltilta hiekkatielle.

Merkkiuskollisuudella yrittävät rahastaa, 10 000 olisivat pudottaneet hintaa kun kuulivat kilpailijan tehneet kaupat !
Lähtöhinta ei kerro paljoakaan,väliraha enempi.

Harvalla vain aikaa/intoa vertailla kuukausia eri vaihtoehtoja. Lisävarustelista usein ihan tolkutonta kirjainyhdistelmää.

Näillä sivustoilla kyllä haukutaan hyvin "naapurintilan" koneet :P

Hieman olen kaipaillut ISOA traktoria itsekin , hinnat vaan karanneet, vaihtoehtoina vuokraus tai tuontikone.
alisa

Täytyy ruveta siis nyt jo harjoittelemaan ärhentelemistä peilin edessä, :twisted: jotta traktorin saa kotiin koekäyttöön. Se on kuitenkin niin kallis investointi, ettei tee mieli ostaa sellaista pienen asvalttiympyrä-ajon jälkeen. Tässä kun olen tarjouksia mielenkiinnosta parista paikkaa jo ottanut, niin yllättysin suorankaupan alennuksista. Jontikalla se oli 7300€ 6420-mallista, 8500€ 6620-mallista ja Valtralla (C120) 7300€. Onko nuo summat pieniä vai tuntuuko minusta vaan siltä? Onhan se tietysti paljon rahaa, kun muuttaa ne mummonmarkoiksi.. Yksi syy alennuksiin on varmasti se, että myyjät ei ota minua tosissaan... mutta kun ei aina viitsi raahata isää toisessa kainalossa :wink:
koivumaki
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja koivumaki »

Joo suorankaupan alennus on aika iso...

Jos nyt sitten päädyt C Valtraan niin ota C130 tai C150 yksin tein.
6420 on varmaan kans hyvä.

Valtra on 'peruskahva' niin kuin joku totesi.Sillä käy työ kyllä,mutta vaihteisto on tosiaan hiukan....vanhanaikainen

km
Valmettimies

Lukematon viesti Kirjoittaja Valmettimies »

Mutta jos se toimis viä kaharenkymmenen vuoden päästäki. Ja mä oon kyllä hehkuttanu mutta jatketaan niin se jälleenmyyntiarvi on taattu.
Wilpo
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Wilpo »

Noista uusien C, M ja T sarjan Valtrojen hytin pikkunippelien laadusta sen verran, kun tuntuu että joka koeajotraktorissa missä olen istunut on jotain ollut rikki. Kestävätkö esim. hydrauliikan säätönuppien kannen saranat ja käsinojassa olevat merkinnät, normaalia maatila hommia. Nämä on ainakin pistänyt silmää koeajotraktoreissa, että ne on menneet rikki tai merkinnät kuluneet pois. Eipä nämä nyt paljon häiritse, mut ikävältä se tuntuu jos uudesta traktorista heti muoviosat jää käteen.
Radon

Lukematon viesti Kirjoittaja Radon »

Wilpo kirjoitti:Noista uusien C, M ja T sarjan Valtrojen hytin pikkunippelien laadusta sen verran, kun tuntuu että joka koeajotraktorissa missä olen istunut on jotain ollut rikki. Kestävätkö esim. hydrauliikan säätönuppien kannen saranat ja käsinojassa olevat merkinnät, normaalia maatila hommia. Nämä on ainakin pistänyt silmää koeajotraktoreissa, että ne on menneet rikki tai merkinnät kuluneet pois. Eipä nämä nyt paljon häiritse, mut ikävältä se tuntuu jos uudesta traktorista heti muoviosat jää käteen.
Samaa ongelma on melkeinpä kaikissa merkeissä, massikassa ja jd:ssä tuntuisi ehkä vähän laadukkaammilta. Tollasista muoviosista jää aika helposti ns. halpa tunnelma itse koneesta kun tuntuu että ei tasantarkkaan tule kestämään käytössä viikkoa kauempaa. Lisäksi tollasia muovinippeleitä ei oikein tule korjattua jos ja kun hajoavat, ja sitten ottaa päähän kun hajoavat/ovat rikki.
Anta
Luokka: Polkutraktori

vaikea sitä parasta sanoa

Lukematon viesti Kirjoittaja Anta »

Näistä kolmesta merkistä itse ajelen agritekin koneilla, takuu aikana ilmenneet pikkuviat kyllä korjattiin mukisematta.
Kestävyydestä on paha mennä sanomaan mutta toden näköisesti näistä kolmesta merkistä kaikki kestää suht hyvin normaali maatalous ajossa. Jos ei sitten satu joku maanantaikappale.
Noin vuosi sitten kun tehtiin kauppaa, näistä kolmesta merkistä pyydettiin tarjoukset. New Hollandiin päädyttiin koska huoltomies tunnettu jo pitkään ja osaa asiansa hyvin.
Ei tosiaan pääse perille traktorin ominaisuuksiin ja käyttömukavuuteen ennen kun sillä sais tehdä pari vuorokautta kunnontöitä.
Jos saisi kaikki testata peräkkäin niin todennäköisesti löytyisi parhaiten se omaan käteen käypä traktori.
Vastaa Viestiin