Kyselempä mitä tulkintoja verottajalla muualla maatalouden liitännäisistä ?
Pientilallisena olen "oikeutettu" etsimään lisätuloja=lisätyötä .
Mela vaan lisäsi puunjatkojalostuksen papereihinsa.
Verottajalla ei sanomista kun toiminta on farmin pihapiirissä.
Viralliselta puolen homma toimii,puu on vain tikkuista.... ym.
Lupasimpa lähteä urakoimaan pikkukeikkoja teollisuuteen JOS...
Mela lisää papruihin maininnan jotta saan hieman poistua kotipiiristä ulkopuolelle.
Verottaja miettii ja ilmoittaa (puhelimella) homman olevan laillista kun noudatan 3 eri lakia.
Eläke/vakuutus/kesäloma.
MYEL riittää korjattuna,vakuutuksen otin muualta kattavamman, kesälomalaki onkin vaikeampi kun en moista sanoo oikein tunne !
lupasin verottajalle sen lisätä tuntihintaani.
Vein lappuja verottajalle näytille ,toinen(tai 3 tai4 ) henkilö nauroi ja sanoi jotta mene vain töihisi.Asiahan on ihan selvä.
Muistutti kuitenkin jotta liitännäisen tulot pitää olla maataloustuloa pienemmät.
Usean asiantuntijan sanomana , 49% sääntöä ei ole olemassa vaan tapauskohtaisesti menee. Lopputulos on sama , verottaja vie vain osan , ei kaikkea...
Liitännäisten tulot max 49 % ???
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
teräsmies24E
- Luokka: >500hv
- Viestit: 551
- Liittynyt: 07 Loka 2005, 21:56
- Paikkakunta: Auranmaa