Eniten harmittaa ku olis harvennusrästejä jotka oli tarkotus alottaa tekemään hankintana, mut pitää nyt eka noi kaatuneet keräillä metästä pois..
Lumi- ja myrskytuhoja?
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
ilu
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
- Viestit: 25
- Liittynyt: 23 Helmi 2006, 15:20
- Paikkakunta: Kymenlaakso
Lumi- ja myrskytuhoja?
Minkä verran muilla on menny puita nurin tänä talvena lumen tai myrskyn takia? Ite oon nyt kolme päivää sahaillu neljän hehtaarin alueelta lähinnä lumen katkomia mäntyjä, ja vielä riittää tekemistä ainaki päiväks. Sen lisäksi on vielä muitakin kuvioita joissa lumi on tehny tuhoja
Katkenneita puita on onneksi sentään tasasesti koko kuviolla, ettei suurempia aukkopaikkoja oo päässy syntymään.
Eniten harmittaa ku olis harvennusrästejä jotka oli tarkotus alottaa tekemään hankintana, mut pitää nyt eka noi kaatuneet keräillä metästä pois..
Eniten harmittaa ku olis harvennusrästejä jotka oli tarkotus alottaa tekemään hankintana, mut pitää nyt eka noi kaatuneet keräillä metästä pois..
Re: Lumi- ja myrskytuhoja?
Lumi tuhoja ei laisinkaan, sillä lunta ei oo näkyny. Myrskytuhoja vähän, lähinnä jotain lahoja naapurin hakkuu aukean reunalta.
Re: Lumi- ja myrskytuhoja?
Toistaiseksi ei kumpiakaan.
Re: Lumi- ja myrskytuhoja?
Pahemmilta myrskyiltä on tänä syksynä vältytty. Oikeastaan puita on mennyt nurin vain palstalta joka harvennettiin kesällä. Vajaan kymmenen hehtaarin alalla on noin 15 puuta nurin. Näistä viisi on yhdessä rykelmässä lähes päällekäin.
Lumituhoja on viimeksi ollut vuoden 2004 lopussa juuri ennen jouluaattoa. Silloin tuli noin kymmenen senttiä märkää lunta ja kuusenlatvoja katkesi melko laajasti.
Lumituhoja on viimeksi ollut vuoden 2004 lopussa juuri ennen jouluaattoa. Silloin tuli noin kymmenen senttiä märkää lunta ja kuusenlatvoja katkesi melko laajasti.
Re: Lumi- ja myrskytuhoja?
Ei vielä ole tullut. Tosin en ole kaikkialla läynyt katsomassa. Jos huomenna katsastais loput kun joulukuusta hakee. Näkee samalla varastetut....
Re: Lumi- ja myrskytuhoja?
http://picasaweb.google.fi/OoJiin.pics/ ... rOTzoK47gE#
Aika helvetisti kuuraa, huurretta tai mitä tuo nyt onkaan. Eilisen päivän kuljin koivuntaimikoissa ja kopistelin noita haravan kanssa. Lieköhän apua? Yks metsuri sanoi, että kannattaa ehdottomasti käydä, jos suveaa, niin se taitaa nuo poikki. Nyt ne oli vasta taipuneita, eivät taittuneita. Ne palstat on nyt läpikäytyjä, jospa ne vielä oikeis...
Piru, kun muutamia alas painuneita latvoja olivat jäniksetkin käyneet syömässä
Aika helvetisti kuuraa, huurretta tai mitä tuo nyt onkaan. Eilisen päivän kuljin koivuntaimikoissa ja kopistelin noita haravan kanssa. Lieköhän apua? Yks metsuri sanoi, että kannattaa ehdottomasti käydä, jos suveaa, niin se taitaa nuo poikki. Nyt ne oli vasta taipuneita, eivät taittuneita. Ne palstat on nyt läpikäytyjä, jospa ne vielä oikeis...
Piru, kun muutamia alas painuneita latvoja olivat jäniksetkin käyneet syömässä