Järeät sarannat oviin

Keskustelua maatalouden tuotantorakennukista ja niihin liittyvistä koneista, asioista ja ratkaisuista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

Lese
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Järeät sarannat oviin

Lukematon viesti Kirjoittaja Lese »

Tarttis tehdä emopihaton "ovet". Ne ovat tavallaan seinää, joka vain täytyy saada kerran vuodessa avattua tyhjennyksen helpottamiseksi. Niistä ei tule kovinkaan korkeat, mutta leveyttä tulee 4m per puoli eli 8m pariovet. Huonekaluputkesta runko johon pultataan filmivanerit kiinni.

Mutta hakusessa olis riittävän järeät saranat noihin oviin. Saranat siis pultataan sähköpylväisiin ja toinen pää pitäis hitsata tuohon oven metallirunkoon. Mistä tuollaisia ootte homaanneet?
marklain
Luokka: yli 300 hv

Re: Järeät sarannat oviin

Lukematon viesti Kirjoittaja marklain »

Mitä meillä on, niin on tehty itse.

Lattarautaa, putkea ja putken sisälle sopivaa tankoa. :D
jupe
Luokka: yli 150 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja jupe »

onhan niitä aika järeitä hitsattavia saranoita rautakaupoissakin ja niitä voi laittaa useamman ei tarvi tyytyä kahteen. mutta itse kyllä miettisin että mikä se olisi toi edellinen neuvo ja jos vaan kerran vuoteen avataan niin saa ollakin vaikka vähän raskas avata
oltsik

Lukematon viesti Kirjoittaja oltsik »

jupe kirjoitti:onhan niitä aika järeitä hitsattavia saranoita rautakaupoissakin ja niitä voi laittaa useamman ei tarvi tyytyä kahteen. mutta itse kyllä miettisin että mikä se olisi toi edellinen neuvo ja jos vaan kerran vuoteen avataan niin saa ollakin vaikka vähän raskas avata
Niin tai onko sen pakko edes olla saranoitu ovi tuolle käytölle? Miten esim suorakaiteen mallinen seinäelementti, jossa reiät esim trukkipiikeille painopisteen yläpuolella ja jotkin lukituslaitteet(lavalukot tms?) joilla laitetaan seinään kiinni. Helppo nostaa koneellisesti syrjään käytön ajaksi ja ei ehkä tarvitse olla oven rakenteen niin raju kun ei tarvitse kannatella itseään niin epäsymmetrisesti. Eikä pieksä tuuli tms...
Lese
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Lese »

oltsik kirjoitti:
jupe kirjoitti:onhan niitä aika järeitä hitsattavia saranoita rautakaupoissakin ja niitä voi laittaa useamman ei tarvi tyytyä kahteen. mutta itse kyllä miettisin että mikä se olisi toi edellinen neuvo ja jos vaan kerran vuoteen avataan niin saa ollakin vaikka vähän raskas avata
Niin tai onko sen pakko edes olla saranoitu ovi tuolle käytölle? Miten esim suorakaiteen mallinen seinäelementti, jossa reiät esim trukkipiikeille painopisteen yläpuolella ja jotkin lukituslaitteet(lavalukot tms?) joilla laitetaan seinään kiinni. Helppo nostaa koneellisesti syrjään käytön ajaksi ja ei ehkä tarvitse olla oven rakenteen niin raju kun ei tarvitse kannatella itseään niin epäsymmetrisesti. Eikä pieksä tuuli tms...
Kiitos vaan vastauksista. :)

Toi seinäelementti on ihan hyvä idea. Itse mietein sellaista, että tolppiin jonkinlaiset kiskot joiden väliin tuo seinäelementti lasketaan. Noh, täytynee hakee kasa rautaa ja ottaa hitsipilli käteen ja kattoo mitä tulee... :lol:
jupe

Lukematon viesti Kirjoittaja jupe »

ja vaikka oviin suoraan etukuormeimen sovitteet! ja pystytolppiin alas ja ylös U. raudat joiden päälle elementin laskee. laittaa vaan riittävästi levenemään ettei tarvi ihan justiinsa laittaa
Vastaa Viestiin