Järeät sarannat oviin
Valvoja: Farmari-ryhmä
Järeät sarannat oviin
Tarttis tehdä emopihaton "ovet". Ne ovat tavallaan seinää, joka vain täytyy saada kerran vuodessa avattua tyhjennyksen helpottamiseksi. Niistä ei tule kovinkaan korkeat, mutta leveyttä tulee 4m per puoli eli 8m pariovet. Huonekaluputkesta runko johon pultataan filmivanerit kiinni.
Mutta hakusessa olis riittävän järeät saranat noihin oviin. Saranat siis pultataan sähköpylväisiin ja toinen pää pitäis hitsata tuohon oven metallirunkoon. Mistä tuollaisia ootte homaanneet?
Mutta hakusessa olis riittävän järeät saranat noihin oviin. Saranat siis pultataan sähköpylväisiin ja toinen pää pitäis hitsata tuohon oven metallirunkoon. Mistä tuollaisia ootte homaanneet?
Re: Järeät sarannat oviin
Mitä meillä on, niin on tehty itse.
Lattarautaa, putkea ja putken sisälle sopivaa tankoa.
Lattarautaa, putkea ja putken sisälle sopivaa tankoa.
onhan niitä aika järeitä hitsattavia saranoita rautakaupoissakin ja niitä voi laittaa useamman ei tarvi tyytyä kahteen. mutta itse kyllä miettisin että mikä se olisi toi edellinen neuvo ja jos vaan kerran vuoteen avataan niin saa ollakin vaikka vähän raskas avata
Niin tai onko sen pakko edes olla saranoitu ovi tuolle käytölle? Miten esim suorakaiteen mallinen seinäelementti, jossa reiät esim trukkipiikeille painopisteen yläpuolella ja jotkin lukituslaitteet(lavalukot tms?) joilla laitetaan seinään kiinni. Helppo nostaa koneellisesti syrjään käytön ajaksi ja ei ehkä tarvitse olla oven rakenteen niin raju kun ei tarvitse kannatella itseään niin epäsymmetrisesti. Eikä pieksä tuuli tms...jupe kirjoitti:onhan niitä aika järeitä hitsattavia saranoita rautakaupoissakin ja niitä voi laittaa useamman ei tarvi tyytyä kahteen. mutta itse kyllä miettisin että mikä se olisi toi edellinen neuvo ja jos vaan kerran vuoteen avataan niin saa ollakin vaikka vähän raskas avata
Kiitos vaan vastauksista.oltsik kirjoitti:Niin tai onko sen pakko edes olla saranoitu ovi tuolle käytölle? Miten esim suorakaiteen mallinen seinäelementti, jossa reiät esim trukkipiikeille painopisteen yläpuolella ja jotkin lukituslaitteet(lavalukot tms?) joilla laitetaan seinään kiinni. Helppo nostaa koneellisesti syrjään käytön ajaksi ja ei ehkä tarvitse olla oven rakenteen niin raju kun ei tarvitse kannatella itseään niin epäsymmetrisesti. Eikä pieksä tuuli tms...jupe kirjoitti:onhan niitä aika järeitä hitsattavia saranoita rautakaupoissakin ja niitä voi laittaa useamman ei tarvi tyytyä kahteen. mutta itse kyllä miettisin että mikä se olisi toi edellinen neuvo ja jos vaan kerran vuoteen avataan niin saa ollakin vaikka vähän raskas avata
Toi seinäelementti on ihan hyvä idea. Itse mietein sellaista, että tolppiin jonkinlaiset kiskot joiden väliin tuo seinäelementti lasketaan. Noh, täytynee hakee kasa rautaa ja ottaa hitsipilli käteen ja kattoo mitä tulee...
ja vaikka oviin suoraan etukuormeimen sovitteet! ja pystytolppiin alas ja ylös U. raudat joiden päälle elementin laskee. laittaa vaan riittävästi levenemään ettei tarvi ihan justiinsa laittaa