Webwisu ja Wisumobile kokemuksia?
Valvoja: Farmari-ryhmä
Webwisu ja Wisumobile kokemuksia?
Onkohan raadilla kokemuksia Webwisusta ja Wisumobilesta?
Alkoi poltella 2kk versio, että muistiin panot voisi laitaa suoraan traktorin päältä, eikä tarvitsisi muistella sitten päivien päästä kotikoneella. Tai pelailla miniläppärin ja kotikoneen varmuuskopio versioilla. Nykyinen ohjelma Peltotuki, johon olen erittäin tyytväinen. Wisukin oli hetken käytössä mutten tykännyt.
Toimiiko ohjelma moitteettomasti ja onko siinä "tyhmyyksiä"?
Ei taida tarvita Mobile versiota jos on miniläppäri netti yhteydellä?
Millainen kartta ohjemlma siinä on?
Alkoi poltella 2kk versio, että muistiin panot voisi laitaa suoraan traktorin päältä, eikä tarvitsisi muistella sitten päivien päästä kotikoneella. Tai pelailla miniläppärin ja kotikoneen varmuuskopio versioilla. Nykyinen ohjelma Peltotuki, johon olen erittäin tyytväinen. Wisukin oli hetken käytössä mutten tykännyt.
Toimiiko ohjelma moitteettomasti ja onko siinä "tyhmyyksiä"?
Ei taida tarvita Mobile versiota jos on miniläppäri netti yhteydellä?
Millainen kartta ohjemlma siinä on?
- Cultor
- Luokka: >500hv
Re: Webwisu ja Wisumobile kokemuksia?
Mobilesta ei mitään kokemusta. WebWisu on kelvollinen ja yhdessä suhteessa täysin ylivoimainen kaikkiin muihin tietämiini verraten.oliver kirjoitti:Onkohan raadilla kokemuksia Webwisusta ja Wisumobilesta?
tarkoitatko ylivoimaasuudella juuri tätä webpohjaisuutta vai proagrian neuvonta mahdollisuutta?
Tällaiselle huolettomalle tuo webwisu on ehdoton kun ei tarvitse itse varmuuskopioista huolehtia. Toinen hyvä puoli on se että voi käyttää joka koneelta jonka vaan saa nettiin. En vaihtaisi perusversioon.
Miten käyttäisit kännykkäversiota? Täydellisen kirjanpidon tekemiseen (pvm, työ, ainemäärä yms) vai pelkkien päivämäärien laittamiseen? Itse olen ajatellut asiaa ja todennut mahdottomaksi kun lohkolta toiselle vaihtoja on liikaa päivän aikana. Ala siinä nyt likasilla käsillä näppäilemään puhelinta tai miniläppäriä. Nyt mukana kulkee kolme Maatalouskalenterin mukana tullutta pikkuvihkosta johon on nopea kynällä laittaa päivämäärä ja ainemäärä... Loppuvat vaan pirulainen, yks tulee vuodessa ja kolme menee vuodessa.
Siis en aio todennäköisesti käyttää kännykkä versiota. Mutta miniläppärillä juuri tuota webwisua ajattelin käyttää. Itse olen käyttänyt juuri tuota pikkuvihkoa ja myös printattuja papereita ohjelmasta, mutta ongelmana on se että niiden lyöminen ohjelmaan meinaa jäädä/unohtua. Liian monta rautaa tulessa.
Nyt kun kumminkin on tuo miniläppäri koneessa mukana niin siihen olisi kiva samalla laittaa suoraan tiedot. Eli kirjaisin tiedot aina lohkon loppuessa. Nyt kun puimurikin printaa lohkon satotiedot ulos.
Nyt olen kokeillut tuota webwisua muutaman päivän ja näyttäisi siltä että voisi vaikka toimia. Mobilea en ole kokeillut ei taida kännykkäni resurssit riittää. Vielä kun saisin Gps laitteeni synkronoitua siihen kun siinäkin on kaikki peltolohkotiedot.
Webwisun kartta näytti kivalta kun siinä on peruskarttapohjana, kun peltotuessa sitä ei ollut tai sitten en osannut käytää
Nyt kun kumminkin on tuo miniläppäri koneessa mukana niin siihen olisi kiva samalla laittaa suoraan tiedot. Eli kirjaisin tiedot aina lohkon loppuessa. Nyt kun puimurikin printaa lohkon satotiedot ulos.
Nyt olen kokeillut tuota webwisua muutaman päivän ja näyttäisi siltä että voisi vaikka toimia. Mobilea en ole kokeillut ei taida kännykkäni resurssit riittää. Vielä kun saisin Gps laitteeni synkronoitua siihen kun siinäkin on kaikki peltolohkotiedot.
Webwisun kartta näytti kivalta kun siinä on peruskarttapohjana, kun peltotuessa sitä ei ollut tai sitten en osannut käytää
Mulla oli vihoissa kaikki koko kesän, nyt syksyllä ennen tarkastuksia käytin puoli päivää tietojen siirtämiseen koneelle. Saatan siirtyä pitämään miniläppäriä keittiön pöydällä, sisällä käydessä ja päivän päätteksi lyö tiedot koneelle.oliver kirjoitti:Siis en aio todennäköisesti käyttää kännykkä versiota. Mutta miniläppärillä juuri tuota webwisua ajattelin käyttää. Itse olen käyttänyt juuri tuota pikkuvihkoa ja myös printattuja papereita ohjelmasta, mutta ongelmana on se että niiden lyöminen ohjelmaan meinaa jäädä/unohtua. Liian monta rautaa tulessa.
- Cultor
Selainkäyttöisyys tekee Webwisun käyttöjärjestelmäriippumattomaksi, eli ei tarvita windows-alustaa, kuten kaikissa muissa vaihtoehdoissa. On tuo ollut nopeampi ja mukavampi käyttää kuin Agrineuvos virtuaalikoneessa. Proagrian neuvontaa en osaa erityisenä etuna pitää. Kerran olen tukea tarvinnut ja asia kyllä hoitui kivuttomasti.oliver kirjoitti:tarkoitatko ylivoimaasuudella juuri tätä webpohjaisuutta vai proagrian neuvonta mahdollisuutta?
Käyttöjärjestelmäriippumattomuus. Se on sitten web-Wisulla ratkennut Wisun osalta. Loistava uutinen. En tajua miksi en tuota itse ole tajunnut.Cultor kirjoitti:Selainkäyttöisyys tekee Webwisun käyttöjärjestelmäriippumattomaksi, eli ei tarvita windows-alustaa, kuten kaikissa muissa vaihtoehdoissa. On tuo ollut nopeampi ja mukavampi käyttää kuin Agrineuvos virtuaalikoneessa. Proagrian neuvontaa en osaa erityisenä etuna pitää. Kerran olen tukea tarvinnut ja asia kyllä hoitui kivuttomasti.oliver kirjoitti:tarkoitatko ylivoimaasuudella juuri tätä webpohjaisuutta vai proagrian neuvonta mahdollisuutta?
1)Onko web-Wisussa vastaava käyttöliittymä kuin perinteisessä?
2)Miten on Wakan laita? Wakka kai pitää minut yhä edelleen Windowsin torpparina?
- Cultor
Demolla voi kokeilla.ATH kirjoitti:Käyttöjärjestelmäriippumattomuus. Se on sitten web-Wisulla ratkennut Wisun osalta. Loistava uutinen. En tajua miksi en tuota itse ole tajunnut.Cultor kirjoitti:Selainkäyttöisyys tekee Webwisun käyttöjärjestelmäriippumattomaksi, eli ei tarvita windows-alustaa, kuten kaikissa muissa vaihtoehdoissa. On tuo ollut nopeampi ja mukavampi käyttää kuin Agrineuvos virtuaalikoneessa. Proagrian neuvontaa en osaa erityisenä etuna pitää. Kerran olen tukea tarvinnut ja asia kyllä hoitui kivuttomasti.oliver kirjoitti:tarkoitatko ylivoimaasuudella juuri tätä webpohjaisuutta vai proagrian neuvonta mahdollisuutta?
1)Onko web-Wisussa vastaava käyttöliittymä kuin perinteisessä?
https://www.webwisu.fi/
Mä käytän Ykköstä kirjanpitoon, dos-ohjelma eikä sovi kaikille, vaatii käyttäjältäkin jotain ;- )ATH kirjoitti:2)Miten on Wakan laita? Wakka kai pitää minut yhä edelleen Windowsin torpparina?
http://www.narva.sci.fi/
-
Maajussi66
- Luokka: yli 300 hv
On siitä Wakastakin tulossa jo Web versio ensivuonna
-
aurauskeppi
samoja asioita tässä on miettinyt.
tuntuu vaan aika vekkulilta laittaa oma kirjanpito menemään internetin ihmemaahan.
tuntuu vaan aika vekkulilta laittaa oma kirjanpito menemään internetin ihmemaahan.