Webwisu ja Wisumobile kokemuksia?

Keskustelua ATK laitteista ja ohjelmista. Lisäksi maatalouden kehittyvästä teknologiasta. Uusia idoita ja apuvälineitä.

Valvoja: Farmari-ryhmä

oliver
Luokka: yli 150 hv

Webwisu ja Wisumobile kokemuksia?

Lukematon viesti Kirjoittaja oliver »

Onkohan raadilla kokemuksia Webwisusta ja Wisumobilesta?

Alkoi poltella 2kk versio, että muistiin panot voisi laitaa suoraan traktorin päältä, eikä tarvitsisi muistella sitten päivien päästä kotikoneella. Tai pelailla miniläppärin ja kotikoneen varmuuskopio versioilla. Nykyinen ohjelma Peltotuki, johon olen erittäin tyytväinen. Wisukin oli hetken käytössä mutten tykännyt.

Toimiiko ohjelma moitteettomasti ja onko siinä "tyhmyyksiä"?

Ei taida tarvita Mobile versiota jos on miniläppäri netti yhteydellä?

Millainen kartta ohjemlma siinä on?
Cultor
Luokka: >500hv

Re: Webwisu ja Wisumobile kokemuksia?

Lukematon viesti Kirjoittaja Cultor »

oliver kirjoitti:Onkohan raadilla kokemuksia Webwisusta ja Wisumobilesta?
Mobilesta ei mitään kokemusta. WebWisu on kelvollinen ja yhdessä suhteessa täysin ylivoimainen kaikkiin muihin tietämiini verraten.
oliver

tarkoitatko ylivoimaasuudella juuri tätä webpohjaisuutta vai proagrian neuvonta mahdollisuutta?
jk

Lukematon viesti Kirjoittaja jk »

Tällaiselle huolettomalle tuo webwisu on ehdoton kun ei tarvitse itse varmuuskopioista huolehtia. Toinen hyvä puoli on se että voi käyttää joka koneelta jonka vaan saa nettiin. En vaihtaisi perusversioon.
tonii
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja tonii »

Miten käyttäisit kännykkäversiota? Täydellisen kirjanpidon tekemiseen (pvm, työ, ainemäärä yms) vai pelkkien päivämäärien laittamiseen? Itse olen ajatellut asiaa ja todennut mahdottomaksi kun lohkolta toiselle vaihtoja on liikaa päivän aikana. Ala siinä nyt likasilla käsillä näppäilemään puhelinta tai miniläppäriä. Nyt mukana kulkee kolme Maatalouskalenterin mukana tullutta pikkuvihkosta johon on nopea kynällä laittaa päivämäärä ja ainemäärä... Loppuvat vaan pirulainen, yks tulee vuodessa ja kolme menee vuodessa.
oliver

Siis en aio todennäköisesti käyttää kännykkä versiota. Mutta miniläppärillä juuri tuota webwisua ajattelin käyttää. Itse olen käyttänyt juuri tuota pikkuvihkoa ja myös printattuja papereita ohjelmasta, mutta ongelmana on se että niiden lyöminen ohjelmaan meinaa jäädä/unohtua. Liian monta rautaa tulessa.
Nyt kun kumminkin on tuo miniläppäri koneessa mukana niin siihen olisi kiva samalla laittaa suoraan tiedot. Eli kirjaisin tiedot aina lohkon loppuessa. Nyt kun puimurikin printaa lohkon satotiedot ulos.

Nyt olen kokeillut tuota webwisua muutaman päivän ja näyttäisi siltä että voisi vaikka toimia. Mobilea en ole kokeillut ei taida kännykkäni resurssit riittää. Vielä kun saisin Gps laitteeni synkronoitua siihen kun siinäkin on kaikki peltolohkotiedot.

Webwisun kartta näytti kivalta kun siinä on peruskarttapohjana, kun peltotuessa sitä ei ollut tai sitten en osannut käytää
tonii

Lukematon viesti Kirjoittaja tonii »

oliver kirjoitti:Siis en aio todennäköisesti käyttää kännykkä versiota. Mutta miniläppärillä juuri tuota webwisua ajattelin käyttää. Itse olen käyttänyt juuri tuota pikkuvihkoa ja myös printattuja papereita ohjelmasta, mutta ongelmana on se että niiden lyöminen ohjelmaan meinaa jäädä/unohtua. Liian monta rautaa tulessa.
Mulla oli vihoissa kaikki koko kesän, nyt syksyllä ennen tarkastuksia käytin puoli päivää tietojen siirtämiseen koneelle. Saatan siirtyä pitämään miniläppäriä keittiön pöydällä, sisällä käydessä ja päivän päätteksi lyö tiedot koneelle.
Cultor

oliver kirjoitti:tarkoitatko ylivoimaasuudella juuri tätä webpohjaisuutta vai proagrian neuvonta mahdollisuutta?
Selainkäyttöisyys tekee Webwisun käyttöjärjestelmäriippumattomaksi, eli ei tarvita windows-alustaa, kuten kaikissa muissa vaihtoehdoissa. On tuo ollut nopeampi ja mukavampi käyttää kuin Agrineuvos virtuaalikoneessa. Proagrian neuvontaa en osaa erityisenä etuna pitää. Kerran olen tukea tarvinnut ja asia kyllä hoitui kivuttomasti.
ATH

Lukematon viesti Kirjoittaja ATH »

Cultor kirjoitti:
oliver kirjoitti:tarkoitatko ylivoimaasuudella juuri tätä webpohjaisuutta vai proagrian neuvonta mahdollisuutta?
Selainkäyttöisyys tekee Webwisun käyttöjärjestelmäriippumattomaksi, eli ei tarvita windows-alustaa, kuten kaikissa muissa vaihtoehdoissa. On tuo ollut nopeampi ja mukavampi käyttää kuin Agrineuvos virtuaalikoneessa. Proagrian neuvontaa en osaa erityisenä etuna pitää. Kerran olen tukea tarvinnut ja asia kyllä hoitui kivuttomasti.
Käyttöjärjestelmäriippumattomuus. Se on sitten web-Wisulla ratkennut Wisun osalta. Loistava uutinen. En tajua miksi en tuota itse ole tajunnut.

1)Onko web-Wisussa vastaava käyttöliittymä kuin perinteisessä?

2)Miten on Wakan laita? Wakka kai pitää minut yhä edelleen Windowsin torpparina?
Cultor

ATH kirjoitti:
Cultor kirjoitti:
Käyttöjärjestelmäriippumattomuus. Se on sitten web-Wisulla ratkennut Wisun osalta. Loistava uutinen. En tajua miksi en tuota itse ole tajunnut.

1)Onko web-Wisussa vastaava käyttöliittymä kuin perinteisessä?
Demolla voi kokeilla.
https://www.webwisu.fi/
ATH kirjoitti:2)Miten on Wakan laita? Wakka kai pitää minut yhä edelleen Windowsin torpparina?
Mä käytän Ykköstä kirjanpitoon, dos-ohjelma eikä sovi kaikille, vaatii käyttäjältäkin jotain ;- )
http://www.narva.sci.fi/
Maajussi66

Lukematon viesti Kirjoittaja Maajussi66 »

On siitä Wakastakin tulossa jo Web versio ensivuonna
aurauskeppi

Lukematon viesti Kirjoittaja aurauskeppi »

samoja asioita tässä on miettinyt.
tuntuu vaan aika vekkulilta laittaa oma kirjanpito menemään internetin ihmemaahan.
Vastaa Viestiin