roundup bio vastaan roundup gold
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
Maajussi66
- Luokka: yli 300 hv
- Viestit: 312
- Liittynyt: 02 Tammi 2010, 16:21
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
roundup bio vastaan roundup gold
Onko käytännön kokemuksia. Väittävät että Goldilla pääsisi kyntämään jo viikon kuluttua ruiskutuksesta, kun bio:lla pitää odottaa 2 viikkoa. Juolavehnäruiskutuksessa siis.
Näin myöhäisenä syksynä tekisi mieli päästä ajoissa kyntämään, joten lieneekö tuo gold reilusti kalliimman hintansa arvoinen.
Jos jättäisi nuo halvemmat odottamaan ensivuotta ja kävisi ostamassa muutaman pytyn Goldia?
Näin myöhäisenä syksynä tekisi mieli päästä ajoissa kyntämään, joten lieneekö tuo gold reilusti kalliimman hintansa arvoinen.
Jos jättäisi nuo halvemmat odottamaan ensivuotta ja kävisi ostamassa muutaman pytyn Goldia?
Re: roundup bio vastaan roundup gold
Vaikea sanoa kun ei ole Goldista kokemuksia. Eiköhän tuo tehopuoli riipu paljolti ruiskutusajankohdasta, lehtimassasta ja siitä että juolas olisi reilusti kasvussa. Silloin teho on hyvä biollakin. Siinä hilkulla on ainakin täälläpäin että jätän kokonaan ruiskuttamatta, sen verran myöhään puinnit menevät.Maajussi66 kirjoitti:Onko käytännön kokemuksia. Väittävät että Goldilla pääsisi kyntämään jo viikon kuluttua ruiskutuksesta, kun bio:lla pitää odottaa 2 viikkoa. Juolavehnäruiskutuksessa siis.
Näin myöhäisenä syksynä tekisi mieli päästä ajoissa kyntämään, joten lieneekö tuo gold reilusti kalliimman hintansa arvoinen.
Jos jättäisi nuo halvemmat odottamaan ensivuotta ja kävisi ostamassa muutaman pytyn Goldia?
- Cartel
- Luokka: yli 200 hv
- Viestit: 237
- Liittynyt: 22 Helmi 2006, 11:26
- Paikkakunta: Pohjoinen Pirkanmaa
Re: roundup bio vastaan roundup gold
Onkohan kyseisissä aineissa hirveästi eroa muuta kuin tehoaineen määrä (bio 360g/l ja gold 450g/l)? Ajaa "bio"tavaraa hieman enemmän hehtaarille
Voi kai siinä Goldissa ollain jotain lisäainettakin sitten..
Tottakai tujumpi seos voi olla nopeampi mutta vain viikko...? Voi mennä aineet haaskuun jos ei ehdi kunnolla juuriin asti.
Tottakai tujumpi seos voi olla nopeampi mutta vain viikko...? Voi mennä aineet haaskuun jos ei ehdi kunnolla juuriin asti.
-
Klapikauppias
- Luokka: >500hv
- Viestit: 705
- Liittynyt: 17 Syys 2008, 20:10
- Viesti:
Re: roundup bio vastaan roundup gold
Kyllä mä oon aina varmuuden vuoksi koittanu pitää siitä kuukaudesta kiinni, kun on sänkiruiskutus tehty, että varmasti ehtii juureen, se on kesän lämpöisillä vähän eri, kun kaikki nesteet virtaa nopeempaa. Näkeehän se jo ruskettumisessa, juhannuksen jälkeen on muutamassa päivässä väri muuttunu, mutta syksyllä menee jo värin muutoksessa pariviikkoa ruiskutuksesta.
-
Pelto-Jussi
- Luokka: yli 300 hv
- Viestit: 317
- Liittynyt: 12 Joulu 2007, 20:41
- Paikkakunta: Saviseutu
Re: roundup bio vastaan roundup gold
Jonkunmoinen markkinalupaus oli joskus, että Gold kulkeutuu kasvissa nopeammin juuristoon, eikä kiinnnikettä tarvitse käyttää. Vaatii tietysti kulkeutuakseen hyvät olot eli riittävästi lämpöä ja lehtipintaa.
Laskin kerran huvikseni hehtaarikustannukset auki, enkä saanut mitään eroa Goldin tai tavanomaisen Roundupin välillä (aito Monsantolainen siis). Sen sijaan merkittäviä säästöjä sai siinä kun tyytyi ns. geneeriseen valmisteeseen eli kopiotuotteeseen ja osti sieltä mistä halvimmalla sai.
Laskin kerran huvikseni hehtaarikustannukset auki, enkä saanut mitään eroa Goldin tai tavanomaisen Roundupin välillä (aito Monsantolainen siis). Sen sijaan merkittäviä säästöjä sai siinä kun tyytyi ns. geneeriseen valmisteeseen eli kopiotuotteeseen ja osti sieltä mistä halvimmalla sai.
- Rubinjo
- Luokka: >500hv
- Viestit: 2591
- Liittynyt: 17 Tammi 2005, 22:28
- Paikkakunta: Halikko www.toivontila.fi
- Viesti:
Re: roundup bio vastaan roundup gold
Kustannus/ha on niin pieni että eipä tossa vahinkoa pääse käymään vaikka Goldia haetkin. Hyviä puolia Goldissa, jotka ei ainakaan oo uskon asioita, on hyvä astia ja ei vaahtoa. Paitsi jos on "Agrille" allerginen, ni ei voi ostaa. 
Re: roundup bio vastaan roundup gold
Goldissa tosiaan hyvä astia, mut ei ainakaan täältä Agrista sitä saanut. Touchdown Premiumia möivät, vähempi glyfoa, mut ei tarvitse kiinnitettä.
Minusta sais olla vähintään 4 viikkoa myrkytyksen jälkeen kyntämättä, eikä vähä pidempikään aika pahenna.
Minusta sais olla vähintään 4 viikkoa myrkytyksen jälkeen kyntämättä, eikä vähä pidempikään aika pahenna.