Jokaisen mielipiteille/ideoille avoin keskustelupalsta, maatalouden eri aiheista. Tule mukaan keskustelemaan. Jollet ole vielä rekisteröitynyt, paina rekisteröidy-tekstiä alapuolella.
Valmettimies kirjoitti:MP-Liftiä uskaltaa suositella, enkä Ismeekää sulkis pois laskuista.
unoha mp-lift . nh tsa:n nokalla 255 lifti,huojuu ja heiluu jokasuuntaan. ensimmäinen ja viimenen lifti mulla. suosittelen quikkaa.
Miten lifti huojuu ja heiluu? mä oon ainaki tykänny juur tosta 255, se on Valtra 6300 nokalla. En oo havaannu mitää huojumista, jos vaimentimen toimintaa ei lasketa.
Mulla on Liftin 255 ja Ismen 170 B. Eivät toki ole ihan vastaavan kokoisia kuormaajia, mutta niitä keskenään verratessa Isme on huomattavasti jäykempi aisoiltaan ja paremmin laakeroitu minusta. 255 on aika joustava (tarkoituksellako?) kun työnnettäessä kuorma on epäsymmetrinen. Esim. toinen kauhan kulma edellä kasaan. Isme ei ole niin "halvan" tuntuinen. Seuraava kuormaajani on varmastikin Isme. Kannattaa muuten kiinnittää huomiota kippauskulmiin kauhoja ostaessaan. Lifti vaatii, että kauhan takaseinä on eteenpäin kallistettu jotta kauhan saisi täyteen, Ismelle taas sopii suora takaseinä.
On toki totta, että liftis kauhan kulma taaksepäin on pienempi kuin Ismes, mutta en oo havaannu sitä ongelmaksi, ei oo toki muita kauhojakaa kun liftin tekemiä, joissa on vino takaseinä. Luultavasti ostaisin MP-Liftin nytkin, jos se on vaan hinnaltaan kilpailukykynen.
Kannattaa varmaan kysyä ensin tarjoukset, ja mistä saa järkevimmän tarjouksen niin varmaan sieltä kannattaa ostaa?
Valmettimies kirjoitti:On toki totta, että liftis kauhan kulma taaksepäin on pienempi kuin Ismes, mutta en oo havaannu sitä ongelmaksi, ei oo toki muita kauhojakaa kun liftin tekemiä, joissa on vino takaseinä.
Ei se olekaan ongelma, pitää vain valita omaan kuormaajaansa sopivat kauhat.
BOORIS kirjoitti:
unoha mp-lift . nh tsa:n nokalla 255 lifti,huojuu ja heiluu jokasuuntaan. ensimmäinen ja viimenen lifti mulla. suosittelen quikkaa.
Mulla on just päinvastaiset kokemukset
Aijemmin oli 950 Quicke (yhteensä 10v) ja nyt 265 MP-Lifti. Ja kyllä jälkimmäinen tuntuu näin parin vuoden jälkeen vieläkin huomattavasti tukevammalta ja tehokkaammalta. Suurin ero näillä, paperilla about saman tehoisilla kuormaimilla on kauhankoukistuksen tehoissa, quickessa aukesi jo shokkiventtiili jos säkkinosturin "kippasi" yli 45º kulmaan 650kg suursäkillä -> jänniä tilanteita kylvinkonetta sivusta täytettäessä. MP-lifti jaksaa mukisematta koukistaa säkin ylös vaikka säkkinosturin varsi olisi vaakatasaossa.
Kestoon ei osaa oikein ottaa kantaa, kun ei viljatilalla niin hirmuisesti sitä ek-hommaa kuitenkaan ole. Kumpaakaan ei ole tarvinnut korjata.
MP-Liftissä on toki uudesta asti joku venttiili tai sylinteri päästänyt sen verran että lumikauha on aina aamulla maassa.
Valmettimies kirjoitti:On toki totta, että liftis kauhan kulma taaksepäin on pienempi kuin Ismes, mutta en oo havaannu sitä ongelmaksi, ei oo toki muita kauhojakaa kun liftin tekemiä, joissa on vino takaseinä.
tuohon vois vielä esittää kysymyksen että missä kuormaajassa saat 90asteen kulmalla olevan kauhan täyteen jo ala-asennossa??? Kyllä mulla ainakin 260 liftissä kiinnityslevy kääntyy alhaalla aisojen suuntaiseksi samoin kuin muissakin kuormaajissa. Se että se kauhan takaseinä on kallistettu on nimen omaan sen kauhan ETU ei haitta. Liftissä on kyllä riittänyt tyhjäyskulmakin noille kallistetuille kauhoille. Jos joku merkki kauppaa vain suoraseinäistä kauhaa omaansa niin se kertoo ainakin minulle sen että niillä on kallistus kulmat päin P:tä
tuohon vois vielä esittää kysymyksen että missä kuormaajassa saat 90asteen kulmalla olevan kauhan täyteen jo ala-asennossa??? Kyllä mulla ainakin 260 liftissä kiinnityslevy kääntyy alhaalla aisojen suuntaiseksi samoin kuin muissakin kuormaajissa. Se että se kauhan takaseinä on kallistettu on nimen omaan sen kauhan ETU ei haitta. Liftissä on kyllä riittänyt tyhjäyskulmakin noille kallistetuille kauhoille. Jos joku merkki kauppaa vain suoraseinäistä kauhaa omaansa niin se kertoo ainakin minulle sen että niillä on kallistus kulmat päin P:tä
Stollin kuormaajassa kauhankallistuskulma on metrin korkeudessa jo 69 astetta kun vaikkapa quickessa se on joku 43 tjsp... Ja hydraulivakaimilla olevalla stollilla saa kipattua vaikka hyttiin tavarat
Kyllä se kuormattava massatavara otetaan yleensä maasta ja silloin kauhantäyttö asteeseen vaikuttaa paljon kuormaajan murtokulma (liftissä 33/34 astetta) ja kauhan malli. Liftissä ja varmaan useimmissa muissakin kuormaajissa joissa on mekaaninen vaikain kauhan saa pidettyä aisoja vastan n. puolen metrin korkeudelle asti jolloin kauhan kääntökulma on suurimmillaan.
Stollin kuormaajassa kauhankallistuskulma on metrin korkeudessa jo 69 astetta kun vaikkapa quickessa se on joku 43 tjsp... Ja hydraulivakaimilla olevalla stollilla saa kipattua vaikka hyttiin tavarat
Mä en ainakaa tykkää kuormaajista joilla saa kipattua tavaraa konepellille, vanhalla Bertalla se nimittäin onnistuu.