koneiden merkitseminen

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

Holger
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

koneiden merkitseminen

Lukematon viesti Kirjoittaja Holger »

Olen tässä miettinyt miten saisi siististi ja pysyvästi merkattua ostopäivän niihin. Kun muutman vuoden on niitä pitänyt ei enää muista minä vuonna se tuli ostettua.
Kynä ei pysy ja maaliin raaputtaminen tuntuu aika hurjalta.
Onko teillä hyviä ideoita siistiintapaan merkitsemiseen tyyppikilven viereen.
khd
Luokka: yli 300 hv

Re: koneiden merkitseminen

Lukematon viesti Kirjoittaja khd »

Tee excel-taulukko. Samalla voit tallentaa sinne hankintahinnat ja kaavoittaa arvonalenemat, sitten on jonkunlainen reaaliarvo tiedossa kaiken aikaa. Jos noille tiedoille jotain tarvetta on.
junttieinari

Lukematon viesti Kirjoittaja junttieinari »

Holger kirjoitti:Olen tässä miettinyt miten saisi siististi ja pysyvästi merkattua ostopäivän niihin. Kun muutman vuoden on niitä pitänyt ei enää muista minä vuonna se tuli ostettua.
Kynä ei pysy ja maaliin raaputtaminen tuntuu aika hurjalta.
Onko teillä hyviä ideoita siistiintapaan merkitsemiseen tyyppikilven viereen.
Jostain varmaan saa sellaisia alumiini(?)-tarroja, joita esim. ruiskuntestaajat lätkää ruiskun kylkeen.
Carnivor
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Carnivor »

Ei ihan alumiinikilven veroinen mutta ainakin Dymo tarrakirjoittimiin saa muoviteippiä, joka on kestänyt 8 vuotta ulkoilmassakin.
J.T.S
Luokka: Hevosaura

Lukematon viesti Kirjoittaja J.T.S »

Yksi vaihtoehto olisi hankkia millistä alumiinilevyä jostain, numeromeistisarja ja kiinnitys ahtoniiteillä.

Itsellä on ollut tapa arkistoida ohjekirjat järjestelmällisesti mappeihin, melkein kaikissa manuaaleissa on koneen luovutuspäivä tai ainakin paikka sille.
O.J.

Lukematon viesti Kirjoittaja O.J. »

Itse olen laittanut ohjekirjan ensimmäiselle sivulle koneen toimituspäivämäärän ja vuoden.
Maajussi66

Lukematon viesti Kirjoittaja Maajussi66 »

Itselläni on tussilla koneessa, sekä aina käyttöohjekirjassa ostopäivä merkattuna

Sekä sitten on kännykässä excel taulukko johon on merkitty koneiden huoltovälit sekä tehdyt huollot. Samassa on koneen viereen merkitty ostovuosi ja tietysti huoltoihin aina tuntimäärä

Ei tarvitse koskaan miettiä noita asioita kun ovat kännykässä aina mukana... juu ja kyllä varmuuskopioin kännykän tiedot säännöllisesti :-)
Rubinjo
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Rubinjo »

Myydessä paljon mukavampi ku ei muista niin tarkkaan... :wink:
Maajussi66

khd kirjoitti:
Maajussi66 kirjoitti:Itselläni on tussilla koneessa, sekä aina käyttöohjekirjassa ostopäivä merkattuna

Sekä sitten on kännykässä excel taulukko johon on merkitty koneiden huoltovälit sekä tehdyt huollot. Samassa on koneen viereen merkitty ostovuosi ja tietysti huoltoihin aina tuntimäärä

Ei tarvitse koskaan miettiä noita asioita kun ovat kännykässä aina mukana... juu ja kyllä varmuuskopioin kännykän tiedot säännöllisesti :-)
Taidat olla joku mielikuvitusolento.. :D
Ihan tavallinen dementikko vain. :-)
Tuon kännykkä on aika monessa muussakin korvaamaton apuväline. Aina "kaikki" mukana... p

Tuo ohjekirjaan ja koneeseen merkkaaminen tullut verenperintönä jo isältä... ja kun oikein ei mulle soveltunut tuo taulukko vajan seinällä noista huolloista niin ulkoistin sen kännykkään.
J.T.S
Luokka: Hevosaura

Lukematon viesti Kirjoittaja J.T.S »

Tuota excel hommaa pitäisikin ihan kokeilla, tosin se on sitten eriasia viitsiikö taulukkoa alkaa täyttelemään kännykällä jokaisen pikku remontin jälkeen. :? Rasvauksia olisi kyllä hyvä seurata jollain tapaa.
Jari

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari »

O.J. kirjoitti:Itse olen laittanut ohjekirjan ensimmäiselle sivulle koneen toimituspäivämäärän ja vuoden.
Sama systeemi käytössä, ohjekirjoihin tullut merkkailtua myös muita tapauksia, esim. ruiskun pumpun remontteja tms. Traktoreiden ja puimurin ohjekirjoissa huollot ja osa rempoista merkittynä.
Maajussi66

J.T.S kirjoitti:Tuota excel hommaa pitäisikin ihan kokeilla, tosin se on sitten eriasia viitsiikö taulukkoa alkaa täyttelemään kännykällä jokaisen pikku remontin jälkeen. :? Rasvauksia olisi kyllä hyvä seurata jollain tapaa.
Ei mullakaan siellä pikkuremontteja ole. Lähinnä suodatinten, öljyjen yms vaihdot ja sitten mahdolliset suuremmat muut remontit
Vastaa Viestiin