koneiden merkitseminen
Valvoja: Farmari-ryhmä
koneiden merkitseminen
Olen tässä miettinyt miten saisi siististi ja pysyvästi merkattua ostopäivän niihin. Kun muutman vuoden on niitä pitänyt ei enää muista minä vuonna se tuli ostettua.
Kynä ei pysy ja maaliin raaputtaminen tuntuu aika hurjalta.
Onko teillä hyviä ideoita siistiintapaan merkitsemiseen tyyppikilven viereen.
Re: koneiden merkitseminen
Tee excel-taulukko. Samalla voit tallentaa sinne hankintahinnat ja kaavoittaa arvonalenemat, sitten on jonkunlainen reaaliarvo tiedossa kaiken aikaa. Jos noille tiedoille jotain tarvetta on.
- junttieinari
- Luokka: yli 300 hv
Jostain varmaan saa sellaisia alumiini(?)-tarroja, joita esim. ruiskuntestaajat lätkää ruiskun kylkeen.Holger kirjoitti:Olen tässä miettinyt miten saisi siististi ja pysyvästi merkattua ostopäivän niihin. Kun muutman vuoden on niitä pitänyt ei enää muista minä vuonna se tuli ostettua.
Ei ihan alumiinikilven veroinen mutta ainakin Dymo tarrakirjoittimiin saa muoviteippiä, joka on kestänyt 8 vuotta ulkoilmassakin.
Yksi vaihtoehto olisi hankkia millistä alumiinilevyä jostain, numeromeistisarja ja kiinnitys ahtoniiteillä.
Itsellä on ollut tapa arkistoida ohjekirjat järjestelmällisesti mappeihin, melkein kaikissa manuaaleissa on koneen luovutuspäivä tai ainakin paikka sille.
Itsellä on ollut tapa arkistoida ohjekirjat järjestelmällisesti mappeihin, melkein kaikissa manuaaleissa on koneen luovutuspäivä tai ainakin paikka sille.
Itse olen laittanut ohjekirjan ensimmäiselle sivulle koneen toimituspäivämäärän ja vuoden.
-
Maajussi66
Itselläni on tussilla koneessa, sekä aina käyttöohjekirjassa ostopäivä merkattuna
Sekä sitten on kännykässä excel taulukko johon on merkitty koneiden huoltovälit sekä tehdyt huollot. Samassa on koneen viereen merkitty ostovuosi ja tietysti huoltoihin aina tuntimäärä
Ei tarvitse koskaan miettiä noita asioita kun ovat kännykässä aina mukana... juu ja kyllä varmuuskopioin kännykän tiedot säännöllisesti
Sekä sitten on kännykässä excel taulukko johon on merkitty koneiden huoltovälit sekä tehdyt huollot. Samassa on koneen viereen merkitty ostovuosi ja tietysti huoltoihin aina tuntimäärä
Ei tarvitse koskaan miettiä noita asioita kun ovat kännykässä aina mukana... juu ja kyllä varmuuskopioin kännykän tiedot säännöllisesti
- Rubinjo
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Myydessä paljon mukavampi ku ei muista niin tarkkaan... 
-
Maajussi66
Ihan tavallinen dementikko vain.khd kirjoitti:Taidat olla joku mielikuvitusolento..Maajussi66 kirjoitti:Itselläni on tussilla koneessa, sekä aina käyttöohjekirjassa ostopäivä merkattuna
Tuon kännykkä on aika monessa muussakin korvaamaton apuväline. Aina "kaikki" mukana... p
Tuo ohjekirjaan ja koneeseen merkkaaminen tullut verenperintönä jo isältä... ja kun oikein ei mulle soveltunut tuo taulukko vajan seinällä noista huolloista niin ulkoistin sen kännykkään.
Tuota excel hommaa pitäisikin ihan kokeilla, tosin se on sitten eriasia viitsiikö taulukkoa alkaa täyttelemään kännykällä jokaisen pikku remontin jälkeen.
Rasvauksia olisi kyllä hyvä seurata jollain tapaa.
Sama systeemi käytössä, ohjekirjoihin tullut merkkailtua myös muita tapauksia, esim. ruiskun pumpun remontteja tms. Traktoreiden ja puimurin ohjekirjoissa huollot ja osa rempoista merkittynä.O.J. kirjoitti:Itse olen laittanut ohjekirjan ensimmäiselle sivulle koneen toimituspäivämäärän ja vuoden.
-
Maajussi66
Ei mullakaan siellä pikkuremontteja ole. Lähinnä suodatinten, öljyjen yms vaihdot ja sitten mahdolliset suuremmat muut remontitJ.T.S kirjoitti:Tuota excel hommaa pitäisikin ihan kokeilla, tosin se on sitten eriasia viitsiikö taulukkoa alkaa täyttelemään kännykällä jokaisen pikku remontin jälkeen.Rasvauksia olisi kyllä hyvä seurata jollain tapaa.