Valtran etuakseli
Valvoja: Farmari-ryhmä
Valtran etuakseli
Paikallisella Vallun sopimushuoltajalla oli 3 kpl 2000-luvun Vallua huoltohallissa,jokaisesta oli otettu etuakseli kokonaan pois.Etuakselin keinun laakerointi oli pettänyt.
Kahdessa traktorissa oli ollut kevyt etukuormaaja,yhdessä ei ollut sitäkään,
Onko tämä tyypillinen Vallujen murhe ?
Kahdessa traktorissa oli ollut kevyt etukuormaaja,yhdessä ei ollut sitäkään,
Onko tämä tyypillinen Vallujen murhe ?
-
- Luokka: yli 100 hv
- Viestit: 122
- Liittynyt: 10 Maalis 2012, 14:01
- Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
Re: Valtran etuakseli
Pojjilla kaikki rasvat mennynnä yöpöyvän laatikkoon 

Re: Valtran etuakseli
Niin no Valtra ei etuakseleita valmista, joten syyttävän sormen täytyy osoittaa muualle. Tai voihan se olla että Valtra on laittanut liian heppoisen akselin.
Säännöllinen rasvaus on tärkeää, tai sitten niissä akseleissa on alimitoitettu laakerointi. Valmistaja varmaan löytyy joukosta carraro/sige/dana. Eikös noissa ole se laakerin vastinpinta (akselinpätkä) kiinteästi akselissa kiinni, joten jos se vauorioituu niin on enemmän työtä korjata...
Säännöllinen rasvaus on tärkeää, tai sitten niissä akseleissa on alimitoitettu laakerointi. Valmistaja varmaan löytyy joukosta carraro/sige/dana. Eikös noissa ole se laakerin vastinpinta (akselinpätkä) kiinteästi akselissa kiinni, joten jos se vauorioituu niin on enemmän työtä korjata...
Re: Valtran etuakseli
Ainakin omassa vm. 2007 mallisessa vakioakseli on Dana.
- nuffieldmaster
- Luokka: yli 300 hv
- Viestit: 458
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 18:16
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Re: Valtran etuakseli
Kertoneeko jotain se, kun ostin asiakkaan Leyland traktoriin vuodelta 1979 kuluneiden keinun helojen tilaan osat Valtralta, ja ne laakerit olivat T-sarjaankin käyvät. Koko Lellu painaa vähemmän kuin mitä T-sarjan valtrassa on lepopaino etuakselilla 

Re: Valtran etuakseli
On tainnut etuakselin rasvaus unohtua.Olikohan 50h rasvausväli.
Meidän tilalla on nyt 5 Valmettia/Valtraa ollut eikä yhdessäkään ole ollut etuakselin kanssa ongelmia. Eikä nyt oikeastaan paljon muitakaan merkittäviä ongelmia.
Meidän tilalla on nyt 5 Valmettia/Valtraa ollut eikä yhdessäkään ole ollut etuakselin kanssa ongelmia. Eikä nyt oikeastaan paljon muitakaan merkittäviä ongelmia.
Re: Valtran etuakseli
Mulla on ollu kerran T valmetissa etuakseli auki. Laakerit vaihdettu ja koko putki täytehitsattu ja koneistettu.
Nyt pari tuhat tuntii rempan jälkeen alkaa olla taas välystä akselissa.
Nokalle keikkuu 75 quicke ja 80% tunneista on pelkkää kuormaamista.
Rasvauksen vähyydestä ei ainaskaan voi syyttää kun vedettiin vielä rasvariputket nätisti hollille että on mielekäs rasvata ja sitä on sinne kyllä ahkeraan pistetty mut eipä oo vaan auttanu.
Tars vissii hommata joku kurottaja toho kuormaamiseen
Nyt pari tuhat tuntii rempan jälkeen alkaa olla taas välystä akselissa.
Nokalle keikkuu 75 quicke ja 80% tunneista on pelkkää kuormaamista.
Rasvauksen vähyydestä ei ainaskaan voi syyttää kun vedettiin vielä rasvariputket nätisti hollille että on mielekäs rasvata ja sitä on sinne kyllä ahkeraan pistetty mut eipä oo vaan auttanu.
Tars vissii hommata joku kurottaja toho kuormaamiseen
Re: Valtran etuakseli
Kai olette muistaneet nostaa etupäätä kun keinua rasvataan? Etukuormaajakoneessa on helppo tehdä, mutta kuormaajattomassa voi joskus jäädä tekemättä. Aika turhaa kuitenkin etuakselin rasvaus etupäätä nostamatta. Rasva ei mene ollenkaan sinne, mihin pitäisi.
Re: Valtran etuakseli
Joo 50 h on rasvausväli.Sämpy kirjoitti:On tainnut etuakselin rasvaus unohtua.Olikohan 50h rasvausväli.
Meidän tilalla on nyt 5 Valmettia/Valtraa ollut eikä yhdessäkään ole ollut etuakselin kanssa ongelmia. Eikä nyt oikeastaan paljon muitakaan merkittäviä ongelmia.
Re: Valtran etuakseli
Kuukauden parin välein tulee ruutattua rasvaa etuakselin keinuun. Ja tietty akseli ilmassa.
Etukuormaimella tuo kohotus on helppo tehdä, mutta peräkärrin teliakselin rasvausta varten joutuu sitä tunkilla kohottamaan. Kokemus on osoittanut että ei sinne rasvat muuten mene oikeaan paikkaan.
Etukuormaimella tuo kohotus on helppo tehdä, mutta peräkärrin teliakselin rasvausta varten joutuu sitä tunkilla kohottamaan. Kokemus on osoittanut että ei sinne rasvat muuten mene oikeaan paikkaan.