Kaikkea mikä liittyy yleisesti maatalouteen. Uutisista, kehityksestä, tulevasta, maatalouskaupoista, lehdistä ja järjestöistä. ym..
Valvoja: Farmari-ryhmä
pontus
Luokka: yli 100 hv
Viestit: 107 Liittynyt: 03 Tammi 2006, 09:30
Paikkakunta: kuopio
Lukematon viesti
Kirjoittaja pontus » 14 Heinä 2006, 20:20
siis minkä kokoisia tiloja foorumilaiset viljelee ja onko kasvinviljelyä vai kotieläintaloutta. Itsellä 30ha ja emolehmätila.
aurauskeppi
Lukematon viesti
Kirjoittaja aurauskeppi » 16 Heinä 2006, 23:19
Arka aiheko?
no avaan pään ja totean että: tänä vuonna 103,5 ha ja vilja-rypsi.
Vaihtelu on ollut melkoista, ensi vuonna p-a laskee todennäköisesti.
Kari
Luokka: yli 300 hv
Viestit: 428 Liittynyt: 12 Huhti 2005, 20:30
Paikkakunta: Lapua
Viesti:
Lukematon viesti
Kirjoittaja Kari » 16 Heinä 2006, 23:45
-Justus- kirjoitti: Arka aiheko?
no avaan pään ja totean että: tänä vuonna 103,5 ha ja vilja-rypsi.
Vaihtelu on ollut melkoista, ensi vuonna p-a laskee todennäköisesti.
Itse voin allekirjoittaa ylläolevan. Hoidossa kaksi eri tilaa, jotka yhteensä ylläolevaa kokoluokkaa.
O.J.
Luokka: >500hv
Viestit: 1684 Liittynyt: 01 Syys 2005, 21:42
Paikkakunta: Koillis-Savo
Lukematon viesti
Kirjoittaja O.J. » 17 Heinä 2006, 08:54
~20ha peltoa sis. vuokrapellot, vajaat 30ha kasvullista metsää, noin 8ha perinnebiotooppilaitumia, 18 lypsävää + nuorkarja + sonneja, suunnilleen 45 päätä yhteensä.
Löytyykö vielä pienempää
jarska
Luokka: yli 100 hv
Viestit: 112 Liittynyt: 20 Marras 2005, 18:17
Paikkakunta: alajärvi
Lukematon viesti
Kirjoittaja jarska » 17 Heinä 2006, 08:59
40,5ha peltoa ja rapiat 500ha mettää.
-jk-
Luokka: yli 200 hv
Viestit: 298 Liittynyt: 04 Heinä 2006, 23:29
Paikkakunta: Loimaa
Lukematon viesti
Kirjoittaja -jk- » 17 Heinä 2006, 09:15
Kasvinviljelyä vajaan 80ha:n alalla.
6265
Luokka: yli 200 hv
Viestit: 287 Liittynyt: 26 Marras 2005, 19:02
Paikkakunta: miehikkälä
Viesti:
Lukematon viesti
Kirjoittaja 6265 » 17 Heinä 2006, 09:23
peltoa n. 20 ha, mettää on tarpeeksi
ja 17 lypsävää
Jari
Luokka: >500hv
Viestit: 3510 Liittynyt: 05 Touko 2005, 10:05
Paikkakunta: K-Pohjanmaa
Lukematon viesti
Kirjoittaja Jari » 17 Heinä 2006, 09:59
Reilu 132ha peltoa ja mettää hiukan vähemmän,navetassa lehmiä reilu parikymmentä ettei tuu aika pitkäksi.
pontus
Luokka: yli 100 hv
Viestit: 107 Liittynyt: 03 Tammi 2006, 09:30
Paikkakunta: kuopio
Lukematon viesti
Kirjoittaja pontus » 17 Heinä 2006, 12:14
O.J. kirjoitti: ~20ha peltoa sis. vuokrapellot, vajaat 30ha kasvullista metsää, noin 8ha perinnebiotooppilaitumia, 18 lypsävää + nuorkarja + sonneja, suunnilleen 45 päätä yhteensä.
Löytyykö vielä pienempää
no kuten varmaan tiedät naapureitasikin niin huomattavasti pienempiä tiloja löytyy vielä yllättävän paljonkin...
Valmettimies
Luokka: yli 300 hv
Viestit: 369 Liittynyt: 02 Heinä 2005, 19:44
Paikkakunta: Karvia
Lukematon viesti
Kirjoittaja Valmettimies » 29 Heinä 2006, 14:36
O.J. kirjoitti: ~20ha peltoa sis. vuokrapellot, vajaat 30ha kasvullista metsää, noin 8ha perinnebiotooppilaitumia, 18 lypsävää + nuorkarja + sonneja, suunnilleen 45 päätä yhteensä.
Löytyykö vielä pienempää
Löytyy meillä on n.20 peltoo ja 60-70 mettää
Fiatagri
Luokka: yli 200 hv
Viestit: 268 Liittynyt: 26 Helmi 2005, 11:20
Paikkakunta: Anjalankoski
Lukematon viesti
Kirjoittaja Fiatagri » 29 Heinä 2006, 22:20
Jos omista puhutaan niin 3 alkaa kummatkin
Vesa
Luokka: >500hv
Viestit: 624 Liittynyt: 25 Touko 2006, 08:44
Paikkakunta: Kokkola
Lukematon viesti
Kirjoittaja Vesa » 30 Heinä 2006, 12:20
O.J. kirjoitti:
Löytyykö vielä pienempää
Löytyy...ykkösellä alkaa.
Pellot linnunsiemenellä, mansikalla, pimeällä piensiemenellä ja pikkusen ohraa joka vaihdetaan puuksi talvella. Sitte vielä kaupustellaan puuteollisuuden sivutuotetta. Tuossa yhelle miehelle hommaa. Vaimo elättää sitte palkkatyöllä perheen...
Rubinjo
Luokka: >500hv
Viestit: 2591 Liittynyt: 17 Tammi 2005, 22:28
Paikkakunta: Halikko www.toivontila.fi
Viesti:
Lukematon viesti
Kirjoittaja Rubinjo » 30 Heinä 2006, 19:56
Omaa peltoa tähän vuoteen asti 0,21 ha. Nyt omaa n. 10 ha. Viljelyssä n. 60 ha. Metsää 0 ha.
6265
Luokka: yli 200 hv
Viestit: 287 Liittynyt: 26 Marras 2005, 19:02
Paikkakunta: miehikkälä
Viesti:
Lukematon viesti
Kirjoittaja 6265 » 01 Syys 2006, 17:36
laitetaan vielä kuva tilasta
kuvassa ei näy navettaa joka on puitten takana vasemmassa yläviistossa talosta katsoen
Viimeksi muokannut
6265 , 03 Marras 2006, 20:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Fiatagri
Luokka: yli 200 hv
Viestit: 268 Liittynyt: 26 Helmi 2005, 11:20
Paikkakunta: Anjalankoski
Lukematon viesti
Kirjoittaja Fiatagri » 01 Syys 2006, 18:28
Komian näkönen talo