Huoltoaseman jakelumittari asiaa
Valvoja: Farmari-ryhmä
Huoltoaseman jakelumittari asiaa
Hankittiin tuollainen ruattalaisten tekemä polttoöljyn jakelumittari ja kun ei noista aiempia kokemuksia, niin kysympä täälä...
Eli mittari on n. 15 vuotta vanha ja merkkiä en muista, mutta tosiaan ruattalainen oli. Kuinkas noissa yleensä on tuo ilmaus. Onko automaattinen, vai meneekö käsitöiksi aina jos hotaisee ilmaa ? Meille tuli samalla myös säiliö minkä yhteydessä pumppu on ollut ja sinne sisälle kun kurkkasin, niin imuputken päässä ei näyttänyt olevan ainakaan mitään venttiiliä joka estäisi ilman vetämisen.
Nyt tarkoituksena olisi vaan yhdistää samalle pumpulle 3 eri säiliötä ja hanoilla pelata talvi-/kesälaadun välillä. Kuitenkin jos aina kun ilmaa saa, menee käsin ilmaamiseksi, joutuu asiaa vielä puntaroida.
Ideoita, ajatuksia ?
Eli mittari on n. 15 vuotta vanha ja merkkiä en muista, mutta tosiaan ruattalainen oli. Kuinkas noissa yleensä on tuo ilmaus. Onko automaattinen, vai meneekö käsitöiksi aina jos hotaisee ilmaa ? Meille tuli samalla myös säiliö minkä yhteydessä pumppu on ollut ja sinne sisälle kun kurkkasin, niin imuputken päässä ei näyttänyt olevan ainakaan mitään venttiiliä joka estäisi ilman vetämisen.
Nyt tarkoituksena olisi vaan yhdistää samalle pumpulle 3 eri säiliötä ja hanoilla pelata talvi-/kesälaadun välillä. Kuitenkin jos aina kun ilmaa saa, menee käsin ilmaamiseksi, joutuu asiaa vielä puntaroida.
Ideoita, ajatuksia ?
Re: Huoltoaseman jakelumittari asiaa
Jos veikata saa,niin automaattinen. Viime viikolla laitoin sähköpumpun,normaalin "markettipumpun" 60litran tuotolla sekä mittarilla. Ainakin se alkoi imemään lähes tyhjästä 3000 litran säiliöstä välittömästi,polttoaine loppui ja tilasin uutta ja jälleen toimi välittömästi. Olettaisin "oikean" pumpunkin toimivan näin?Jussi_K kirjoitti:Kuinkas noissa yleensä on tuo ilmaus. Onko automaattinen, vai meneekö käsitöiksi aina jos hotaisee ilmaa
Hanoilla oli tarkoitus itsekin pelata säiliön vaihdossa mutta imuletku lemmarilla kiinni imuputkessa joten kokeilen vaihtaa imuletkun säiliöstä toiseen ja tulpata käyttämättömänä olevan. Kummassakin säiliössä oma imuputkensa joten homma ei vie kuin hetken ja aikalailla siisti toimitus. Kuitenkaan kesälaatua ja talvilaatua ei tartte yhtäaikaa joten kaks kertaa vuodessa ko. toimenpide. Hinnanero ei erilaaduilla niin suuri etteikö masterissa tms. raaskis polttaa talvilaatua,kuivurin säiliöstä voi hakea löpöä mikäli inspiraatio iskee ja saa vanhan pumpun asennettua sinne,ei ole ihan plug and play juttu...
Ljungmans toikin on... eikun muistelisin vaan, että joku joskus puhunu kuinka paljon saanu takuta tollasen entisen huoltoasema pumpun kans. Että aina joutuu ilmata jos pääsee löpö loppumaan. Mutta hyvä juttu jos toimii tosiaan noin. No tän viikon mittaan pitäs saada putkitukset tehtyä, niin pääsee testaamaan.
No kyllä on saanut takutakin, saattaapi olla että kyseisessä pumpussa on se automaatti-ilmaus venttiili sitten rikki, jos joskus unohtaa palauttaa sen liipasimen, ja jättää kahvan telineeseen, niin melko varmaan sitten kun on tosi kiire saada johonkin menovettä, sitä ei alle puolen tunnin saa.
Siis se automaattinen liipasin on kyllä toisinaan hyvä, mutta se pitää muistaa palauttaa tankkauksen päätteeksi, tod. näk. lappo vetää ilmaa pumpulle ja se siitä sitten kun ilmaus ei pelitä. Olenkin laittanut hanan sinne pumpun kylkeen josta saa ilmoja päästellä.
Siis se automaattinen liipasin on kyllä toisinaan hyvä, mutta se pitää muistaa palauttaa tankkauksen päätteeksi, tod. näk. lappo vetää ilmaa pumpulle ja se siitä sitten kun ilmaus ei pelitä. Olenkin laittanut hanan sinne pumpun kylkeen josta saa ilmoja päästellä.