Ympäristötuki
Valvoja: Farmari-ryhmä
Ympäristötuki
Aiotko uusia ympäristötukisitoumuksen.
NiinpäKaupoi kirjoitti:Eniten jänskättää pääseekö "karjatilaksi"
Mikäli putoaa karjatilan statukselta,mitä sitten? Ei voi etukäteen ennakoida kun menneisyydestä karjamäärä ja peltoala nykyisyydestä
Vois ottaa mulleja lisäksi mutta nyt ei saa mistään millään ilveellä niile ruokaa,edelleen tilanne katastrofaalinen omalla kylällä varsinkin. Ihmiset keränneet hullun lailla olkea kun yleensä paalaajat harvassa eikä kuitenkaan eväät taida kaikilla riittää. Kuinka pysyä karjatilan statuksessa kun luonnon olosuhteetkin vastaan,ihme hommaa kun lypsylehmiä keskiverto karja eikä olisi karjatila
MT:ssä ei ainakaan sanottu vielä varmaksi puoleen eikä toiseen. Lisätoimenpiteissäkään ei oikein ole yhtään omalle kohalle hyvin sopivaa. Pitääkö se ny vetää maitohuoneen viemäriputki suoraan pelto-ojaan...Jari kirjoitti:Luin niin pikaisesti läpi etten huomannu rajoja vai sanottiinko siinä että ne auki?
Tälläisen kopsasin saapuneista sähköpostista.
K: Joko on tiedossa millä kriteereillä kotieläintila/kasvinviljelytila-tarkastelu tehdään uudessa ympäristötuessa ja nimenomaan minkä ajanjakson kotieläinmäärää verrataan pinta-alaan, ja minkä hetken pinta-alaan
VASTAUS:
Vielä ei ole päätetty asiasta, onko se pelkästään 0,4 ey/ha vai olisko siinä vaihtoehtona jokin kiinteä eläinyksikkömäärä, esim. 20 ey.
Kotieläintilan lisätoimenpiteiden kohdalla on tällä hetkellä rajana pelkästään vain 0,4 ey:stä/ha.
Ympäristötuessa eläinyksikkölaskenta on eri kuin lfa:n kansallisessa lisäosassa, jossa maksetaan kansallista kotieläintukea pinta-alan kautta.
Kun ympäristötuessa jotkut rajat määrätään, kyseisten rajojen pitää täyttyä koko sitoumuskauden ajan.
Eli jos tulee jokin eläinyksikkömäärä, sen pitää täyttyä jatkuvasti, tai jos tulee joku eläintiheysraja, eläinmäärän pitää joka päivä olla sellainen, että eläinmäärä suhteessa sen tukivuoden ymp.tuen piirissä oleviin hehtaareihin täyttää eläintiheysrajan..
trev veikko t
K: Joko on tiedossa millä kriteereillä kotieläintila/kasvinviljelytila-tarkastelu tehdään uudessa ympäristötuessa ja nimenomaan minkä ajanjakson kotieläinmäärää verrataan pinta-alaan, ja minkä hetken pinta-alaan
VASTAUS:
Vielä ei ole päätetty asiasta, onko se pelkästään 0,4 ey/ha vai olisko siinä vaihtoehtona jokin kiinteä eläinyksikkömäärä, esim. 20 ey.
Kotieläintilan lisätoimenpiteiden kohdalla on tällä hetkellä rajana pelkästään vain 0,4 ey:stä/ha.
Ympäristötuessa eläinyksikkölaskenta on eri kuin lfa:n kansallisessa lisäosassa, jossa maksetaan kansallista kotieläintukea pinta-alan kautta.
Kun ympäristötuessa jotkut rajat määrätään, kyseisten rajojen pitää täyttyä koko sitoumuskauden ajan.
Eli jos tulee jokin eläinyksikkömäärä, sen pitää täyttyä jatkuvasti, tai jos tulee joku eläintiheysraja, eläinmäärän pitää joka päivä olla sellainen, että eläinmäärä suhteessa sen tukivuoden ymp.tuen piirissä oleviin hehtaareihin täyttää eläintiheysrajan..
trev veikko t
- Agronautti
- Luokka: >500hv
- Viestit: 516
- Liittynyt: 10 Helmi 2005, 09:39
- Paikkakunta: Kymenlaakso & P-Savo
- Viesti:
Ei tiedä vielä.
. Mutta lisätoimenpiteeksi voisi ottaa ravinnetaselaskennan, siinähän ei kait mitään tavoitetta niinkään ole, vaan tarkastellaan miten on mennyt ja korjaillaan sitten.. vai?..
Farmitissa on jonkinlainen laskuri:
http://www.farmit.net/farmit/fi/03_kasv ... /index.jsp
Mitä tuossa olen jonkin verran tuolla laskeskellut niin typen hyötysuhde pyörii 100 paremmalla puolella ja fosfori myös enimmäkseen 80-100 tienoilla.. Tällä vuodella yksi lohko fosforitasauksen takia sai vain 4 kg P/ha ja hyötysuhde yli 400%
Vaikka on lietteenmultuslaitteet, niin eipä kiinnosta "lannan levitys kasvukaudella" kun se levityksen takaraja on 15.8.. saattaa tehdä tiukkaa säiliöiden riittävyyden kanssa..
Farmitissa on jonkinlainen laskuri:
http://www.farmit.net/farmit/fi/03_kasv ... /index.jsp
Mitä tuossa olen jonkin verran tuolla laskeskellut niin typen hyötysuhde pyörii 100 paremmalla puolella ja fosfori myös enimmäkseen 80-100 tienoilla.. Tällä vuodella yksi lohko fosforitasauksen takia sai vain 4 kg P/ha ja hyötysuhde yli 400%
Vaikka on lietteenmultuslaitteet, niin eipä kiinnosta "lannan levitys kasvukaudella" kun se levityksen takaraja on 15.8.. saattaa tehdä tiukkaa säiliöiden riittävyyden kanssa..
-
Ahdintuotahdin
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
- Viestit: 25
- Liittynyt: 25 Kesä 2005, 16:08
- Paikkakunta: Töysä
- Rubinjo
- Luokka: >500hv
- Viestit: 2591
- Liittynyt: 17 Tammi 2005, 22:28
- Paikkakunta: Halikko www.toivontila.fi
- Viesti:
Peltotuessahan tollanen laskenta on ollu jo jonkun aikaa. Onko muissa viljelyohjelmissa? Ei toi lisätoimenpide ainakaan pahemmin lisätöitä teetä.Agronautti kirjoitti:Ei tiedä vielä.. Mutta lisätoimenpiteeksi voisi ottaa ravinnetaselaskennan, siinähän ei kait mitään tavoitetta niinkään ole, vaan tarkastellaan miten on mennyt ja korjaillaan sitten.. vai?..
Farmitissa on jonkinlainen laskuri