Tukien maksuaikataulut ja keskustelu.
Valvoja: Farmari-ryhmä
- Wilpo
- Luokka: >500hv
- Viestit: 1670
- Liittynyt: 16 Joulu 2004, 20:09
- Paikkakunta: Marttila www.maatalousfoorum.fi
- Viesti:
Tukien maksuaikataulut ja keskustelu.
Vuoden 2006 tukien maksuaikataulu löytyy linkin sivulta ->
http://www.mmm.fi/fi/index/etusivu/maat ... taulu.html
http://www.mmm.fi/fi/index/etusivu/maat ... taulu.html
Tuo maksatuksen osuminen vuodenvaihteeseen tietää kyllä ongelmia verosuunnittelun kannalta. Jos tuet jää kokonaan saamatta vuoden 2006 puolella ja sitten 2007 tuleekin kahdet tuet.
Ja hiljattain SPV:n tehneille/ paljon lainaa omistaville nuo epämääräiset maksuajat ovat lyhennyksien/korkojen takia aika kurjat. Lakki kourassa osuuspankkiin...
Ja hiljattain SPV:n tehneille/ paljon lainaa omistaville nuo epämääräiset maksuajat ovat lyhennyksien/korkojen takia aika kurjat. Lakki kourassa osuuspankkiin...
-
aurauskeppi
Näyttää peltokasvien tuotantopalkkio tulevan tällä tietoa ehkä ensi kesäkuun lopussa.
Olen messunnut tässä ympäristölleni tästä asiasta. Moni ei-viljelijäkin pitää tilannetta täysin sikamaisena kuviteltuaan asiaa hetken omalle kohdalleen. "Jospa bussin kuljettajalle tämän .vuoden palkka maksettaisiinkin ensi helmikuun puolivälissä. Tai jos sitä ei silloin voida maksaa niin myöhästyy enintään kuitenkin 29 päivää tai enemmän."
Meidän on tavallaan tehtävä työmme ja ostettava tuotantopanoksemme velaksi. Tarkkoja tilipäiviä ei tiedä vieläkään kukaan.
Ollaan tilanteessa jossa mikä tahansa muu ala olisi ollut työtaistelussa jo kauan, mutta kun ei ole sitä mahdollisuutta.
Huhuu etujärjestö, minä maksaisin tuestasi.
Olen messunnut tässä ympäristölleni tästä asiasta. Moni ei-viljelijäkin pitää tilannetta täysin sikamaisena kuviteltuaan asiaa hetken omalle kohdalleen. "Jospa bussin kuljettajalle tämän .vuoden palkka maksettaisiinkin ensi helmikuun puolivälissä. Tai jos sitä ei silloin voida maksaa niin myöhästyy enintään kuitenkin 29 päivää tai enemmän."
Meidän on tavallaan tehtävä työmme ja ostettava tuotantopanoksemme velaksi. Tarkkoja tilipäiviä ei tiedä vieläkään kukaan.
Ollaan tilanteessa jossa mikä tahansa muu ala olisi ollut työtaistelussa jo kauan, mutta kun ei ole sitä mahdollisuutta.
Huhuu etujärjestö, minä maksaisin tuestasi.
- Wilpo
- Luokka: >500hv
- Viestit: 1670
- Liittynyt: 16 Joulu 2004, 20:09
- Paikkakunta: Marttila www.maatalousfoorum.fi
- Viesti:
Ollaa samassa asemassa, kuin työntekijät Venäjällä.-Justus- kirjoitti:Moni ei-viljelijäkin pitää tilannetta täysin sikamaisena kuviteltuaan asiaa hetken omalle kohdalleen. "Jospa bussin kuljettajalle tämän .vuoden palkka maksettaisiinkin ensi helmikuun puolivälissä. Tai jos sitä ei silloin voida maksaa niin myöhästyy enintään kuitenkin 29 päivää tai enemmän."
- Rubinjo
- Luokka: >500hv
- Viestit: 2591
- Liittynyt: 17 Tammi 2005, 22:28
- Paikkakunta: Halikko www.toivontila.fi
- Viesti:
- Rubinjo
- Luokka: >500hv
- Viestit: 2591
- Liittynyt: 17 Tammi 2005, 22:28
- Paikkakunta: Halikko www.toivontila.fi
- Viesti:
- Mullifarmari
- Luokka: >500hv
- Viestit: 561
- Liittynyt: 14 Loka 2005, 15:58
- Paikkakunta: P-P
Rubinjo kirjoitti:"1210 Modulaation lisämäärä, vuosi 2005"
Älkää kysykö miten toi määräyty...
Lainatakseni kuntamme maataloussihteeriä, kun asiasta eilen kysyin:
-Mf-Tuo modulaatio tuki on sitä kun capia leikattiin kaikilta ensin sen modulaation
verran yliko 3 % ja sit sitä palautetaan sen mukaan mikä on sitten lopullinen
leikkaus ja jos tuki jää alle tietyn summan se palautetaan kokonaan.
Tänne tuli vaan 122€.. taas sorretaan956XL kirjoitti:Erikoinen tuo modulaatio kun ei pahemmin mistään tuutista oikein tietoa
meinannut löytyä..
jokatapauksessa palautetaan tiloille joilla tuet on 5000-50000 €, osittain(häh?) eli näemmä tuo 150€ taitaa olla se summa..
Mutta mistä mahtaa kys. summa koostua, moni sitä ihmettelee..