Metsää ei paljoa ole ja tarttee maatilankin tuotoksia vähän tasailla kovien ruissatojen takia.
Metsäkuormaimen vähennys?
Valvoja: Farmari-ryhmä
Metsäkuormaimen vähennys?
Meinasin tuon uuden kuormaajan vähentää maatilan verotuksessa kun ne vähäiset käyttötunnit tulevat just maatilan ajoista ja urakoista. Maatilan päärakennuksen lämmityspuutkin ajetaan tuon vehkeen avulla yms.. ei kai tartte mitään perustelulappua kirjoitella miksei metsätalouden puolella vähennetä tuota.
Metsää ei paljoa ole ja tarttee maatilankin tuotoksia vähän tasailla kovien ruissatojen takia.
Metsää ei paljoa ole ja tarttee maatilankin tuotoksia vähän tasailla kovien ruissatojen takia.
-
Hemmo Raunio
- Luokka: yli 100 hv
- Viestit: 108
- Liittynyt: 06 Joulu 2006, 20:33
- Paikkakunta: Suur-Salo
Vaikea kysymys. Pitäisi kysellä verotoimistosta siltä henkilöltä, joka maatalousverot valmistelee tai sitten vain vähentää maatalousveroista ja kirjoittaa muistiinpanoihin perustelulappu mahdollista tarkastusta varten. Asuinrakennuksen lämmityspuut on yksityistaloutta, josta ei vähennysoikeutta tule.
Onko muilla jo metsän myyntiverotus hallinnassa? Mistä vähennetään tappiot, joita tulee kun vähennyksiä on enemmän kuin myyntituloja? Itsellä ollut pinta-alaverotus tähän asti ja pienimuotoista muutenkin metsätalous.
Onko muilla jo metsän myyntiverotus hallinnassa? Mistä vähennetään tappiot, joita tulee kun vähennyksiä on enemmän kuin myyntituloja? Itsellä ollut pinta-alaverotus tähän asti ja pienimuotoista muutenkin metsätalous.
Metsätalouden negatiivinen tulos vähennetään verottajan toimesta muista pääomatuloista tai jos pääomatuloja ei ole niin sitten alijäämähyvityksenä ansiotulojen verosta.Hemmo Raunio kirjoitti:Vaikea kysymys. Pitäisi kysellä verotoimistosta siltä henkilöltä, joka maatalousverot valmistelee tai sitten vain vähentää maatalousveroista ja kirjoittaa muistiinpanoihin perustelulappu mahdollista tarkastusta varten. Asuinrakennuksen lämmityspuut on yksityistaloutta, josta ei vähennysoikeutta tule.
Onko muilla jo metsän myyntiverotus hallinnassa? Mistä vähennetään tappiot, joita tulee kun vähennyksiä on enemmän kuin myyntituloja? Itsellä ollut pinta-alaverotus tähän asti ja pienimuotoista muutenkin metsätalous.
-
Hemmo Raunio
- Luokka: yli 100 hv
- Viestit: 108
- Liittynyt: 06 Joulu 2006, 20:33
- Paikkakunta: Suur-Salo
Kiitoksia vastauksista, täytyypä funtsia kunnolla.. Kun tässä asuinrakennuksen toimistossa säilytellään maatalouden papereita sekä täytetään tukihakemustakin välillä, silloinhan rakennus on osittain maatalouskäytössä ja täytyyhän ne sosiaalitilatkin olla maatilan töitä tehdessä.
Vaikka se leipä tuleekin muusta kuin maataloudesta, kuitenkin. Eikä se ruis ihan huippuhintaista ole vieläkään jos kylmiä kannattavuuslukuja tuijottaisi.
Kyllähän sitä ruista tulee kylvettyä keväälläkin vaikka ens vuonna samalla viivalla rehuviljojen kanssa tukien suhteen.
Vaikka se leipä tuleekin muusta kuin maataloudesta, kuitenkin. Eikä se ruis ihan huippuhintaista ole vieläkään jos kylmiä kannattavuuslukuja tuijottaisi.
Kyllähän sitä ruista tulee kylvettyä keväälläkin vaikka ens vuonna samalla viivalla rehuviljojen kanssa tukien suhteen.
Siitä toimistosta voi tehdä maatalousverotuksessa työhuonevähennyksen...tiko78 kirjoitti:Kiitoksia vastauksista, täytyypä funtsia kunnolla.. Kun tässä asuinrakennuksen toimistossa säilytellään maatalouden papereita sekä täytetään tukihakemustakin välillä, silloinhan rakennus on osittain maatalouskäytössä ja täytyyhän ne sosiaalitilatkin olla maatilan töitä tehdessä.
Vaikka se leipä tuleekin muusta kuin maataloudesta, kuitenkin. Eikä se ruis ihan huippuhintaista ole vieläkään jos kylmiä kannattavuuslukuja tuijottaisi.![]()
Kyllähän sitä ruista tulee kylvettyä keväälläkin vaikka ens vuonna samalla viivalla rehuviljojen kanssa tukien suhteen.
C-alueella ainakin alustavasti pitäisi olla korkeampi tuki vehnällä,rukiilla ja rypsillä. Tosin itse C-2 alueella jossa nämä tuet huonompia kuin C-1 alueella mutta kaikkia noita on kylvössä ensi kesänä,kahta ensimmäistä jo kasvamassatiko78 kirjoitti:Justiinsa! ottaa kyllä lanttuun hieman tää tukipolitiikka..
-
Hemmo Raunio
- Luokka: yli 100 hv
- Viestit: 108
- Liittynyt: 06 Joulu 2006, 20:33
- Paikkakunta: Suur-Salo