Ympäristötuki
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
timhe
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
- Viestit: 28
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 13:39
- Paikkakunta: Ikaalinen
Ympäristötuki
tuolla Suomi24 yritettiin keskustella mm. uusista ymp tuen vaatimuksista, mutta ei siekkä saa rauhaa häiritsijöiltä. Onnistuisiko täällä? Itse B-alueelta, täällä useimmat taitaa olla esim C-alueelta.
Lisätoimenpiteiden ehdot ovat niin monimutkaisia, että vaikea niitä on yhteensovittaa.
Lisätoimenpiteiden ehdot ovat niin monimutkaisia, että vaikea niitä on yhteensovittaa.
-
Hemmo Raunio
- Luokka: yli 100 hv
- Viestit: 108
- Liittynyt: 06 Joulu 2006, 20:33
- Paikkakunta: Suur-Salo
-
timhe
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
- Viestit: 28
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 13:39
- Paikkakunta: Ikaalinen
en tiedä ongelmista
mutta kasvitilanperustoimenpiteen päälle ajattelin 50% peltojen tehostettua kasvipeitteisyyttä, ja vähennettyä lannoitusta, ravinnetasetoimenpidettä ja peltojen kasvukunnon kartoitusta. että onko järkeä!
-
timhe
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
- Viestit: 28
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 13:39
- Paikkakunta: Ikaalinen
ai
koulutukses puhuttiin 50% kasvipeitteestä saa 40, monipuolistaminen 16 ja muut 11 ekua hehtaari!
mistä sulla noin isot summat? ja yleensä summat pienenee kevättä kohti!
tuo monipuolistaminen on hankala, huomioitava että 3 eri kasvia, josta yks oltava muu kuin vilja, ja kesantokohkojen on kierrettävä kans! Nurmi ei oikein käy kun max 2 v samaa samas lohkos (tästä syystä kesantokin kiertää).
Ainakaan tuota lisätoimenpidettä en käsitä.
Varmaan jo tiedossa että sertifiointi juttu jää pois, samoin kuin ns. pakkokalkitus. Perunan soluneste kans pois.
mistä sulla noin isot summat? ja yleensä summat pienenee kevättä kohti!
tuo monipuolistaminen on hankala, huomioitava että 3 eri kasvia, josta yks oltava muu kuin vilja, ja kesantokohkojen on kierrettävä kans! Nurmi ei oikein käy kun max 2 v samaa samas lohkos (tästä syystä kesantokin kiertää).
Ainakaan tuota lisätoimenpidettä en käsitä.
Varmaan jo tiedossa että sertifiointi juttu jää pois, samoin kuin ns. pakkokalkitus. Perunan soluneste kans pois.
-
Hemmo Raunio
- Luokka: yli 100 hv
- Viestit: 108
- Liittynyt: 06 Joulu 2006, 20:33
- Paikkakunta: Suur-Salo
Re: en tiedä ongelmista
On kai niin paljon kuin näissä voi ollakin. Meille tulee tuo sama kasvipeitteisyys. On jätetty aikaisemminkin osa sängelle ja muokattu keväällä joustopiikkiäkeellä, joka ei saisi olla ihan kevyt. Orastuminen ainakin on tasaista ja ajoa on säästynyt. Märkä kevät on pahasta. Ei ole jätetty sängelle, jos syksyllä tulee pahat jäljet peltoon tai olkia paljon. Siten rypeminen syksyllä aiheuttaa ongelmia. Nurmeakin on jonkin verran.timhe kirjoitti:mutta kasvitilanperustoimenpiteen päälle ajattelin 50% peltojen tehostettua kasvipeitteisyyttä, ja vähennettyä lannoitusta, ravinnetasetoimenpidettä ja peltojen kasvukunnon kartoitusta. että onko järkeä!
Ravinnetaselaskenta tulee kanssa. Laskin jo fosforitaseet v. 2005 ihan mielenkiinnosta, kun fosforipitoisia lannoitteita ei voi käyttää juuri ollenkaan karjanlantaa lukuunottamatta. Osalla pelloista fosforit on korkeat tuon lannan takia ja osalla kai sokerijuurikkaan viljelyn takia. Laskin että meidän tilalta lähtee myyntiin viljan, maidon ja heinän mukana noin 550 kg fosforia vuodessa. Samaan aikaan tilalle ostetaan fosforia vain noin 150 kg rehuissa, kun lannoitteet on fosforivapaita. Siten voi mainostaa ihmisille, että maanviljelys poistaa maasta fosforia, joka muuten aiheuttaisi päästöjä vesistöihin.
Kasvukunnon kartoituksesta ei kai oikein vielä tiedä kuinka paljon kaivamista ja töitä se aiheuttaa.
Uusin versio?
http://www.mmm.fi/attachments/5guynGgYN ... 2.2006.pdf
http://www.mmm.fi/attachments/5guynGgYN ... 2.2006.pdf
-
timhe
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
- Viestit: 28
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 13:39
- Paikkakunta: Ikaalinen
joo
näitä mietitään, tuolla edellä jollain olisuuremmat korvaukset per ha, mikä lie oikein?
Tietysti joudumme allekirjoittamaan keväällä vielä komissiossa hyväksymättömän paperin!
Jos vanhaa ymppiä on jäljellä, niin sitä voi jatkaa. Mulla loppu ens keväänä.
Mitkä tasot Hermo Rauniolla on tiedossa?
Tietysti joudumme allekirjoittamaan keväällä vielä komissiossa hyväksymättömän paperin!
Jos vanhaa ymppiä on jäljellä, niin sitä voi jatkaa. Mulla loppu ens keväänä.
Mitkä tasot Hermo Rauniolla on tiedossa?
-
timhe
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
- Viestit: 28
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 13:39
- Paikkakunta: Ikaalinen
joo taitaa olla mutta ei siinäkään summia taida olla. Ei noin pitkää jaksa lukea!!!Sepe kirjoitti:Uusin versio?
http://www.mmm.fi/attachments/5guynGgYN ... 2.2006.pdf
Sivulta102 eteenpäin ympistä ja alustavat summatkin on.timhe kirjoitti:joo taitaa olla mutta ei siinäkään summia taida olla. Ei noin pitkää jaksa lukea!!!Sepe kirjoitti:Uusin versio?
http://www.mmm.fi/attachments/5guynGgYN ... 2.2006.pdf
Kannattaa lukea myös vanha keskustelu läpi.
http://www.murtola.com/forum/viewtopic. ... 5&start=25
http://www.murtola.com/forum/viewtopic. ... 5&start=25