Veroilmoituksen ja kirjanpidon tekeminen

Keskustelua maataloustuki- / veroasioista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

Veroilmoituksen tekeminen

Teen itse kokonaan
32
65%
Teen osittain itse
10
20%
Teetän muualla.
7
14%
 
Ääniä yhteensä: 49

Avatar
Wilpo
Luokka: >500hv
Viestit: 1670
Liittynyt: 16 Joulu 2004, 20:09
Paikkakunta: Marttila www.maatalousfoorum.fi
Viesti:

Veroilmoituksen ja kirjanpidon tekeminen

Lukematon viesti Kirjoittaja Wilpo »

Tälläinen ajankohtainen kysymys foorumilaisille, että teetkö veroilmoituksen itse vai miten.

Myös keskustelua ja kysymyksiä veroilmoitukseen liittyen voi laittaa aluille tähän ketjuun.
Avatar
Maalaispoika
Luokka: >500hv
Viestit: 637
Liittynyt: 12 Elo 2005, 18:14
Paikkakunta: Jalasjärvi

Lukematon viesti Kirjoittaja Maalaispoika »

Itse tulee veroilmoitus tehtyä, ProAgrian mies tosin käy katsomassa sen läpi ennen palautusta. Sen olen todennut hyväksi keinoksi varmistaa, että kaikki on ok ja ammattilaisella on aina joitakin vinkkejä, mitä ei itse välttämättä tietäisi. Varsinkin spv:n yhteydessä kannattaa käyttää ammattilaista veroilmoituksen teossa, kun siinä tulee todella paljon kaikenlaista tavallisuudesta poikkeavaa.
hogi
Luokka: >500hv
Viestit: 947
Liittynyt: 12 Tammi 2005, 15:23

Lukematon viesti Kirjoittaja hogi »

Itse tehdään, alusta loppuun.
Avatar
Kari
Luokka: yli 300 hv
Viestit: 428
Liittynyt: 12 Huhti 2005, 20:30
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Kari »

Täällä myös yksi omatoiminen. Itsetekemällä pysyy parhaiten perillä tilansa kustannusrakenteesta ja pystyy samalla suunnittelemaan pitemmän ajan juttuja.
Avatar
Jari
Luokka: >500hv
Viestit: 3510
Liittynyt: 05 Touko 2005, 10:05
Paikkakunta: K-Pohjanmaa

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari »

Itse tehden,tosin kirjanpitoa ja verotusta opettava henkilö käy läpi paperit,kikkoja joita ei itse tiedä.

En uskaltaisi jättäytyä oman tiedon varaan,AINA on jotakin uutta kommervinkkiä. Kasvitilallisena homma lienee erittäinkin yksinkertainen,ainakin mitä kavereilta kuullut.
Avatar
O.J.
Luokka: >500hv
Viestit: 1684
Liittynyt: 01 Syys 2005, 21:42
Paikkakunta: Koillis-Savo

Lukematon viesti Kirjoittaja O.J. »

Maalaispoika kirjoitti:Itse tulee veroilmoitus tehtyä, ProAgrian mies tosin käy katsomassa sen läpi ennen palautusta. Sen olen todennut hyväksi keinoksi varmistaa, että kaikki on ok ja ammattilaisella on aina joitakin vinkkejä, mitä ei itse välttämättä tietäisi. Varsinkin spv:n yhteydessä kannattaa käyttää ammattilaista veroilmoituksen teossa, kun siinä tulee todella paljon kaikenlaista tavallisuudesta poikkeavaa.
Just samoin täällä. Itse kirjaan kaikki paikallinen piiriagrologi tarkistaa loput. Yleensä jotain pikku juttuja pitää muuttaa. Viime vuonna tuli vielä tehtyä lopullinen spv (vuokralaisesta omistajaksi), niin siellä on jotain, josta ite ei tajua mitään...

Vielä pitäis laskea muutamia yhteenvetoja, muuten alkais olla lopuillaan.
Avatar
MB TRAC
Luokka: >500hv
Viestit: 764
Liittynyt: 10 Helmi 2005, 22:00
Paikkakunta: Anjalankoski

Lukematon viesti Kirjoittaja MB TRAC »

Just sain laskun poroakriasta , kiroten suuruutta.
Perusmaksu 71+150 ekaa vientiä1,22+loput0,87
Veroilmoitus 153 euroo , ekajaviimeinen kerta :(
Tulivat nyt opittua ulkomaanpäivärähät,kotitalousvähennykset ja metsäveromuutokset, toivoakseni oikein.

Tänävuonna siirtynen kynä+paperilinjalle takaisin, aina on saanut verot kohdalleen :wink:

Mitäs hintoja muilla teettäneillä ollut :?:
Avatar
Jari
Luokka: >500hv
Viestit: 3510
Liittynyt: 05 Touko 2005, 10:05
Paikkakunta: K-Pohjanmaa

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari »

MB TRAC kirjoitti: Mitäs hintoja muilla teettäneillä ollut :?:
Pelkästään veroilmoituksen tarkastaminen,käytännössä teki veroilmoituksen tositteiden kirjaamisen jälkeen. Kustansi 112€,lasku tuli tänään. Ei paha hinta,suhteutettuna liikevaihtoon/saatavaan hyötyyn.
Avatar
Agronautti
Luokka: >500hv
Viestit: 516
Liittynyt: 10 Helmi 2005, 09:39
Paikkakunta: Kymenlaakso & P-Savo
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Agronautti »

Itse olen tehnyt.. Maatalousneuvoksella, aikaisemmin Varma..
Vielä on kuitit koneseen lyömättä.. :oops: noo onhan täs vielä aikaa.. :shock:
Murtola_Lasse
Luokka: >500hv
Viestit: 1049
Liittynyt: 17 Joulu 2004, 15:27
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Murtola_Lasse »

Agronautti kirjoitti:Itse olen tehnyt.. Maatalousneuvoksella, aikaisemmin Varma..
Vielä on kuitit koneseen lyömättä.. :oops: noo onhan täs vielä aikaa.. :shock:
No sitten on välitilinpäätöskin vähän myöhässä :roll:
dbrown
Luokka: yli 150 hv
Viestit: 196
Liittynyt: 16 Tammi 2007, 20:14
Paikkakunta: Uusimaa

Maatilan tietokone(et) ?

Lukematon viesti Kirjoittaja dbrown »

Mites muualla tietokonehankinnat ? Meneekö 100 % maatalouden konehankintoihin vai kirjanpitokuluihin ? Onko verotarkastajan linjauksia oikeasta menettelystä ?
Avatar
Maalaispoika
Luokka: >500hv
Viestit: 637
Liittynyt: 12 Elo 2005, 18:14
Paikkakunta: Jalasjärvi

Lukematon viesti Kirjoittaja Maalaispoika »

Jari kirjoitti:Pelkästään veroilmoituksen tarkastaminen,käytännössä teki veroilmoituksen tositteiden kirjaamisen jälkeen. Kustansi 112€,lasku tuli tänään. Ei paha hinta,suhteutettuna liikevaihtoon/saatavaan hyötyyn.
Aika halvalla sait, mulle tuli viime vuodelta lasku 200 euroa + alv. Olikohan se taksa sitten 40 eur/h + alv. Tämän vuoden käynti onkin vielä edessä.
Avatar
Jari
Luokka: >500hv
Viestit: 3510
Liittynyt: 05 Touko 2005, 10:05
Paikkakunta: K-Pohjanmaa

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari »

Maalaispoika kirjoitti:Aika halvalla sait, mulle tuli viime vuodelta lasku 200 euroa + alv. Olikohan se taksa sitten 40 eur/h + alv. Tämän vuoden käynti onkin vielä edessä.
No,edellisenä iltana jo tutkittiin periaatteessa valmista veroilmoitusta maatalousneuvokselta,kaikki kuitit ym. oli syötetty joten eipä enää ihmeitä tehtävänä. Aikaa meni noin kolme tuntia kahveineen,tietoja sai alkaa käsittelemään välittömästi kun kaikki meidän kannettavalla ja ohjelma tuttuakin tutumpi tekijälle. Eipä oikein konsteja löytynyt,tuloksesta tuli liiankin hyvä :?
Avatar
claas58
Luokka: >500hv
Viestit: 575
Liittynyt: 28 Heinä 2006, 22:32
Paikkakunta: Kemiönsaari

Lukematon viesti Kirjoittaja claas58 »

MB TRAC kirjoitti:Just sain laskun poroakriasta , kiroten suuruutta.
Perusmaksu 71+150 ekaa vientiä1,22+loput0,87
Veroilmoitus 153 euroo , ekajaviimeinen kerta :(
Tulivat nyt opittua ulkomaanpäivärähät,kotitalousvähennykset ja metsäveromuutokset, toivoakseni oikein.

Tänävuonna siirtynen kynä+paperilinjalle takaisin, aina on saanut verot kohdalleen :wink:

Mitäs hintoja muilla teettäneillä ollut :?:
Perusmaksu 42,70. Maatalouden veroilmoitus 85,40 metsän 24,40 ja alv ilmoitus 24,40.
Avatar
koivumaki
Luokka: >500hv
Viestit: 921
Liittynyt: 16 Maalis 2005, 14:02
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja koivumaki »

Tähän saakka tehny itte.nyt olen parina vuonna käyttänyt neuvojaa apuna.
Taitaa käydä niin,että aikapulan takia osittain itse ja osittain ulkoistettuna.Ohjelmana Wakka.

km
Vastaa Viestiin