Veroilmoituksen ja kirjanpidon tekeminen

Keskustelua maataloustuki- / veroasioista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

Veroilmoituksen tekeminen

Teen itse kokonaan
32
65%
Teen osittain itse
10
20%
Teetän muualla.
7
14%
 
Ääniä yhteensä: 49

rysler
Luokka: yli 200 hv
Viestit: 202
Liittynyt: 05 Touko 2005, 20:04
Paikkakunta: E-P

Lukematon viesti Kirjoittaja rysler »

Itse syötän kuitit , vaimo tekee lopun hieno säädön.
Nyt tehdään enää alle 10 asiakkaan kirjanpito, ennen vaimon sairastumista tehtiin yli 70 asiakkaan kirjanpidot
aurauskeppi

Lukematon viesti Kirjoittaja aurauskeppi »

MB TRAC kirjoitti: Mitäs hintoja muilla teettäneillä ollut :?:
Ite teen ja vaimo tarkastaa ja neuvoo. Maksu luonnossa :wink:

Verokarhu julkaisee vuosittain yhtenäistämisohjeet jossa näitä käytäntöjä ja usein kysyttyjä asioita on niputettu ohjeiksi. Saankohan linkin tähän:
http://www.vero.fi/nc/viewarticle.asp?path=5,40,437
Joo, onnistui.
Avatar
O.J.
Luokka: >500hv
Viestit: 1684
Liittynyt: 01 Syys 2005, 21:42
Paikkakunta: Koillis-Savo

Lukematon viesti Kirjoittaja O.J. »

4.6 Maatalousyrittäjän työterveyshuolto
Yrittäjien työterveyshuoltoa koskeva lainsäädäntö on muuttunut. Verohallitus antaa
erillisen ohjeen muutoksen vaikutuksista verotukseen.
Tuolta linkistä lainaus, miten olette tuon kanssa tehneet? Mulle on vielä epäselvä.
jiipee
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Viestit: 25
Liittynyt: 20 Joulu 2004, 20:49
Paikkakunta: Rahkio

Lukematon viesti Kirjoittaja jiipee »

MB TRAC kirjoitti:Just sain laskun poroakriasta , kiroten suuruutta.
Perusmaksu 71+150 ekaa vientiä1,22+loput0,87
Veroilmoitus 153 euroo , ekajaviimeinen kerta :(
Tulivat nyt opittua ulkomaanpäivärähät,kotitalousvähennykset ja metsäveromuutokset, toivoakseni oikein.

Tänävuonna siirtynen kynä+paperilinjalle takaisin, aina on saanut verot kohdalleen :wink:

Mitäs hintoja muilla teettäneillä ollut :?:
Olen aina ihmetellyt, että miten ihmiset ja erityisesti maanviljelijät kiroavat kirjanpidon ja veroilmoituksen kalleutta ja sitten yritetään itse räpeltää asiat kuntoon. Lopullinen lasku voi olla paljon suurempi kuin muutama sata euroa...ja tämä siis yleisellä tasolla. Joku jo mainitsikin, että kannattaa suhteuttaa asioita vaikkapa siihen liikevaihtoon ja keskittyä omaan osaamiseen. Kaikkea ei osaa/tarvitse/kannata tehdä itse!
Avatar
MB TRAC
Luokka: >500hv
Viestit: 764
Liittynyt: 10 Helmi 2005, 22:00
Paikkakunta: Anjalankoski

Lukematon viesti Kirjoittaja MB TRAC »

Kaikkea ei osaa/tarvitse/kannata tehdä itse!
Tuossa olen samaa mieltä.Sentähden halusinkin teettää "oikein" kun oli muutama hankala asia saatava kohdalleen.

Kuitenkin kun itse tekee on pakko olla enempi asioista selvillä= jo ostoksilla tietää mitä/miten asian kuittiin käskee kirjoittamaan.
Mikäli tänävuonna ei tule yllätyksiä teen itse,
150 vientiä ei ole iso urakka kun ALV on pelkkää 22%
Avatar
Mullifarmari
Luokka: >500hv
Viestit: 561
Liittynyt: 14 Loka 2005, 15:58
Paikkakunta: P-P

Lukematon viesti Kirjoittaja Mullifarmari »

Mun aikani ei riitä verotukseen perehtymiseen siinä määrin, että tietotaitoni olisi vertailukelpoinen ammatikseen asian kanssa työskentelevien kans.

Katson pääseväni parempaan lopputulokseen ulkoistaessani kirjanpidon.


-Mf-
tiuhta
Luokka: 50 hv., takaveto
Viestit: 62
Liittynyt: 26 Marras 2006, 09:03

Lukematon viesti Kirjoittaja tiuhta »

Itse teen Altiivilla kahdenkertaisena laajalla tilikartalla. Hommaa hieman enemmän, mutta saa myös irti enemmän.
Vastaa Viestiin