Veroilmoituksen ja kirjanpidon tekeminen
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
aurauskeppi
Ite teen ja vaimo tarkastaa ja neuvoo. Maksu luonnossaMB TRAC kirjoitti: Mitäs hintoja muilla teettäneillä ollut
Verokarhu julkaisee vuosittain yhtenäistämisohjeet jossa näitä käytäntöjä ja usein kysyttyjä asioita on niputettu ohjeiksi. Saankohan linkin tähän:
http://www.vero.fi/nc/viewarticle.asp?path=5,40,437
Joo, onnistui.
-
jiipee
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
- Viestit: 25
- Liittynyt: 20 Joulu 2004, 20:49
- Paikkakunta: Rahkio
Olen aina ihmetellyt, että miten ihmiset ja erityisesti maanviljelijät kiroavat kirjanpidon ja veroilmoituksen kalleutta ja sitten yritetään itse räpeltää asiat kuntoon. Lopullinen lasku voi olla paljon suurempi kuin muutama sata euroa...ja tämä siis yleisellä tasolla. Joku jo mainitsikin, että kannattaa suhteuttaa asioita vaikkapa siihen liikevaihtoon ja keskittyä omaan osaamiseen. Kaikkea ei osaa/tarvitse/kannata tehdä itse!MB TRAC kirjoitti:Just sain laskun poroakriasta , kiroten suuruutta.
Perusmaksu 71+150 ekaa vientiä1,22+loput0,87
Veroilmoitus 153 euroo , ekajaviimeinen kerta![]()
Tulivat nyt opittua ulkomaanpäivärähät,kotitalousvähennykset ja metsäveromuutokset, toivoakseni oikein.
Tänävuonna siirtynen kynä+paperilinjalle takaisin, aina on saanut verot kohdalleen![]()
Mitäs hintoja muilla teettäneillä ollut
Kaikkea ei osaa/tarvitse/kannata tehdä itse!
Tuossa olen samaa mieltä.Sentähden halusinkin teettää "oikein" kun oli muutama hankala asia saatava kohdalleen.
Kuitenkin kun itse tekee on pakko olla enempi asioista selvillä= jo ostoksilla tietää mitä/miten asian kuittiin käskee kirjoittamaan.
Mikäli tänävuonna ei tule yllätyksiä teen itse,
150 vientiä ei ole iso urakka kun ALV on pelkkää 22%
Tuossa olen samaa mieltä.Sentähden halusinkin teettää "oikein" kun oli muutama hankala asia saatava kohdalleen.
Kuitenkin kun itse tekee on pakko olla enempi asioista selvillä= jo ostoksilla tietää mitä/miten asian kuittiin käskee kirjoittamaan.
Mikäli tänävuonna ei tule yllätyksiä teen itse,
150 vientiä ei ole iso urakka kun ALV on pelkkää 22%
- Mullifarmari
- Luokka: >500hv
- Viestit: 561
- Liittynyt: 14 Loka 2005, 15:58
- Paikkakunta: P-P