Lisätoimenpide ja typpisalkku
Valvoja: Farmari-ryhmä
Enpä minä minä järin paljon stressaa näistä tukisekoiluista. Alkaa paatua pikkuhiljaa ja nuoruuden kiivas idealismi on myös minut jo jättänyt.
Tuon vain kykyni mukaan maalikkona julki asioita, joilla on merkitystä tukiviidakossa suunnistamisessa ja toivon muidenkin tekevän saman, ettei turhaan kenellekään tulisi tukisanktioita. Ja lisäksi pitäisi pyrkiä asettamaan sanansa sillä tavalla, ettei mene sekaisin MUTU ja MMM.
Tuostakin typpisalkkuhommelista kuka tahansa voi varmistua tiedustamalla TE-keskuksesta tai MMM:stä. Pakkohan se on tehdä niin kuin ministeriö määrää. Tulee ehkä valvonta kesällä, niin mitäs teet kun TE-keskuksen valvojien ohjeet on mainitunlaiset, mutta olet noudattanut omaa mielipidettäsi. Tulee tukisanktio ja paljon paperityötä kun yrittää asiaa oikaista itselleen mieluisammaksi.
Oma kantani on, että mieluumin tekee hiukan enemmän tukien eteen ja huomioi nämä kaikki ministeriön kotkotukset, kuin että keikkuisi siinä hyväksyttävän rajamailla. Saa ainakin paremmat yöunet.
Tuon vain kykyni mukaan maalikkona julki asioita, joilla on merkitystä tukiviidakossa suunnistamisessa ja toivon muidenkin tekevän saman, ettei turhaan kenellekään tulisi tukisanktioita. Ja lisäksi pitäisi pyrkiä asettamaan sanansa sillä tavalla, ettei mene sekaisin MUTU ja MMM.
Tuostakin typpisalkkuhommelista kuka tahansa voi varmistua tiedustamalla TE-keskuksesta tai MMM:stä. Pakkohan se on tehdä niin kuin ministeriö määrää. Tulee ehkä valvonta kesällä, niin mitäs teet kun TE-keskuksen valvojien ohjeet on mainitunlaiset, mutta olet noudattanut omaa mielipidettäsi. Tulee tukisanktio ja paljon paperityötä kun yrittää asiaa oikaista itselleen mieluisammaksi.
Oma kantani on, että mieluumin tekee hiukan enemmän tukien eteen ja huomioi nämä kaikki ministeriön kotkotukset, kuin että keikkuisi siinä hyväksyttävän rajamailla. Saa ainakin paremmat yöunet.
Uusiin ehtoihin on nyt kirjoitettu selkeästi että "Typpilannoituksen tarkentaminen" lisätoimenpiteen valinneiden on tehtävä liukoisen typen analyysit myös tänä vuonna ja analyysin tulos on huomioitava lannoituksessa, eli typpilannoituksesta on vähennettävä analyysin 20 kg/ha ylittävä osuus. Tämän vuoden siirtymäsäännöt antavat sen verran armoa että vähennyksen saa tehdä vuoden 2006 taulukkoarvoista ja jos on jo ehtinyt lannoittamaan ennen sitoumuksen antamista niin analyysin tulosta ei tarvitse tänä vuonna huomioida. Tässä vaiheessa analyysistä tuleekin ihan mielenkiintoisia tuloksia 
- Wilpo
- Luokka: >500hv
- Viestit: 1670
- Liittynyt: 16 Joulu 2004, 20:09
- Paikkakunta: Marttila www.maatalousfoorum.fi
- Viesti:
Tänään 7.6 "tukikoulutuksessa" sanottiin, että typenmittaus tulisi tehdä "virallisella" typpisalkulla. EI apteekki tavaralla. Omalla vastuulla voi mitata apteekkin aineilla ja toivoa oikealla jalalla herännyttä tarkastajaa.
Virallisessa "ensimmäisessä" tukihauissa ne ketkä on valinneet typenmittauksen. Olisi pitänyt mitata maa tänä vuonna ja ne ketkä valitsevat vasta nyt "toisessa" korjaus haussa ei tarvi mitata.
Virallisessa "ensimmäisessä" tukihauissa ne ketkä on valinneet typenmittauksen. Olisi pitänyt mitata maa tänä vuonna ja ne ketkä valitsevat vasta nyt "toisessa" korjaus haussa ei tarvi mitata.
Joo tuli tuo laukku hankittua ja ekat näytteet pakasteesta kokeiltua. Eipä typpeä löytynyt yli 20kg/ha.Wilpo kirjoitti:Tänään 7.6 "tukikoulutuksessa" sanottiin, että typenmittaus tulisi tehdä "virallisella" typpisalkulla. EI apteekki tavaralla. Omalla vastuulla voi mitata apteekkin aineilla ja toivoa oikealla jalalla herännyttä tarkastajaa.
Virallisessa "ensimmäisessä" tukihauissa ne ketkä on valinneet typenmittauksen. Olisi pitänyt mitata maa tänä vuonna ja ne ketkä valitsevat vasta nyt "toisessa" korjaus haussa ei tarvi mitata.
Sinänsä laukun sisältö on sellaista kamaa mitä löytyy kaupan astia osastoilta. Kahvilusikkaa yms. Mittausliuskat ja fennopoljauhe sekä noi injektioruiskun palaset joutuisi Kemiralta tai muualta hankkimaan.
Pitääkö laukku silti hommata tälle suvelle vai kerkiääkö sen hommaaminen ensi keväänä, jolloin toivottavasti on kilpailua laukkumarkkinoilla? Koskien näitä toisella hakukerralla toimenpiteen valinneita.Wilpo kirjoitti:Tänään 7.6 "tukikoulutuksessa" sanottiin, että typenmittaus tulisi tehdä "virallisella" typpisalkulla. EI apteekki tavaralla. Omalla vastuulla voi mitata apteekkin aineilla ja toivoa oikealla jalalla herännyttä tarkastajaa.
Virallisessa "ensimmäisessä" tukihauissa ne ketkä on valinneet typenmittauksen. Olisi pitänyt mitata maa tänä vuonna ja ne ketkä valitsevat vasta nyt "toisessa" korjaus haussa ei tarvi mitata.