Jokaisen mielipiteille/ideoille avoin keskustelupalsta, maatalouden eri aiheista. Tule mukaan keskustelemaan. Jollet ole vielä rekisteröitynyt, paina rekisteröidy-tekstiä alapuolella.
Maalaispoika kirjoitti:Mistä olet kysynyt hintoja? Mä sain juuri tarjoukset k-maataloudesta ja agrimarketista, agri oli hiukan halvempi.
Meijeri, kaksi k-rautaa ja paikallinen Agrimarket. Nuo laittamani olivat halvimmat hinnat toisesta K-raudasta. Eräkoko on vain 3.8tn. Matkaa Oulun Kemiralle hiukan yli 300km. Jos ois alle 300km, niin rahti ois silloin hiukan halvempi, nyt se on 67.68€/tn.
Itellä oli tänä vuonna ässä käytössä. Ja mitä nyt oon muutamia syöttäny kokeeksi niin syövät kyllä ihan hyvin mutta jotenkin haju on aika äkäinen.
Siinähän on propionihappoa jota ei edes mielestäni rehunteossa tarvita. esim murskeviljan säilönnässä siitä on jotai hyötyä..
paalaimen noukkimesta se söi maalit aika nopeasti kun esim vertaa viime vuoteen kun ajoin aiv prolla.täytyy maalata talven aikana se uudestaan
paikallisen maatalouskaupan mukaan ässän piti olla todella hyvää tavaraa mut kuulemma ollut pettymys muillekkin ku vaan mulle.
Joten tilasinkin aiv primaa ensi vuodeksi!
Viimeksi muokannut Timppuli, 05 Loka 2007, 14:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lokakuun alussa oli 1% hinnannousu ja varsinainen 8% hintaporras on 10.10. Näin ainakin Keskon kauppiaan mukaan. Syyskuun hinnalla Ässä irtona oli kotiin tuotuna verollisena 1044,85e/tn. Kokonaistilausmäärä oli 8tn
Tänä kesänä oli Pro:ta ja Ässää käytössä ja ihan hyvät kokemukset ässästäkin. Ei käy moittiminen.
Käsittääkseni ässässä on haettu propionihapolla laajempaa "tehoaluetta" rehun kosteuden suhteen.
Tähän asti säilötty puolet AIV 2+ ja toinen puoli Lactofastilla. Ensi kesänä happo vaihtuu Ässään (pienet lämpenemisongelmat kuriin?) ja biologinen aine Feedtechiin. En vielä ole arvannut siirtyä kokonaan biologisiin jos iskeekin sadekausi kesken rehunteon niin on valinnanvaraa.