Rehunsäilöntäaine gallup

Yleinen keskustelua kotieläinten tuottamisesta. Kaikki eri kotieläinmuodot.

Valvoja: Farmari-ryhmä

Käytettävä säilöntäaine

AIV 2 Plus
11
20%
AIV 2000
6
11%
AIV Prima
4
7%
AIV Ässä
5
9%
Mestarin Vahva 2
2
4%
Biologisilla (Feedtech, LactoFast, Josilac yms.)
13
24%
Ei mitään
14
25%
 
Ääniä yhteensä: 55

Avatar
Maalaispoika
Luokka: >500hv
Viestit: 637
Liittynyt: 12 Elo 2005, 18:14
Paikkakunta: Jalasjärvi

Lukematon viesti Kirjoittaja Maalaispoika »

O.J kirjoitti:Ässä 1100€/tn Mestarin Vahva 2 809€/tn.
Jako voi alkaa jo ens viikolla. Nuo hinnat veroineen ja rahteineen.
Mistä olet kysynyt hintoja? Mä sain juuri tarjoukset k-maataloudesta ja agrimarketista, agri oli hiukan halvempi.

AIV 2000 900 €/tonni
2Plus 754€/tonni
Ässä 1045€/tonni

Rahti vajaa 64 €/tonni. Kokonaismäärä 10 tonnia ja purku yhteen paikkaan.
Avatar
O.J.
Luokka: >500hv
Viestit: 1684
Liittynyt: 01 Syys 2005, 21:42
Paikkakunta: Koillis-Savo

Lukematon viesti Kirjoittaja O.J. »

Maalaispoika kirjoitti:Mistä olet kysynyt hintoja? Mä sain juuri tarjoukset k-maataloudesta ja agrimarketista, agri oli hiukan halvempi.
Meijeri, kaksi k-rautaa ja paikallinen Agrimarket. Nuo laittamani olivat halvimmat hinnat toisesta K-raudasta. Eräkoko on vain 3.8tn. Matkaa Oulun Kemiralle hiukan yli 300km. Jos ois alle 300km, niin rahti ois silloin hiukan halvempi, nyt se on 67.68€/tn.

Edit: Onko nuo hintasi sis. rahti?
Avatar
Maalaispoika
Luokka: >500hv
Viestit: 637
Liittynyt: 12 Elo 2005, 18:14
Paikkakunta: Jalasjärvi

Lukematon viesti Kirjoittaja Maalaispoika »

O.J. kirjoitti:Onko nuo hintasi sis. rahti?
Ei ole, nuo on pelkän irtoliuoksen hinnat, rahti tulee niihin vielä päälle. Niin ja poonus tietysti... :P
Avatar
O.J.
Luokka: >500hv
Viestit: 1684
Liittynyt: 01 Syys 2005, 21:42
Paikkakunta: Koillis-Savo

Lukematon viesti Kirjoittaja O.J. »

Maalaispoika kirjoitti:Ei ole, nuo on pelkän irtoliuoksen hinnat, rahti tulee niihin vielä päälle...
Voinee siis tulkita, että täällä kilpailu on vähän kovempaa... Toki näistä ei kerry bonuksia ja verovähennyksetkin ovat hitusen pienemmät/tn :mrgreen:
rysler
Luokka: yli 200 hv
Viestit: 202
Liittynyt: 05 Touko 2005, 20:04
Paikkakunta: E-P

Lukematon viesti Kirjoittaja rysler »

Maalaispoika kirjoitti:
O.J kirjoitti:Ässä 1100€/tn Mestarin Vahva 2 809€/tn.
Jako voi alkaa jo ens viikolla. Nuo hinnat veroineen ja rahteineen.
Mistä olet kysynyt hintoja? Mä sain juuri tarjoukset k-maataloudesta ja agrimarketista, agri oli hiukan halvempi.

AIV 2000 900 €/tonni
2Plus 754€/tonni
Ässä 1045€/tonni

Rahti vajaa 64 €/tonni. Kokonaismäärä 10 tonnia ja purku yhteen paikkaan.
Kysy yrman hintoja oli meillä ainakin halvenpia. Porukalla tuli otettua mestarin vahvaa , jonkin verran halvenpaa kuin o.j :llä Matkaa noin 350 km
Timppuli
Luokka: yli 300 hv
Viestit: 300
Liittynyt: 16 Helmi 2007, 19:54
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Lukematon viesti Kirjoittaja Timppuli »

Itellä oli tänä vuonna ässä käytössä. Ja mitä nyt oon muutamia syöttäny kokeeksi niin syövät kyllä ihan hyvin mutta jotenkin haju on aika äkäinen.
Siinähän on propionihappoa jota ei edes mielestäni rehunteossa tarvita. esim murskeviljan säilönnässä siitä on jotai hyötyä..
paalaimen noukkimesta se söi maalit aika nopeasti kun esim vertaa viime vuoteen kun ajoin aiv prolla.täytyy maalata talven aikana se uudestaan
:)
paikallisen maatalouskaupan mukaan ässän piti olla todella hyvää tavaraa mut kuulemma ollut pettymys muillekkin ku vaan mulle.
Joten tilasinkin aiv primaa ensi vuodeksi!
Viimeksi muokannut Timppuli, 05 Loka 2007, 14:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mullifarmari
Luokka: >500hv
Viestit: 561
Liittynyt: 14 Loka 2005, 15:58
Paikkakunta: P-P

Lukematon viesti Kirjoittaja Mullifarmari »

Lokakuun alussa oli 1% hinnannousu ja varsinainen 8% hintaporras on 10.10. Näin ainakin Keskon kauppiaan mukaan. Syyskuun hinnalla Ässä irtona oli kotiin tuotuna verollisena 1044,85e/tn. Kokonaistilausmäärä oli 8tn

Tänä kesänä oli Pro:ta ja Ässää käytössä ja ihan hyvät kokemukset ässästäkin. Ei käy moittiminen.
Käsittääkseni ässässä on haettu propionihapolla laajempaa "tehoaluetta" rehun kosteuden suhteen.

-Mf-
Avatar
956XL
Luokka: >500hv
Viestit: 779
Liittynyt: 09 Touko 2005, 20:15

Lukematon viesti Kirjoittaja 956XL »

Kuinkas käy kun bioloookisella säilöö rehun, miten sokeriarvot menee?
Tai muut, onko samaa luokkaa kuin hapon kanssa?
Avatar
4370
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Viestit: 24
Liittynyt: 18 Loka 2007, 11:00

Lukematon viesti Kirjoittaja 4370 »

AIV2plus ja biolookisia säilöntä aineita.
Avatar
stemma
Luokka: yli 150 hv
Viestit: 198
Liittynyt: 11 Tammi 2006, 20:39
Paikkakunta: Oulun eteläinen

Lukematon viesti Kirjoittaja stemma »

Tähän asti säilötty puolet AIV 2+ ja toinen puoli Lactofastilla. Ensi kesänä happo vaihtuu Ässään (pienet lämpenemisongelmat kuriin?) ja biologinen aine Feedtechiin. En vielä ole arvannut siirtyä kokonaan biologisiin jos iskeekin sadekausi kesken rehunteon niin on valinnanvaraa.
Avatar
O.J.
Luokka: >500hv
Viestit: 1684
Liittynyt: 01 Syys 2005, 21:42
Paikkakunta: Koillis-Savo

Lukematon viesti Kirjoittaja O.J. »

Joko kellekään on irtotavaraa toimitettu? Täällä ei oo näkynyt. Toki eihän tässä vielä kiire ole :wink:
Avatar
Maalaispoika
Luokka: >500hv
Viestit: 637
Liittynyt: 12 Elo 2005, 18:14
Paikkakunta: Jalasjärvi

Lukematon viesti Kirjoittaja Maalaispoika »

O.J. kirjoitti:Joko kellekään on irtotavaraa toimitettu? Täällä ei oo näkynyt.
Ei ole näkynyt täälläkään. Kunhan nyt kesäkuun puoliväliin mennessä ilmestyy, niin hyvin riittää. :D
Kloppi
Luokka: yli 300 hv
Viestit: 410
Liittynyt: 09 Tammi 2006, 19:56
Paikkakunta: Etelä-Pohojam'maa

Lukematon viesti Kirjoittaja Kloppi »

Myyjä sanoi, että viime vuodesta viisastuneena ajelevat ensiksi sikatiloille, joten todennäköisesti tulee vasta ensi vuoden puolella.
rysler
Luokka: yli 200 hv
Viestit: 202
Liittynyt: 05 Touko 2005, 20:04
Paikkakunta: E-P

Lukematon viesti Kirjoittaja rysler »

Lokakuussa tuotiin mestarin vahvat.
Avatar
O.J.
Luokka: >500hv
Viestit: 1684
Liittynyt: 01 Syys 2005, 21:42
Paikkakunta: Koillis-Savo

Lukematon viesti Kirjoittaja O.J. »

Maalaispoika kirjoitti:Kerro tarkemmin kokemuksia tuosta Ässästä, kun saat sillä tehtyä rehua syöttöön....
Ylivuotiset rehut loppuivat viimeinkin viime viikolla ja toisen sadon paaleista otin näytteen.
Näytteenottopvm: 12.12.2007 Rehu: Nurmisäilörehu Neuvonta >
Säilöntäaine: AIV Ässä Säilötyyppi: Pyöröpaali
Näytetunniste: Näytenumero: XXXXXXXXXX
Analyysi Tulos Yksikkö Tavoite
Säilönnällinen laatu LL >
pH > 4,62 alle 4,63 (ka 37,8 %)
Ammoniakkityppi > 5 %/kok.N alle 7
Maito- ja muurahaishappo > 36 g/kg ka yli 35
Haihtuvat rasvahapot > 6 g/kg ka alle 20
Liukoinen typpi > 45 %/kok.N alle 50
Sokeri > 103 g/kg ka yli 50
Koostumus LL >
D-arvo > 69 %/ka yli 68
Kuiva-aine > 37,8 %
Raakavalkuainen > 18,1 %/ka yli 14
Solunseinäkuitu (NDF) > 51,3 %/ka yli 50
Rehuarvot LL >
Ry-arvo > 0,94 ry/kg ka
Korvausluku > 2,8 kg/ry
OIV > 87 g/kg ka yli 78
PVT > 33 g/kg ka yli -5
Syönti-indeksi > 109 yli 90
ME-indeksi > 107 yli 85
Arvio näytteen säilönnällisestä laadusta LL >
Arvosana > 8
Vähän sekava taulukko, muta vasen lukema omasta rehusta ja oikealla tavoite. Hyvin ainakin näyttää syöjille kelpaavan.
Vastaa Viestiin