Myöhästynyt rikkakasvintorjunta?
Valvoja: Farmari-ryhmä
Myöhästynyt rikkakasvintorjunta?
Miten myöhään rikkakasvintorjunta voidaan suorittaa rehuksi vihreiden jyvien takia menevillä kevätvehnällä ja kauralla? Käytössäni on K-trio ja korrensääde CC?? Pitäisikö aineita vaihtaa?
-
Pelto-Jussi
- Luokka: yli 300 hv
- Viestit: 317
- Liittynyt: 12 Joulu 2007, 20:41
- Paikkakunta: Saviseutu
Re: Myöhästynyt rikkakasvintorjunta?
Vilja kyllä sietää ko. aineita vaikka miten pitkään. Ongelmaksi muodostuvat jäämät. Tätä huomioiden aineilla on varoaika, joka tulisi huomioida käsittelyssä. Löytyy käyttöselosteesta.
CCC:tä on vehnällä jossain päin ruiskutettu jokaiselle korren solmuvälille, mikä tarkoittaa sitä että vielä varsin myöhään korrenkasvun aikana on käsittelyjä tehty.
Kyllä vielä pensomisen loppuvaiheessa käsittely on aivan turvallista ja tehokasta.
CCC:tä on vehnällä jossain päin ruiskutettu jokaiselle korren solmuvälille, mikä tarkoittaa sitä että vielä varsin myöhään korrenkasvun aikana on käsittelyjä tehty.
Kyllä vielä pensomisen loppuvaiheessa käsittely on aivan turvallista ja tehokasta.
Re: Myöhästynyt rikkakasvintorjunta?
Rikkaruiskutus on vielä tekemättä aukkoiselle rehuviljalle, kauralle ja kevätvehnälle. Mitä rikkaainetta voisi vielä loppuviikolla (juhannuksen jälkeen) käyttää? Mistä löytyisi selvät varoajat kauppojen rikkavalmisteille??
Re: Myöhästynyt rikkakasvintorjunta?
Expressin jälkeen saa tehdä säilörehuksi 14 vrk päästä. http://extra1.evira.fi/wwwkare//fhaku.aspx
Re: Myöhästynyt rikkakasvintorjunta?
Pienannosaineet ovat hellävaraisimpia viljalle esim. express, ratio.
Re: Myöhästynyt rikkakasvintorjunta?
Cantoria mainostetaan pitkällä ruiskutusajalla