Se on aina hyvä kun tulee kilpailua joka alalle. Vaikea ymmärtää vanhoja yrittäjiä, jotka valittavat kun nuoremmat ajaa liian halvalla. Ettei vaan olis itse liian kovilla kustannuksilla pelissä jos ei pärjää.jan79 kirjoitti:Tuli perustettua toiminimi, hankittua ek-traktori..
Ymmärrän vanhempien koneurakoitsijoiden huolen siitä ettei uudempien yrittäjien pitäisi tehdä liian halvalla.. Olen myös samaa mieltä ettei mitään pidä tehdä ilmaiseksi mutta mikäli täysin uusi kaveri markkinoilla pyytää vähintään saman minkä vanhempi, kaikille ennestään tuttu.. Jokainen tietää ettei sillä tyylillä töitä löydy!
Valitettavasti uuden yrittäjän on poljettava halvemmalla kuin muut jotta saa itsensä esille näkyviin ja edes jonkinlaiseen tietoisuuteen. Tämä luonnollisesti ärsyttää vanhempia tyyppejä koska uusi tuli ja piru teki halvemman tarjouksen ja hitto vielä vei mahdollisesti halvemman hinnan perusteella työkohteen?!?
Itse olen joutunut näin "varastamaan" töitä.. Ainakin täällä päin muuten on todella vaikeaa ellei mahdotonta saada itselleen minkäänlaista työkohdetta jos et yksinkertaisesti tee parempaa tarjousta. Ei tietenkään pidä unohtaa että työn jälki täytyy halvemmasta hinnasta huolimatta olla hyvä.. Ymmärrän tosiaan että varmasti jotain risoo että teen halvemmalla mutta sen varjolla saan lisättyä töitä.. Ilmeisesti siis työni jälkeen ollaan tyytyväisiä
Aika ja asiakkaat kyllä karsivat liian halvalla ja huonon työn tekijät pois, ei siitä muiden yrittäjien tarvitse huolehtia.