New Holland ts ?

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

nufa
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Viestit: 27
Liittynyt: 08 Helmi 2008, 17:51

New Holland ts ?

Lukematon viesti Kirjoittaja nufa »

Rupeis toi kakkostraktori olemaan vaihdon tarpeessa (Fiat 80-90 -89 n.7000 h. ajettu). Tosin täytyy sanoa että hyvin on noi tunnit palvellu, ei mitään isompaa remonttia ole ollut. Mutta.....noita nyykkärin TS:siä olen vähän vilkuillu, jotta oisko niistä seuraajaksi? Mites on ....kertokaapa elämän tosiasioita noista TS:sistä mitkä on vahvuudet ja heikkoudet ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Traktori tulisi yleiskoneeksi sekalaisiin töihin, ja etukuormaajaa ei tarvita. Onko näissä niitä Fiiatin sähkötauteja? Kuinka suunnanvaihto on niissä toiminut, vai täytyykö sitä olla rukkaamassa alvariinsa? Entäs pikavaihteet yksi tai useampi, onko niissä ollut sanomista? Sitten toi nostolaitteiden toiminta,toiminta ja kestävyys? Kiitoksia arvon raatilaisille jo etukäteen !!!!!
Avatar
SS
Luokka: >500hv
Viestit: 1617
Liittynyt: 25 Huhti 2005, 21:26
Paikkakunta: Lohja

Re: New Holland ts ?

Lukematon viesti Kirjoittaja SS »

TS:ssä on Foortin taudit ei ole fiiattia nähnytkään. Ford 6640 - 7740 ovat TS 90-110 kaltaisia hyvin paljon , konepelti vaan nuisumpi. Mekaaninen 12-12 vaihde suunnanvaihtajalla. Tai Dual Power olisko se 24 - 24. Sitten on se osapowershift, 16 + 16 , neljä pikavaihdetta kerralla, olikohan siinä punainen suunnanvaihtajan vipu rattiputkessa. Noissa voi olla mekaaninen nostolaite tai nupeilla kierrettävä mutta säätökaartakin totteleva sähköinen.

Todellakin viimeinen englantilainen. TSA on sitten italialainen, tarkoititko sitä mallia sittenkin.

-SS-
errav
Luokka: yli 300 hv
Viestit: 401
Liittynyt: 16 Syys 2008, 16:16
Paikkakunta: Salo

Re: New Holland ts ?

Lukematon viesti Kirjoittaja errav »

Hyvin on Pelannut ts 115 ajettu noin 3100h ei vikoja, Pieniä öljy vuotoja lukuunottamatta. TSA 100 2000h ei vikoja tosin hälyjä tulee aika-ajoin olisko just noita sähkö juttuja.
Avatar
stemma
Luokka: yli 150 hv
Viestit: 198
Liittynyt: 11 Tammi 2006, 20:39
Paikkakunta: Oulun eteläinen

Re: New Holland ts ?

Lukematon viesti Kirjoittaja stemma »

Aika perusvarma kampe tuo omani (TS 115 ES, 5200 h) ainakin on . Pikkuvikaa riitti uutena mutta enää ei ole tullut mitään yllätyksiä. Vasta vaihdettiin vetolevy (varmuuden vuoksi) kun korjattiin pikku öljyvuotoa.
Mallien erot tulikin jo tuossa edellä käytyä läpi.
Padassa riittää viritysvaraa (5,0 l nelonen ja 7,5 l kuutonen) ja siinä se riski piileekin. Varsinkin kuutoskoneet on melkein järjestään turbotettu ja jos kuskilla ei ole ollut ymmärrystä käyttää voimaa varoen on vaihteistopuoli ollut lujilla.
Mutta jos löytää hyvän, siististi pidetyn ja huolletun koneen niin mikä ettei. Itsellekin kelpaisi kakkoskoneeksi vaikka TS 100 sopivasti kutitettuna.
Ja onhan nämä astetta järeämpää tekoa kuin esim. 80-90. Näkyvyys on kuormaajakäyttöön tosi hyvä.
Avatar
saab35
Luokka: yli 100 hv
Viestit: 106
Liittynyt: 30 Loka 2009, 10:03
Paikkakunta: Etelä-Pohajammaa

Re: New Holland ts ?

Lukematon viesti Kirjoittaja saab35 »

TS 90 ja 100 on samoja sillä erotuksella että 100sessa on turbo. Ovat tosiaan käytännössä samoja kun 40-sarjalaiset. Nokkapelti on erilainen mutta hytti sama. Halvimmassa 12+12 vaihdevivustot on melko monimutkaiset ja saattaa jumittaa. Traktori on yksi ketterimmistä. Nämä on melko kysyttyjä ja hinta melko korkealla.
Johan Teere
Luokka: yli 100 hv
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Maalis 2008, 11:39
Paikkakunta: Joensuu

Re: New Holland ts ?

Lukematon viesti Kirjoittaja Johan Teere »

Sähköt pelasi varmasti, vetolevy kesti 9940 h, voiteluventtiilin jousi poikki, pakka hajalla 5600 h, 9940 h. Kyllä Foordin perustekniikka pitkältä ajalta pelasi. Moottori Genesis, jota Valtran(kin) johdon henkilö kehui Käytännön Maamiehessä, takomännät ym., loppunsa edellä Ford teki kestävimmän koneensa. Miinusta äänekäs ohjaamo, todella hidas apusylintereillä oleva nostolaite. Istuimessakin sanomista, Grammer 85. 40-sarjan alkupään koneista enemmän perustaisin, ehkä silti. Mutta lopun saapi lukea tästä vanhasta viestiketjusta: Sokerina pohjalla lautaspyörän pulttien löystyminen.

Ja tuo lautaspyörien pulttien löystyminen aiheutti, että yks pultti murikan vääliin, pieni kartiopyörä ja lautaspyörä uusiksi. Sisälmykset halkaisi banjoputkeen reiän tasauspyörästön kohdalle. Uusiksi koko putki. Lohduttaa, että en ole kuulemma ainoa saman kohtalon kokenut, mutta ainakin se ja viimeistään italialaistunut TSA, sai luopumaan merkistä.
7220
Luokka: yli 100 hv
Viestit: 121
Liittynyt: 08 Loka 2009, 13:05
Paikkakunta: Paimio

Re: New Holland ts ?

Lukematon viesti Kirjoittaja 7220 »

Kotona TS 100 dual ja 115 12+12. yhtä vääntävää moottoria en samankokoisista tiedä! isot koneet vääntää! hyvin ne on pelannu. 100ses oli tullessaa vaihdelaatikos jotai häikkää ja korjausmies oli päivän ja senjälkee on toiminu olin 8 sillon ni en tiä mikä oli oisko sit ne vivustot. itse en ole paljoa noilla ajanu ku aina muualla ollu töissä
vemssi2008
Luokka: Polkutraktori
Viestit: 1
Liittynyt: 09 Joulu 2009, 22:30

Re: New Holland ts ?

Lukematon viesti Kirjoittaja vemssi2008 »

TS 110 DC -99 oli muutaman vuoden ja reilu 2000 h, ainoat koneesta johtuneet viat olivat suuttimen rungon vuoto takuuaikana ja jarruvivun tiivistekumi. Ihan mukava käyttökone ja tykkäsin kovasti moottorin luonteesta,voimaa ja sitkeyttä löytyi mukavasti.Ainut häiritsevä asia tuossa oli kytkin jolla oli todella vaikea luistattaa esim. kärryä perään laittaessa.Sitä ei saatu koskaan toimimaan jouhevasti.Joku yksilövika kai, vastaavassa vanhemmassa 6640 kytkin taas toimi kun ajatus.Suunnanvaihto nappikytkimellä toimi kuitenkin mukavasti.
Hydrauliikka tehokas ja venttiileitä riittävästi,virtauksen säädöllä,uivalla asennolla ja mekaanisella joysticilla.
Ei taida löytyä kotimaisesta vieläkään vastaavia?

Jossain viestissä mainittiin että TSA olisi italialainen ei kyllä pidä paikkaansa, englannissa tehtiin, niinkuin nykyinen T6000 sarjakin. Moottorit taidettiin tehdä italiassa Iveco Cummins yhteistyönä.

TL ja TLA on italian koneita, Fiiatin peruja.
nufa
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Viestit: 27
Liittynyt: 08 Helmi 2008, 17:51

Re: New Holland ts ?

Lukematon viesti Kirjoittaja nufa »

Juu TS:stä on kyse, ja vieläpä näistä viimmeisistä missä on hydraulinen suunnanvaihdin. Onko se (suunnanvaihdin) toiminut kunnolla vai onko sitä joutunut säätämään tai korjaamaan ahkeraan? Kaikkihan tietenkin riippuu käytöstä, mutta korostan edelleen että etukuormaajatonta tässä ollaan hakemassa.
malanko
Luokka: Puutarhatraktori
Viestit: 7
Liittynyt: 09 Tammi 2011, 10:15

Re: New Holland ts ?

Lukematon viesti Kirjoittaja malanko »

Eräs merkin huoltomies sanoi, että tuo 5-litran kone ei kestä yli 2300:n kierroksia.
Avatar
stemma
Luokka: yli 150 hv
Viestit: 198
Liittynyt: 11 Tammi 2006, 20:39
Paikkakunta: Oulun eteläinen

Re: New Holland ts ?

Lukematon viesti Kirjoittaja stemma »

nufa kirjoitti:Juu TS:stä on kyse, ja vieläpä näistä viimmeisistä missä on hydraulinen suunnanvaihdin. Onko se (suunnanvaihdin) toiminut kunnolla vai onko sitä joutunut säätämään tai korjaamaan ahkeraan? Kaikkihan tietenkin riippuu käytöstä, mutta korostan edelleen että etukuormaajatonta tässä ollaan hakemassa.
Suunnanvaihdin on toiminut luotettavasti. Varsinaista säätöä siinä ei ole, toimintaan voi jonkin verran vaikuttaa vaihteiston kalibroinnin yhteydessä öljyn lämpötilalla. Ehkä vähän verkkainen toiminta mutta mihin sitä on kiire?
Korjata ei ole tarvinnut- kerran olen vivun vaihtanut mutta turhaan, toimintahäiriön syy oli löystyneet kiinnitysruuvit.
Avatar
stemma
Luokka: yli 150 hv
Viestit: 198
Liittynyt: 11 Tammi 2006, 20:39
Paikkakunta: Oulun eteläinen

Re: New Holland ts ?

Lukematon viesti Kirjoittaja stemma »

malanko kirjoitti:Eräs merkin huoltomies sanoi, että tuo 5-litran kone ei kestä yli 2300:n kierroksia.
Joo, ei nämä ole varsinaisia kierroskoneita Fiattien tapaan. Polttoaineen kulutuskin kasvaa julmasti ylimmillä kierroksilla. Kuutoskone kiertää tällä hetkellä max. 2400 kierrosta, nopeutta mittarin mukaan 47- mutta kulutuksen takia ei oikein kannata huudattaa...
errav
Luokka: yli 300 hv
Viestit: 401
Liittynyt: 16 Syys 2008, 16:16
Paikkakunta: Salo

Re: New Holland ts ?

Lukematon viesti Kirjoittaja errav »

Pahaa tekee ajatuskin moisesta huuhdattamisesta :twisted: mihin tarvitaan yli 2000rpm
Avatar
stemma
Luokka: yli 150 hv
Viestit: 198
Liittynyt: 11 Tammi 2006, 20:39
Paikkakunta: Oulun eteläinen

Re: New Holland ts ?

Lukematon viesti Kirjoittaja stemma »

errav kirjoitti:Pahaa tekee ajatuskin moisesta huuhdattamisesta :twisted: mihin tarvitaan yli 2000rpm

No jos ei ole liikenneperää (ja näissä ei ole) niin ainoat mahdollisuudet kasvattaa nopeutta ovat kierrosten nosto tai uudelleenrengastus suurempikehäisillä renkailla. Olen samaa mieltä siitä että huippukierroksilla huudattaminen ei ole järkevää. Normikierrosluvuilla n. 2200 rpm pääsee neljääkymppiä ja se kyllä riittää näiden jarruille.
Johan Teere
Luokka: yli 100 hv
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Maalis 2008, 11:39
Paikkakunta: Joensuu

Re: New Holland ts ?

Lukematon viesti Kirjoittaja Johan Teere »

vemssi2008 kirjoitti:TS 110 DC -99 oli muutaman vuoden ja reilu 2000 h, ainoat koneesta johtuneet viat olivat suuttimen rungon vuoto takuuaikana ja jarruvivun tiivistekumi. Ihan mukava käyttökone ja tykkäsin kovasti moottorin luonteesta,voimaa ja sitkeyttä löytyi mukavasti.Ainut häiritsevä asia tuossa oli kytkin jolla oli todella vaikea luistattaa esim. kärryä perään laittaessa.Sitä ei saatu koskaan toimimaan jouhevasti.Joku yksilövika kai, vastaavassa vanhemmassa 6640 kytkin taas toimi kun ajatus.Suunnanvaihto nappikytkimellä toimi kuitenkin mukavasti.
Hydrauliikka tehokas ja venttiileitä riittävästi,virtauksen säädöllä,uivalla asennolla ja mekaanisella joysticilla.
Ei taida löytyä kotimaisesta vieläkään vastaavia?

Jossain viestissä mainittiin että TSA olisi italialainen ei kyllä pidä paikkaansa, englannissa tehtiin, niinkuin nykyinen T6000 sarjakin. Moottorit taidettiin tehdä italiassa Iveco Cummins yhteistyönä.

TL ja TLA on italian koneita, Fiiatin peruja.

Kokoonpano TSA:n ja T6000-sarjankin osalta tapahtuu tottakai Basildonissa. Komponentit on osin italiasta suunnittelu- ja osin valmistusalkuperääkin. TSA:n keppiloota tiettävästi Winnerin perua, DC ja EC aitoa Foordia. Perä suoraan kotelomuotoilun perusteella, yksilevyjarruineen myös Winner-peruja, ehkä. Valmistus vain Antwerpenissä, Belgiassa. Eipä Foordin peristä lautaspyöriä takaa vaihdettu takuuseen.....Etuakseli Modenasta Italiasta. Ei kuuna päivänä enää Fordin perillinen. Moottori alunperin NEF, nyttemmin jo reilusti Iveco, Italiasta.
Vastaa Viestiin