New Holland ts ?
Valvoja: Farmari-ryhmä
New Holland ts ?
Rupeis toi kakkostraktori olemaan vaihdon tarpeessa (Fiat 80-90 -89 n.7000 h. ajettu). Tosin täytyy sanoa että hyvin on noi tunnit palvellu, ei mitään isompaa remonttia ole ollut. Mutta.....noita nyykkärin TS:siä olen vähän vilkuillu, jotta oisko niistä seuraajaksi? Mites on ....kertokaapa elämän tosiasioita noista TS:sistä mitkä on vahvuudet ja heikkoudet ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Traktori tulisi yleiskoneeksi sekalaisiin töihin, ja etukuormaajaa ei tarvita. Onko näissä niitä Fiiatin sähkötauteja? Kuinka suunnanvaihto on niissä toiminut, vai täytyykö sitä olla rukkaamassa alvariinsa? Entäs pikavaihteet yksi tai useampi, onko niissä ollut sanomista? Sitten toi nostolaitteiden toiminta,toiminta ja kestävyys? Kiitoksia arvon raatilaisille jo etukäteen !!!!!
Re: New Holland ts ?
TS:ssä on Foortin taudit ei ole fiiattia nähnytkään. Ford 6640 - 7740 ovat TS 90-110 kaltaisia hyvin paljon , konepelti vaan nuisumpi. Mekaaninen 12-12 vaihde suunnanvaihtajalla. Tai Dual Power olisko se 24 - 24. Sitten on se osapowershift, 16 + 16 , neljä pikavaihdetta kerralla, olikohan siinä punainen suunnanvaihtajan vipu rattiputkessa. Noissa voi olla mekaaninen nostolaite tai nupeilla kierrettävä mutta säätökaartakin totteleva sähköinen.
Todellakin viimeinen englantilainen. TSA on sitten italialainen, tarkoititko sitä mallia sittenkin.
-SS-
Todellakin viimeinen englantilainen. TSA on sitten italialainen, tarkoititko sitä mallia sittenkin.
-SS-
Re: New Holland ts ?
Hyvin on Pelannut ts 115 ajettu noin 3100h ei vikoja, Pieniä öljy vuotoja lukuunottamatta. TSA 100 2000h ei vikoja tosin hälyjä tulee aika-ajoin olisko just noita sähkö juttuja.
Re: New Holland ts ?
Aika perusvarma kampe tuo omani (TS 115 ES, 5200 h) ainakin on . Pikkuvikaa riitti uutena mutta enää ei ole tullut mitään yllätyksiä. Vasta vaihdettiin vetolevy (varmuuden vuoksi) kun korjattiin pikku öljyvuotoa.
Mallien erot tulikin jo tuossa edellä käytyä läpi.
Padassa riittää viritysvaraa (5,0 l nelonen ja 7,5 l kuutonen) ja siinä se riski piileekin. Varsinkin kuutoskoneet on melkein järjestään turbotettu ja jos kuskilla ei ole ollut ymmärrystä käyttää voimaa varoen on vaihteistopuoli ollut lujilla.
Mutta jos löytää hyvän, siististi pidetyn ja huolletun koneen niin mikä ettei. Itsellekin kelpaisi kakkoskoneeksi vaikka TS 100 sopivasti kutitettuna.
Ja onhan nämä astetta järeämpää tekoa kuin esim. 80-90. Näkyvyys on kuormaajakäyttöön tosi hyvä.
Mallien erot tulikin jo tuossa edellä käytyä läpi.
Padassa riittää viritysvaraa (5,0 l nelonen ja 7,5 l kuutonen) ja siinä se riski piileekin. Varsinkin kuutoskoneet on melkein järjestään turbotettu ja jos kuskilla ei ole ollut ymmärrystä käyttää voimaa varoen on vaihteistopuoli ollut lujilla.
Mutta jos löytää hyvän, siististi pidetyn ja huolletun koneen niin mikä ettei. Itsellekin kelpaisi kakkoskoneeksi vaikka TS 100 sopivasti kutitettuna.
Ja onhan nämä astetta järeämpää tekoa kuin esim. 80-90. Näkyvyys on kuormaajakäyttöön tosi hyvä.
Re: New Holland ts ?
TS 90 ja 100 on samoja sillä erotuksella että 100sessa on turbo. Ovat tosiaan käytännössä samoja kun 40-sarjalaiset. Nokkapelti on erilainen mutta hytti sama. Halvimmassa 12+12 vaihdevivustot on melko monimutkaiset ja saattaa jumittaa. Traktori on yksi ketterimmistä. Nämä on melko kysyttyjä ja hinta melko korkealla.
-
Johan Teere
- Luokka: yli 100 hv
- Viestit: 125
- Liittynyt: 05 Maalis 2008, 11:39
- Paikkakunta: Joensuu
Re: New Holland ts ?
Sähköt pelasi varmasti, vetolevy kesti 9940 h, voiteluventtiilin jousi poikki, pakka hajalla 5600 h, 9940 h. Kyllä Foordin perustekniikka pitkältä ajalta pelasi. Moottori Genesis, jota Valtran(kin) johdon henkilö kehui Käytännön Maamiehessä, takomännät ym., loppunsa edellä Ford teki kestävimmän koneensa. Miinusta äänekäs ohjaamo, todella hidas apusylintereillä oleva nostolaite. Istuimessakin sanomista, Grammer 85. 40-sarjan alkupään koneista enemmän perustaisin, ehkä silti. Mutta lopun saapi lukea tästä vanhasta viestiketjusta: Sokerina pohjalla lautaspyörän pulttien löystyminen.
Ja tuo lautaspyörien pulttien löystyminen aiheutti, että yks pultti murikan vääliin, pieni kartiopyörä ja lautaspyörä uusiksi. Sisälmykset halkaisi banjoputkeen reiän tasauspyörästön kohdalle. Uusiksi koko putki. Lohduttaa, että en ole kuulemma ainoa saman kohtalon kokenut, mutta ainakin se ja viimeistään italialaistunut TSA, sai luopumaan merkistä.
Ja tuo lautaspyörien pulttien löystyminen aiheutti, että yks pultti murikan vääliin, pieni kartiopyörä ja lautaspyörä uusiksi. Sisälmykset halkaisi banjoputkeen reiän tasauspyörästön kohdalle. Uusiksi koko putki. Lohduttaa, että en ole kuulemma ainoa saman kohtalon kokenut, mutta ainakin se ja viimeistään italialaistunut TSA, sai luopumaan merkistä.
Re: New Holland ts ?
Kotona TS 100 dual ja 115 12+12. yhtä vääntävää moottoria en samankokoisista tiedä! isot koneet vääntää! hyvin ne on pelannu. 100ses oli tullessaa vaihdelaatikos jotai häikkää ja korjausmies oli päivän ja senjälkee on toiminu olin 8 sillon ni en tiä mikä oli oisko sit ne vivustot. itse en ole paljoa noilla ajanu ku aina muualla ollu töissä
-
vemssi2008
- Luokka: Polkutraktori
- Viestit: 1
- Liittynyt: 09 Joulu 2009, 22:30
Re: New Holland ts ?
TS 110 DC -99 oli muutaman vuoden ja reilu 2000 h, ainoat koneesta johtuneet viat olivat suuttimen rungon vuoto takuuaikana ja jarruvivun tiivistekumi. Ihan mukava käyttökone ja tykkäsin kovasti moottorin luonteesta,voimaa ja sitkeyttä löytyi mukavasti.Ainut häiritsevä asia tuossa oli kytkin jolla oli todella vaikea luistattaa esim. kärryä perään laittaessa.Sitä ei saatu koskaan toimimaan jouhevasti.Joku yksilövika kai, vastaavassa vanhemmassa 6640 kytkin taas toimi kun ajatus.Suunnanvaihto nappikytkimellä toimi kuitenkin mukavasti.
Hydrauliikka tehokas ja venttiileitä riittävästi,virtauksen säädöllä,uivalla asennolla ja mekaanisella joysticilla.
Ei taida löytyä kotimaisesta vieläkään vastaavia?
Jossain viestissä mainittiin että TSA olisi italialainen ei kyllä pidä paikkaansa, englannissa tehtiin, niinkuin nykyinen T6000 sarjakin. Moottorit taidettiin tehdä italiassa Iveco Cummins yhteistyönä.
TL ja TLA on italian koneita, Fiiatin peruja.
Hydrauliikka tehokas ja venttiileitä riittävästi,virtauksen säädöllä,uivalla asennolla ja mekaanisella joysticilla.
Ei taida löytyä kotimaisesta vieläkään vastaavia?
Jossain viestissä mainittiin että TSA olisi italialainen ei kyllä pidä paikkaansa, englannissa tehtiin, niinkuin nykyinen T6000 sarjakin. Moottorit taidettiin tehdä italiassa Iveco Cummins yhteistyönä.
TL ja TLA on italian koneita, Fiiatin peruja.
Re: New Holland ts ?
Juu TS:stä on kyse, ja vieläpä näistä viimmeisistä missä on hydraulinen suunnanvaihdin. Onko se (suunnanvaihdin) toiminut kunnolla vai onko sitä joutunut säätämään tai korjaamaan ahkeraan? Kaikkihan tietenkin riippuu käytöstä, mutta korostan edelleen että etukuormaajatonta tässä ollaan hakemassa.
Re: New Holland ts ?
Eräs merkin huoltomies sanoi, että tuo 5-litran kone ei kestä yli 2300:n kierroksia.
Re: New Holland ts ?
Suunnanvaihdin on toiminut luotettavasti. Varsinaista säätöä siinä ei ole, toimintaan voi jonkin verran vaikuttaa vaihteiston kalibroinnin yhteydessä öljyn lämpötilalla. Ehkä vähän verkkainen toiminta mutta mihin sitä on kiire?nufa kirjoitti:Juu TS:stä on kyse, ja vieläpä näistä viimmeisistä missä on hydraulinen suunnanvaihdin. Onko se (suunnanvaihdin) toiminut kunnolla vai onko sitä joutunut säätämään tai korjaamaan ahkeraan? Kaikkihan tietenkin riippuu käytöstä, mutta korostan edelleen että etukuormaajatonta tässä ollaan hakemassa.
Korjata ei ole tarvinnut- kerran olen vivun vaihtanut mutta turhaan, toimintahäiriön syy oli löystyneet kiinnitysruuvit.
Re: New Holland ts ?
Joo, ei nämä ole varsinaisia kierroskoneita Fiattien tapaan. Polttoaineen kulutuskin kasvaa julmasti ylimmillä kierroksilla. Kuutoskone kiertää tällä hetkellä max. 2400 kierrosta, nopeutta mittarin mukaan 47- mutta kulutuksen takia ei oikein kannata huudattaa...malanko kirjoitti:Eräs merkin huoltomies sanoi, että tuo 5-litran kone ei kestä yli 2300:n kierroksia.
Re: New Holland ts ?
Pahaa tekee ajatuskin moisesta huuhdattamisesta
mihin tarvitaan yli 2000rpm
Re: New Holland ts ?
errav kirjoitti:Pahaa tekee ajatuskin moisesta huuhdattamisestamihin tarvitaan yli 2000rpm
No jos ei ole liikenneperää (ja näissä ei ole) niin ainoat mahdollisuudet kasvattaa nopeutta ovat kierrosten nosto tai uudelleenrengastus suurempikehäisillä renkailla. Olen samaa mieltä siitä että huippukierroksilla huudattaminen ei ole järkevää. Normikierrosluvuilla n. 2200 rpm pääsee neljääkymppiä ja se kyllä riittää näiden jarruille.
-
Johan Teere
- Luokka: yli 100 hv
- Viestit: 125
- Liittynyt: 05 Maalis 2008, 11:39
- Paikkakunta: Joensuu
Re: New Holland ts ?
vemssi2008 kirjoitti:TS 110 DC -99 oli muutaman vuoden ja reilu 2000 h, ainoat koneesta johtuneet viat olivat suuttimen rungon vuoto takuuaikana ja jarruvivun tiivistekumi. Ihan mukava käyttökone ja tykkäsin kovasti moottorin luonteesta,voimaa ja sitkeyttä löytyi mukavasti.Ainut häiritsevä asia tuossa oli kytkin jolla oli todella vaikea luistattaa esim. kärryä perään laittaessa.Sitä ei saatu koskaan toimimaan jouhevasti.Joku yksilövika kai, vastaavassa vanhemmassa 6640 kytkin taas toimi kun ajatus.Suunnanvaihto nappikytkimellä toimi kuitenkin mukavasti.
Hydrauliikka tehokas ja venttiileitä riittävästi,virtauksen säädöllä,uivalla asennolla ja mekaanisella joysticilla.
Ei taida löytyä kotimaisesta vieläkään vastaavia?
Jossain viestissä mainittiin että TSA olisi italialainen ei kyllä pidä paikkaansa, englannissa tehtiin, niinkuin nykyinen T6000 sarjakin. Moottorit taidettiin tehdä italiassa Iveco Cummins yhteistyönä.
TL ja TLA on italian koneita, Fiiatin peruja.
Kokoonpano TSA:n ja T6000-sarjankin osalta tapahtuu tottakai Basildonissa. Komponentit on osin italiasta suunnittelu- ja osin valmistusalkuperääkin. TSA:n keppiloota tiettävästi Winnerin perua, DC ja EC aitoa Foordia. Perä suoraan kotelomuotoilun perusteella, yksilevyjarruineen myös Winner-peruja, ehkä. Valmistus vain Antwerpenissä, Belgiassa. Eipä Foordin peristä lautaspyöriä takaa vaihdettu takuuseen.....Etuakseli Modenasta Italiasta. Ei kuuna päivänä enää Fordin perillinen. Moottori alunperin NEF, nyttemmin jo reilusti Iveco, Italiasta.