ruiskun katsastus

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

lampola91

ruiskun katsastus

Lukematon viesti Kirjoittaja lampola91 »

olisiko kellään tietoa että mitä kaikkea ruiskun katsastuksessa katsotaan?

pitäisi syksyllä kesantomailta juolavehnät myrkyttää ja sain vihdoin ja viimein hardin toimimaan. ei ole ollut kymmeneen vuoteen käytössä.

mahdetaanko pumppu järjestelmä katsoa? kun siellä on vähän letkupatentteja ja kemiallisella muovilla korjattua osaa :lol: muttä täysin vesitiivis ja näyttää toimivan ja paineetkin näyttää olevan normaalit kun testasin.

suuttimissa näytti tippalukotkin toimivan
Auts
Luokka: >500hv

Re: ruiskun katsastus

Lukematon viesti Kirjoittaja Auts »

Tuosta selvinee.

Hieman tunnistetietoja poisteltu (lähinnä nimiä).
Liitteet
Ruiskun testi.jpg
Pasi

Lukematon viesti Kirjoittaja Pasi »

Se riippuu siitä, minkä sortin patentteja ja virityksiä on rakennettu. Jos kaikki venttiilit, paineensäätimet ja putket toimivat ja ovat tarkoitukseen kelvollisesta materiaalista tehty, niin välttämättä ei ongelmia tule.

Hanallinen vesisäliö/kanisteri pitää olla vahinkojen varalta ensiavuksi silmien/käsien/itsensä huuhtelemista varten. Ilman sitä ruiskua ei hyväksytä.
lampola91

no suodattimeen on vähän itse muovihitsailtu.mutta näyttää pitävältä/kestävältä

http://kuvablogi.com/nayta/3136409/

http://kuvablogi.com/nayta/3136410/
massey ferguson5455
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja massey ferguson5455 »

Nivelakselissa pitää olla sitten suojukset kunnossa :!: Oma junkkari ei meinannu saada hyväksyntää kun puuttu suojukset nivelakselista, oli onneksi testaajat sen verran rentoja että päästivät läpi :lol: Mutta siis suojusten kuuluisi olla kunnossa. Paljon näkee vaan suojaamattomia nivelakseleita ruiskuissa.
lampola91

kiitoksia tästä tiedosta. itseltänikin puuttuu se suojus :D mielellään katsoo kaikki suurinpiirtein kuntoon ennen kun vie näytettäväksi :)
vilkku14
Luokka: yli 200 hv
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja vilkku14 »

Torstaina pitäis Hardia kanssa näyttää tarkastajalle!
Vesisäiliö vahinkojen varalle on, mutta hanasta jäätyi väännin rikki, pitää vissiin se korjata!
Muuten pitäisi olla kunnossa, vasta toinen katsastus ruiskulle.
1000r
Luokka: 50 hv., takaveto

Lukematon viesti Kirjoittaja 1000r »

massey ferguson5455 kirjoitti:Nivelakselissa pitää olla sitten suojukset kunnossa :!: Oma junkkari ei meinannu saada hyväksyntää kun puuttu suojukset nivelakselista, oli onneksi testaajat sen verran rentoja että päästivät läpi :lol: Mutta siis suojusten kuuluisi olla kunnossa. Paljon näkee vaan suojaamattomia nivelakseleita ruiskuissa.

Katsastin 14.6 Hardi traktorin peräs kytkettynä ei ollu suojusta nivelakselis, ei huomauttamista en kyllä ollu ite paikalla vaan olin jättäny aamusta koneen liikkeen pihaan testaajat ajelivat ja katsastivat.
Vesa

Lukematon viesti Kirjoittaja Vesa »

Pasi kirjoitti:
Hanallinen vesisäliö/kanisteri pitää olla vahinkojen varalta ensiavuksi silmien/käsien/itsensä huuhtelemista varten. Ilman sitä ruiskua ei hyväksytä.
Hyväksyttiin ainakin muutama vuosi sitten vaikka ei ollut kanisteria. Onko säännöt tiukentuneet?
jk

Lukematon viesti Kirjoittaja jk »

Vesa kirjoitti:
Pasi kirjoitti:
Hyväksyttiin ainakin muutama vuosi sitten vaikka ei ollut kanisteria. Onko säännöt tiukentuneet?
Mä oon ollu kesän 2007 katsastamas ruiskuja ja muistelisin ettei silloin tarvinnu puhdasvesisäiliötä olla!
Pasi

Lukematon viesti Kirjoittaja Pasi »

jk kirjoitti:
Vesa kirjoitti:
Pasi kirjoitti:
Mä oon ollu kesän 2007 katsastamas ruiskuja ja muistelisin ettei silloin tarvinnu puhdasvesisäiliötä olla!
Ilmeisesti ovat. Kysyessäni tänä keväänä puhelimitse sopivaa aikaa tulla katsastamaan ruiskua, katsastaja kysyi jo siinä vaiheessa onko puhdasvesisäiliötä. Ilman ei olisi hyväksytty.
Kari
Luokka: yli 300 hv
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Kari »

1000r kirjoitti:
massey ferguson5455 kirjoitti:Nivelakselissa pitää olla sitten suojukset kunnossa :!: Oma junkkari ei meinannu saada hyväksyntää kun puuttu suojukset nivelakselista, oli onneksi testaajat sen verran rentoja että päästivät läpi Mutta siis suojusten kuuluisi olla kunnossa. Paljon näkee vaan suojaamattomia nivelakseleita ruiskuissa.

Katsastin 14.6 Hardi traktorin peräs kytkettynä ei ollu suojusta nivelakselis, ei huomauttamista en kyllä ollu ite paikalla vaan olin jättäny aamusta koneen liikkeen pihaan testaajat ajelivat ja katsastivat.
Oon aina ihmetelly, että onko noi nivelakselit - etenkin ruiskukokoluokkaa niin kalliita, että on järkeä pyörittää ilman suojaa? Uusia käsiä ja jalkojahan on tarjolla sitten tarpeen tullen etuhintaan? :twisted:

Ja eikös katsastussäännöt ole viime vuosina kiristyneet. Pitää olla täyttöaukon sihti + tuo puhdasvesipötti. Ja jatkossa suunnitelmissa katsastus joka kolmas vuosi + muuta "kivaa" ...
Klapikauppias
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Klapikauppias »

Mä vuosi sitten katsastin ruiskun, eikä kukaan kysyny puhdasvesisäiliön perään. Mutta parasta oli edellä ollut ruisku joku hardi vuodelta kivi ja kuokka, vuoti joka paikasta pumpputestis, päättivät testata kahdenbaarin paineella, no suuttimista tuli ihan miten sattuu jo silmämääräisesti, mutta isäntä oli "nöyrää ja köyhää" niin leimasivat sen myyden paketillisen suuttimia, paperiin tuli vain maininta, että hyväksytty korjattuna :mrgreen:
jk

Lukematon viesti Kirjoittaja jk »

Klapikauppias kirjoitti:Mä vuosi sitten katsastin ruiskun, eikä kukaan kysyny puhdasvesisäiliön perään. Mutta parasta oli edellä ollut ruisku joku hardi vuodelta kivi ja kuokka, vuoti joka paikasta pumpputestis, päättivät testata kahdenbaarin paineella, no suuttimista tuli ihan miten sattuu jo silmämääräisesti, mutta isäntä oli "nöyrää ja köyhää" niin leimasivat sen myyden paketillisen suuttimia, paperiin tuli vain maininta, että hyväksytty korjattuna :mrgreen:
Kaikki ruiskut "hyväksytään" korjattuna. Testauspöytäkirjassa on maininta kaikista korjattavista kohteista ja tarkastuksen sattuessa pitää pystyä osoittamaan että nämä korjaukset on suoritettu (esim. kuitit ostetuista osista liitteeksi testauspöytäkirjaan).
Vastaa Viestiin