Tulojen jakaminen yhtymässä

Keskustelua maataloustuki- / veroasioista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

1010jm
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Viestit: 25
Liittynyt: 07 Joulu 2005, 23:19
Paikkakunta: Pohjoispohjanmaa

Tulojen jakaminen yhtymässä

Lukematon viesti Kirjoittaja 1010jm »

Jäsen x omistaa 100 yksikön viljatilasta 30 yksikköä enemmän kuin jäsen y. Kaikkia maita asutaan jäsenten yhteisillä koneilla. Miten tulot pitäisi jakaa ? Onko jollain muulla vastaava tilanne.
Viimeksi muokannut 1010jm, 17 Helmi 2006, 23:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
perfekt
Luokka: >500hv
Viestit: 1639
Liittynyt: 19 Joulu 2004, 19:41
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja perfekt »

Yksikköjen/prosenttien mukaan vaan,,, ,mikäli työt tehnyt saanut jo palkkansa.

Ainakin Metsä yhtymissä jako prosenttien mukaan.
1010jm
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Viestit: 25
Liittynyt: 07 Joulu 2005, 23:19
Paikkakunta: Pohjoispohjanmaa

Lukematon viesti Kirjoittaja 1010jm »

Varmaankin jotenkin noin. Jos yhtymän tulos pidetään lähellä nollaa investoinneilla jaettavaa tulosta ei tule. Tuotantopanos kuitenkin x:llä on suurempi. Jos tulos pistetään koneisiin ja maan ostoon niin silloin tulevien investointien omistusosuus pitäisi olla sama. Jos vaihdossa annetaan aiemmin puoleksi omistettu traktori niin uuden traktorin omistusosuus on jotain muuta. :? Olisko lisää vaihto-ehtoja???? :shock:
hogi
Luokka: >500hv
Viestit: 947
Liittynyt: 12 Tammi 2005, 15:23

Lukematon viesti Kirjoittaja hogi »

Tuohon jakoon ottamatta kantaa sen enempää, niin mun mielestä yhtymät ovat pitkässä juoksussa (yli 50v) huonoja ratkaisuja. Vaikka veljesten kanssa homma pelaisi, niin mites sitten enää serkkujen yms. kanssa? Ja jos toinen käy tilan ulkopuolella töissä ja toinen ei, niin mites tapahtuu oikeudenmukainen jako?

Jaettu vastuu on sama kuin ei vastuuta ollenkaan. Sillä on oltava valta, joka kantaa vastuun.
Avatar
perfekt
Luokka: >500hv
Viestit: 1639
Liittynyt: 19 Joulu 2004, 19:41
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja perfekt »

Totta haastelet,,,,,,,,,

Kolhoosshi on Kolohoossi

Mutta joskus jotkut ajautuu yhteis omistuksiin,,,,,,

Yhtymä on kuitenkin parei monasti kuin esim Perikunta tai oliko se ennenmuinoin nimeltään Kuolinpesä,,,,,,,,,,,

Kauheaa muuten tuo Suomen Kiäli.
Avatar
Make
Luokka: >500hv
Viestit: 951
Liittynyt: 12 Touko 2005, 21:24

Lukematon viesti Kirjoittaja Make »

Ansiotulo työpanoksen suhteessa, Pääomatulo omistuksen suhteessa.
Kahden sukupolven välisenä yhtymä on hyvinkin toimiva väliratkaisu. Yhtymässä pystyy hiljalleen siirtämään omaisuutta jatkajalle ilman veroseuraamuksia.
Ps kuolinpesä on verotuksellisesti useimmiten edullinen mutta sen tekemisestä joutuu linnaan. :lol:
emäntä
Luokka: 75 hv., takaveto
Viestit: 81
Liittynyt: 25 Elo 2006, 11:15

Lukematon viesti Kirjoittaja emäntä »

perfekt kirjoitti:Totta haastelet,,,,,,,,,

Kolhoosshi on Kolohoossi
.
Totta turiset, kolhoosi on kolhoosi eikä muuksi muutu :roll: :x
Vastaa Viestiin