Lannoitteet kaudelle 2012/2013

Yleinen keskustelua kasviviljelystä. Viljalajikkeista, tuotannosta, laadusta, ym...

Valvoja: Farmari-ryhmä

Wilpo
Luokka: >500hv
Viesti:

Re: Lannoitteet kaudelle 2012

Lukematon viesti Kirjoittaja Wilpo »

Anssi kirjoitti:
Wilpo kirjoitti:
pets kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=aPvV4J-CEus
Onneksi ei tullut belorin lannotteita ostettua.
Selvä reklamaation paikka.
ässä olisi kiva kuulla miten myyjä on vastannut reklamaatioon??
Vahinkoja sattuu ja maahantuoja (belor) korvasi kyllä vahingon / virheensä hyvin ja nopeasti.
Hyvä.. Näinhän pitäisikin toimia. Myönnetään ja korvataan..
Cultio

Lukematon viesti Kirjoittaja Cultio »

En tiedä onko jo ollut täällä mutta ainakin selkeät hinnat Saksassa näkyy tässä: Agrarmarkt NRW.

Hinnat ovat jälleenmyyjien hinnat tiloille. N27 reilut 300€ :?
sokuri
Luokka: yli 200 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja sokuri »

Jepulis juu, cemagron lannoitteet kotona. Pikkusen hirvitti kun puoliperävaunun pressu vedettiin sivuun...Kuormassa oli säkkejä päällekäin ja osa säkeistä oli kaatuillut sinne tänne, mutta onneksi kaikki säkit ehjiä. Harmittavainen vaan etukuormaajalla tyhjennellä, kun päällimäiset säkit joutui vetmällä purkamaan...pikkusen tuli sellainen olo, oliko tämäkään säästö vaivan arvoinen...
Nyt olis varastos Cemagron uunituoretta tavaraa, Raision vimevuotisia ja Yaran heinäkuun 2009 tavaraa. Kaikki varastoituna ulkona pressun alla...ainakin vielä näyttäisivät säilyneen hyvin.
errav
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja errav »

Loput tilattu keväälle 3 lavaa starttia ja 15 säkkiä asn:ää raisiosta.
Kasmet

Lukematon viesti Kirjoittaja Kasmet »

Milloinkahan lannoitteiden hinnat lähtevät laskusuuntaan? Maanantain Maaseudun Tulevaisuuden mukaan raaka-aineet ovat halvenneet viidenneksen, joten kaiken järjen mukaan pitäisi pian näkyä myös myyntihinnoissa. Kauppa ei tällä hetkellä käy, kun monetkin viljelijät odottavat hintojen alenemista.
jk

Lukematon viesti Kirjoittaja jk »

Kasmet kirjoitti:Milloinkahan lannoitteiden hinnat lähtevät laskusuuntaan? Maanantain Maaseudun Tulevaisuuden mukaan raaka-aineet ovat halvenneet viidenneksen, joten kaiken järjen mukaan pitäisi pian näkyä myös myyntihinnoissa. Kauppa ei tällä hetkellä käy, kun monetkin viljelijät odottavat hintojen alenemista.
Heinäkuus! Mä vähä luulen että että eivät laske hintoja merkittävästi ennen seuraavaa kautta. Tai sitten mä oon tapani mukaan vääräs :lol:
Rubinjo
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Rubinjo »

jk kirjoitti:
Kasmet kirjoitti:Milloinkahan lannoitteiden hinnat lähtevät laskusuuntaan? Maanantain Maaseudun Tulevaisuuden mukaan raaka-aineet ovat halvenneet viidenneksen, joten kaiken järjen mukaan pitäisi pian näkyä myös myyntihinnoissa. Kauppa ei tällä hetkellä käy, kun monetkin viljelijät odottavat hintojen alenemista.
Heinäkuus! Mä vähä luulen että että eivät laske hintoja merkittävästi ennen seuraavaa kautta. Tai sitten mä oon tapani mukaan vääräs :lol:
Raision heebon näkemys oli et jaara ei laske hintaa näin "lähellä" kylvöjä. Helppo tuo on kyllä uskoa.
satakolmeviis

Lukematon viesti Kirjoittaja satakolmeviis »

Tänään tuli 30 säkkiä jaaralaista raision kautta tilattuna... vanhaa varastoa on onneksi vielä jonkin verran, täytyy lähempänä kylvöjä tilata vielä jotain lisää kun selviää kylvösuunnitelmat tarkemmin.
Kasmet

jk kirjoitti: Heinäkuus! Mä vähä luulen että että eivät laske hintoja merkittävästi ennen seuraavaa kautta. Tai sitten mä oon tapani mukaan vääräs :lol:
Ja silloinkin ainakin Yaran halvin hinta voimassa vain päivän tai pari johtuen niiden kuukausittaisista myyntikiintiöistä.
Multipetteri
Luokka: 75 hv., takaveto

Lukematon viesti Kirjoittaja Multipetteri »

Tänään kauppias varoitteli että merirosvolannoitteet kallistuvat 10-15 € nousuviikolla.
So what, en aikonutkaan ostaa niitä.
Kasmet

Multipetteri kirjoitti:Tänään kauppias varoitteli että merirosvolannoitteet kallistuvat 10-15 € nousuviikolla.
Millähän perusteilla meinaavat hintaa nostaa??? Kaikki järkisyyt puhuisivat laskun puolesta.
Jari

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari »

Kasmet kirjoitti:
Multipetteri kirjoitti:Tänään kauppias varoitteli että merirosvolannoitteet kallistuvat 10-15 € nousuviikolla.
Millähän perusteilla meinaavat hintaa nostaa??? Kaikki järkisyyt puhuisivat laskun puolesta.
Mikä järkisyy? :roll: Viljatase tiukoilla vaikka ennätyssatoa pukkasikin maailmalla, nyt kuulunut uuden sadon syntymisestä huonoja, viljelyhalukkuus korkealla, raaka-ainee halventuneet pl. kalisuola, edellisestä sadosta saatu kohtuu hinta jne. Hyviä syitä pitää hinta korkealla ja nyhtää kunnon voittoa, pörssiyrityksessä voiton tekeminen kuitenkin kaikista tärkeintä...

Saa nähdä mitä tuleman pitää, lannat olleet kesästä saakka hommattuna. Paljon saa pudota että sinne asti menee, ja silloinkin, omalle mielenrauhalle pitää laskea jokin hinta. Yleensä tällä tavoin voittaa, aika näyttää kuinka kävi nyt. Yara tai muut toimijat ei kovin helpolla tee samaa virhettä kuin aiemmin, että laskevat apulannan hintoja merkittävästi kesken "kautta". Kukaan ei haluaisi ostaa apulantoja syksyllä, jolloin tehtailla kapasiteettia muttei asiakkaita/varastotilaa kaikelle apulannalle. Win win tilanne menetettäisiin, kuten jo osittain menetettiin edellisessä toilailussa.
junttieinari
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja junttieinari »

Jari kirjoitti:
Kasmet kirjoitti:
Mikä järkisyy? :roll: Viljatase tiukoilla vaikka ennätyssatoa pukkasikin maailmalla, nyt kuulunut uuden sadon syntymisestä huonoja, viljelyhalukkuus korkealla, raaka-ainee halventuneet pl. kalisuola, edellisestä sadosta saatu kohtuu hinta jne. Hyviä syitä pitää hinta korkealla ja nyhtää kunnon voittoa, pörssiyrityksessä voiton tekeminen kuitenkin kaikista tärkeintä...
No paree ois sitten maksaa edes kunnon osinkoa, 20% miinuksella Yaran kurssi tällä hetkellä....
Jari kirjoitti: Saa nähdä mitä tuleman pitää, lannat olleet kesästä saakka hommattuna. Paljon saa pudota että sinne asti menee, ja silloinkin, omalle mielenrauhalle pitää laskea jokin hinta. Yleensä tällä tavoin voittaa, aika näyttää kuinka kävi nyt. Yara tai muut toimijat ei kovin helpolla tee samaa virhettä kuin aiemmin, että laskevat apulannan hintoja merkittävästi kesken "kautta". Kukaan ei haluaisi ostaa apulantoja syksyllä, jolloin tehtailla kapasiteettia muttei asiakkaita/varastotilaa kaikelle apulannalle. Win win tilanne menetettäisiin, kuten jo osittain menetettiin edellisessä toilailussa.
Alkaa kyllä pikkuhiljaa epäilyttää, että väärä strategia tuli valittua ostojen suhteen. Muutama viikko vielä katellaan, sitten salttu/can kaupoille. Onko foorumilaisilla käsitystä miten paljon Agrinetin hinnoissa on ilmaa verrattuna tiskihintoihin? Vertailin netissä Agrin/Cemagron/Belorin hintoja, selvästi kallein oli nimenomaan Agri/yara. Kannattaako raahautua kaupan tiskille, vai tilaanko suosiolla nettijobbareilta?
Rubinjo
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Rubinjo »

junttieinari kirjoitti:Vertailin netissä Agrin/Cemagron/Belorin hintoja, selvästi kallein oli nimenomaan Agri/yara. Kannattaako raahautua kaupan tiskille, vai tilaanko suosiolla nettijobbareilta?
Kysys nyt vielä varmuudeks Raisio/Yaran hintaa...
Amatööri

Lukematon viesti Kirjoittaja Amatööri »

Kyllä soittorinki kannattaa teherä. Itse kun tilasin soittamalla niin listahinnasta lähti pieni siivu poikes Gemakron kauppiaaltakin ja sieltä ne lannat kyllä sitten tulikin :) ei ollut paikallisella agrilla mitään saumaa hinnoittelussa :?
Vastaa Viestiin