Hyvä.. Näinhän pitäisikin toimia. Myönnetään ja korvataan..Anssi kirjoitti:Vahinkoja sattuu ja maahantuoja (belor) korvasi kyllä vahingon / virheensä hyvin ja nopeasti.Wilpo kirjoitti:Selvä reklamaation paikka.pets kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=aPvV4J-CEus
Onneksi ei tullut belorin lannotteita ostettua.
ässä olisi kiva kuulla miten myyjä on vastannut reklamaatioon??
Lannoitteet kaudelle 2012/2013
Valvoja: Farmari-ryhmä
- Wilpo
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Re: Lannoitteet kaudelle 2012
En tiedä onko jo ollut täällä mutta ainakin selkeät hinnat Saksassa näkyy tässä: Agrarmarkt NRW.
Hinnat ovat jälleenmyyjien hinnat tiloille. N27 reilut 300€
Hinnat ovat jälleenmyyjien hinnat tiloille. N27 reilut 300€
Jepulis juu, cemagron lannoitteet kotona. Pikkusen hirvitti kun puoliperävaunun pressu vedettiin sivuun...Kuormassa oli säkkejä päällekäin ja osa säkeistä oli kaatuillut sinne tänne, mutta onneksi kaikki säkit ehjiä. Harmittavainen vaan etukuormaajalla tyhjennellä, kun päällimäiset säkit joutui vetmällä purkamaan...pikkusen tuli sellainen olo, oliko tämäkään säästö vaivan arvoinen...
Nyt olis varastos Cemagron uunituoretta tavaraa, Raision vimevuotisia ja Yaran heinäkuun 2009 tavaraa. Kaikki varastoituna ulkona pressun alla...ainakin vielä näyttäisivät säilyneen hyvin.
Nyt olis varastos Cemagron uunituoretta tavaraa, Raision vimevuotisia ja Yaran heinäkuun 2009 tavaraa. Kaikki varastoituna ulkona pressun alla...ainakin vielä näyttäisivät säilyneen hyvin.
Loput tilattu keväälle 3 lavaa starttia ja 15 säkkiä asn:ää raisiosta.
Milloinkahan lannoitteiden hinnat lähtevät laskusuuntaan? Maanantain Maaseudun Tulevaisuuden mukaan raaka-aineet ovat halvenneet viidenneksen, joten kaiken järjen mukaan pitäisi pian näkyä myös myyntihinnoissa. Kauppa ei tällä hetkellä käy, kun monetkin viljelijät odottavat hintojen alenemista.
Heinäkuus! Mä vähä luulen että että eivät laske hintoja merkittävästi ennen seuraavaa kautta. Tai sitten mä oon tapani mukaan vääräsKasmet kirjoitti:Milloinkahan lannoitteiden hinnat lähtevät laskusuuntaan? Maanantain Maaseudun Tulevaisuuden mukaan raaka-aineet ovat halvenneet viidenneksen, joten kaiken järjen mukaan pitäisi pian näkyä myös myyntihinnoissa. Kauppa ei tällä hetkellä käy, kun monetkin viljelijät odottavat hintojen alenemista.
- Rubinjo
- Viesti:
Raision heebon näkemys oli et jaara ei laske hintaa näin "lähellä" kylvöjä. Helppo tuo on kyllä uskoa.jk kirjoitti:Heinäkuus! Mä vähä luulen että että eivät laske hintoja merkittävästi ennen seuraavaa kautta. Tai sitten mä oon tapani mukaan vääräsKasmet kirjoitti:Milloinkahan lannoitteiden hinnat lähtevät laskusuuntaan? Maanantain Maaseudun Tulevaisuuden mukaan raaka-aineet ovat halvenneet viidenneksen, joten kaiken järjen mukaan pitäisi pian näkyä myös myyntihinnoissa. Kauppa ei tällä hetkellä käy, kun monetkin viljelijät odottavat hintojen alenemista.
- satakolmeviis
- Luokka: yli 200 hv
Tänään tuli 30 säkkiä jaaralaista raision kautta tilattuna... vanhaa varastoa on onneksi vielä jonkin verran, täytyy lähempänä kylvöjä tilata vielä jotain lisää kun selviää kylvösuunnitelmat tarkemmin.
Ja silloinkin ainakin Yaran halvin hinta voimassa vain päivän tai pari johtuen niiden kuukausittaisista myyntikiintiöistä.jk kirjoitti: Heinäkuus! Mä vähä luulen että että eivät laske hintoja merkittävästi ennen seuraavaa kautta. Tai sitten mä oon tapani mukaan vääräs
-
Multipetteri
- Luokka: 75 hv., takaveto
Tänään kauppias varoitteli että merirosvolannoitteet kallistuvat 10-15 € nousuviikolla.
So what, en aikonutkaan ostaa niitä.
Millähän perusteilla meinaavat hintaa nostaa??? Kaikki järkisyyt puhuisivat laskun puolesta.Multipetteri kirjoitti:Tänään kauppias varoitteli että merirosvolannoitteet kallistuvat 10-15 € nousuviikolla.
Mikä järkisyy?Kasmet kirjoitti:Millähän perusteilla meinaavat hintaa nostaa??? Kaikki järkisyyt puhuisivat laskun puolesta.Multipetteri kirjoitti:Tänään kauppias varoitteli että merirosvolannoitteet kallistuvat 10-15 € nousuviikolla.
Saa nähdä mitä tuleman pitää, lannat olleet kesästä saakka hommattuna. Paljon saa pudota että sinne asti menee, ja silloinkin, omalle mielenrauhalle pitää laskea jokin hinta. Yleensä tällä tavoin voittaa, aika näyttää kuinka kävi nyt. Yara tai muut toimijat ei kovin helpolla tee samaa virhettä kuin aiemmin, että laskevat apulannan hintoja merkittävästi kesken "kautta". Kukaan ei haluaisi ostaa apulantoja syksyllä, jolloin tehtailla kapasiteettia muttei asiakkaita/varastotilaa kaikelle apulannalle. Win win tilanne menetettäisiin, kuten jo osittain menetettiin edellisessä toilailussa.
- junttieinari
- Luokka: yli 300 hv
No paree ois sitten maksaa edes kunnon osinkoa, 20% miinuksella Yaran kurssi tällä hetkellä....Jari kirjoitti:Mikä järkisyy?Kasmet kirjoitti:Millähän perusteilla meinaavat hintaa nostaa??? Kaikki järkisyyt puhuisivat laskun puolesta.Multipetteri kirjoitti:Tänään kauppias varoitteli että merirosvolannoitteet kallistuvat 10-15 € nousuviikolla.
So what, en aikonutkaan ostaa niitä.Viljatase tiukoilla vaikka ennätyssatoa pukkasikin maailmalla, nyt kuulunut uuden sadon syntymisestä huonoja, viljelyhalukkuus korkealla, raaka-ainee halventuneet pl. kalisuola, edellisestä sadosta saatu kohtuu hinta jne. Hyviä syitä pitää hinta korkealla ja nyhtää kunnon voittoa, pörssiyrityksessä voiton tekeminen kuitenkin kaikista tärkeintä...
Alkaa kyllä pikkuhiljaa epäilyttää, että väärä strategia tuli valittua ostojen suhteen. Muutama viikko vielä katellaan, sitten salttu/can kaupoille. Onko foorumilaisilla käsitystä miten paljon Agrinetin hinnoissa on ilmaa verrattuna tiskihintoihin? Vertailin netissä Agrin/Cemagron/Belorin hintoja, selvästi kallein oli nimenomaan Agri/yara. Kannattaako raahautua kaupan tiskille, vai tilaanko suosiolla nettijobbareilta?Jari kirjoitti: Saa nähdä mitä tuleman pitää, lannat olleet kesästä saakka hommattuna. Paljon saa pudota että sinne asti menee, ja silloinkin, omalle mielenrauhalle pitää laskea jokin hinta. Yleensä tällä tavoin voittaa, aika näyttää kuinka kävi nyt. Yara tai muut toimijat ei kovin helpolla tee samaa virhettä kuin aiemmin, että laskevat apulannan hintoja merkittävästi kesken "kautta". Kukaan ei haluaisi ostaa apulantoja syksyllä, jolloin tehtailla kapasiteettia muttei asiakkaita/varastotilaa kaikelle apulannalle. Win win tilanne menetettäisiin, kuten jo osittain menetettiin edellisessä toilailussa.
- Rubinjo
- Viesti:
Kysys nyt vielä varmuudeks Raisio/Yaran hintaa...junttieinari kirjoitti:Vertailin netissä Agrin/Cemagron/Belorin hintoja, selvästi kallein oli nimenomaan Agri/yara. Kannattaako raahautua kaupan tiskille, vai tilaanko suosiolla nettijobbareilta?
Kyllä soittorinki kannattaa teherä. Itse kun tilasin soittamalla niin listahinnasta lähti pieni siivu poikes Gemakron kauppiaaltakin ja sieltä ne lannat kyllä sitten tulikin
ei ollut paikallisella agrilla mitään saumaa hinnoittelussa