Massey Ferguson 560 Hydraulipumpun ongelma?

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

loude
Luokka: Polkutraktori
Viesti:

Massey Ferguson 560 Hydraulipumpun ongelma?

Lukematon viesti Kirjoittaja loude »

Mulla on Massikka vuosimallia 1981, ja siinä kiinni etukuormaaja. Siinä alkoi ongelmat siten että jouduin enemmän ja enemän lisäämään kierroksia että se jaksoi nostaa hiekkakuormaa ylös. Lopulta se ei jaksanut edes tyhjää kauhaa nostaa. Voisiko vika olla hydropumpussa? Kenties jossain muualla? Itse olen kaupunkielämään kyllästynyt "uusmaalainen" enkä tiedä oikein mitään noista maatalouskoneista. Osaisiko joku auttaa? Yksi kaveri sanoi että vika voi myös olla jossain työsylintereissäkin tai että se öljy ei vain pääse sinne sylinteriin. Massikan joutuu paloittelemaan atomeiksi ennenkuin siihen pumppuun pääsee käsiksi eikä oikein huvittaisi maksaa siitä jossei se sitte tulekkaa kuntoon. Etukuormaajassa lukee Pika-James ja on hirveen huteraa tekoa, pitäs kai vaihtaa koko kuormaaja...
Terveisiä kaikille, etenkin Kauhajokelaisille lukijoille. Olen viettänyt siellä monta kesää sukulaisten luona.

Mika
loude@nic.fi
Wilpo
Luokka: >500hv
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Wilpo »

Oletko mittailu mitkä on tämän hetken hydrauliikka paineet kyseisessä massikassa? Jos paineet on kovin alhaalla jokaisessa hydrauliikka venttiilissä. Sen jälkeen voi alkaa tarmaankin miettimään sitä pumppu remonttia.
O.J.

Lukematon viesti Kirjoittaja O.J. »

Tokihan öljymäärä on tarkistettu? Toivottavasti ei ollut liian tyhmä ehdotus :wink:

MF.stä en juuri mitään tiedä, mutta tuo malli kai joudutaan katkaisemaan, hydraulipumpun vaihtoa varten.

Edit: Pelaako nostolaite?
Murtola_Lasse
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Murtola_Lasse »

Jos nostolaite pelaa hyvin, mutta ei etukuormain, silloin voi vika olla vaikka etukuormaimeen tulevassa hydrauliöljyn pikaliittimessä vaikkapa jousipoikki. Jos näin on niin pääset pelkällä säikähdyksellä vaihtamalla pikaliittimen uuteen.
Vastaa Viestiin